پینترست  Pinterest را قبل تر معرفی کردیم و آموزش دادیم که چگونه می توانید از آن استفاده کنید در  پینترست پتانسیل زیادی برای بهبود کسب و کار و استفاده موثر از آن برای بیزینس وجود دارد، البته به شرط اینکه بدانید چگونه در این راستا از آن استفاده کنید.

چنانچه به خوبی با