هک شدن اینستاگرام از جمله مواردی است که امروزه خیلی‌ها درگیر آن هستند. در موارد زیادی بسیاری از افراد چون متوجه هک شدن خود نمی‌شوند نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند. مسئله‌ مهم این است که چگونه بفهمیم در اینستاگرام هک شدیم؟ در این مقاله از هاوکن‌یو متوجه هک شدن اینستاگرام خود شوید.

درحالیکه وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی می‌شوید احساس می‌کنید چیزی در سر جای خود نیست. شاید بعضی از عکس‌ها در اکانت شما تغییر کرده باشند یا در مورد عکس‌هایی که هرگز آن‌ها را پست نکرده‌اید، اعلان‌هایی دریافت می‌کنید. در ادامه روش‌هایی برای مطلع شدن از هک شدن اینستاگرام آورده شده است. هنگامی که یکی از 5 مورد زیر اتفاق می‌افتد، یعنی اینستاگرام شما هک می‌شود.

چگونه متوجه ورود فرد دیگری به اینستاگرام خود شویم؟

رمز ورود شما اشتباه است

هک شدن اینستاگرام - هاوکن‌یو

آیا می‌توانید تشخیص دهید شخصی وارد اینستاگرام شما شده است یا خیر؟

وقتی بارها و بارها سعی می‌کنید به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید و قادر به ورود به سیستم نیستید، احتمال قوی‌ایی وجود دارد که اکانت اینستاگرام شما هک شده باشد. اگر می‌خواهید متوجه ورود فردی دیگر [به جز خودتان] به اینستاگرام خود شوید، باید تنظیمات مربوط به اکانت خود را بازبینی کنید تا ببینید آیا می‌توانید هشداری تنظیم کنید تا ورود اشخاص دیگر به اکانت اینستاگرام شما را از طریق یک ایمیل به شما اطلاع دهد.

نکته بعدی این است که با زدن گزینه‌ فراموش کردن رمز (forgot password)، رمز اکانت خود را ریست کنید. با زدن گزینه‌ فراموش کردن رمز و بعد از وارد کردن یوزرنیم یا ایمیل خود، لینکی از طریق ایمیل خود دریافت کنید که به کمک آن می‌توانید رمز خود را ریست کنید (تغییر دهید).


چگونه از طریق اینستاگرام فروش را بیشتر کنیم ؟ افزایش درآمد با اینستاگرام


دوستانتان به شما خبر بدهند

چگونه می‌توانید متوجه ورود افرادی دیگر به اکانت اینستاگرام خود شوید؟

هنگامی که شخصی به اینستاگرام شما وارد می‌شود، اگر تنظیمات خود را به درستی تنظیم کرده‌ باشید تا اینستاگرام یک ایمیل هشداردهنده برای شما ارسال کند، پس می‌توانید متوجه این موضوع شوید. در واقع این روش یکی از روش‌های متوجه شدن ورود افراد متفرقه به اکانت اینستاگرام است.

روش دیگر که یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای کشف اینکه آیا اینستاگرام شما هک شده است یا خیر این است که دوستانتان به شما خبر بدهند. دوستان شما می‌توانند هر فعالیت مشکوکی که از اکانت شما سر می‌زند را به شما اطلاع دهند.

فالو کردن افراد تصادفی (رندوم)

اگر در حال چرخ زدن در حساب‌ اینستاگرامی خود هستید و پیج‌هایی را مشاهده می‌کنید که قبلاً آنها را ندیده‌اید، این احتمال وجود دارد که یک هکر در تلاش باشد تا دنبال‌کنندگان (فالوورها) و لایک‌های آن حساب کاربری به خصوص (پیج) را افزایش دهد.

این اتفاق می‌تواند گواهی از هک شدن اینستاگرام شما باشد. شاید به وضوح متوجه حضور این هکرها به حساب کاربری خود نشوید اما متوجه تغییراتی که در اکانت شما اتفاق می‌افتد و یا ایمیل هشداردهنده‌ای که از اینستاگرام دریافت کرده‌اید، شوید. البته اگر تنظیمات آن را همانطور که گفته شد برای ارسال ایمیل تنظیم کرده باشید.

تصاویری که پست می‌شوند

اگر به بخش پروفایل خود در اینستاگرام نگاهی بیاندازید و متوجه شوید تصاویری پست شده‌اند که شما هرگز آن‌ها را پست نکردید، این مورد می‌تواند یک نشانه بارز از هک شدن اینستاگرام شما است. حتما به خاطر داشته باشید پس از ریست کردن پسورد اکانت خود، حتماً تمامی تصاویر پست شده را پاک کنید.


۵ قدم برای گرفتن نشان تیک آبی اینستاگرام (تاییدیه)


 آیا اینستاگرام قابل هک شدن است؟

دریافت ایمیل از اینستاگرام

خوشبختانه، بخش امنیت اینستاگرام وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و شما قبل از هر اتفاقی که برای حساب کاربری شما رخ دهد، ایمیل دریافت خواهید کرد. اگر ایمیلی در این زمینه یا هر موضوع دیگر دریافت کردید، تنها کافی است دستورالعمل‌های موجود در آن را به خوبی دنبال کنید.

آیا کسی می‌تواند اینستاگرام شما را هک کند؟ هر کسی می‌تواند هک شود – حتی تیلور سویفت!

هک شدن اینستاگرام - هاوکن‌یو

با توجه به اینکه در وب دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه هک کردن اکانت اینستاگرام وجود دارد، پس پاسخ این پرسش که آیا کسی می‌تواند اینستاگرام شما را هک کند قطع به یقین بله است.

بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن حساب اینستاگرام خود این است که هرگز رمز خود را با کسی به اشتراک نگذارید. این مسئله حتی شامل دوستان و خانواده شما نیز می‌شود.  روش دیگر، تحقیق در مورد انواع راه‌‌های امنیتی موجود در دسترس شما و سایرین است. اگر سطح زبان انگلیسی‌تان بالا است و به موارد امنیتی علاقمند هستید پیشنهاد می‎‌کنیم به این لینک سری بزنید.

در خاتمه، شاید ساده نباشد که بتوان گفت آیا اینستاگرام شما هک شده است یا نه، اما هرچه موارد مذکور بیشتر اتفاق بیفتند احتمال هک شدن اینستاگرام شما بیشتر است.


چگونه از استوری اینستاگرام حرفه ای استفاده کنیم


چگونه مطمئن شوید اینستاگرام شما هک نخواهد شد

1. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور اکانت شما قوی (strong) است. حتماً سعی کنید برای رمز اکانت خود ترکیبی از حروف، اعداد و نمادها را استفاده کنید. این ترکیب باید حداقل بیشتر از 6 کاراکتر باشد.

2. حتماً رمز اکانت خود را به طور مکرر تغییر دهید، به خصوص اگر از طریق اینستاگرام از آن مطلع می‌شوید. سعی کنید رمز عبور خود را حداقل ماهانه تغییر دهید.

3. برای اطمینان یافتن از عدم هک شدن اینستاگرام خود، هرگز رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

4. اگر اکانت ایمیل شما هک شده است، بسیار محتمل است که هکر بتواند به اکانت اینستاگرام شما نیز دسترسی پیدا کند. در صورت به خطر افتادن حساب ایمیلتان، حتماً رمز عبور اینستاگرام خود را نیز تغییر دهید. و دیگر از همان رمز عبور استفاده نکنید!

5. از هر دستگاهی که مال شما نیست، از اکانت اینستاگرام خود خارج شوید. این مورد شامل کامپیوتر کتابخانه، تلفن یک دوست یا هر رایانه عمومی دیگر می‌شود.

6. در مورد برنامه‌های شخص ثالث آگاه باشید. اگر در مورد یک اپلیکیشن احساس خوبی ندارید، احتمالاً عاقلانه است که آن را نصب نکنید.

 

سخن آخر هاو کن یو

هک‌شدن اکانت‌های اینستاگرام، موضوع جدیدی نیست. این شبکه‌ی اجتماعی با دارا بودن بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان، مدت‌ها است که مورد توجه هکرها قرار گرفته است.

بسیاری از کاربرانی که اکانت اینستاگرام‌شان هک شده است، تقریبا هیچ امیدی برای بازگردانی آن‌ها ندارند و به ساخت صفحات جدید، مشغول شده‌اند.

آیا شما کاربران هاوکن‌یو تا به حال مورد هک قرار گرفته‌اید؟ در شرایط این چنینی چگونه عمل می‌کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.


چگونه نمایش آخرین بازدید یا فعالیتتان را در اینستاگرام غیر فعال کنید؟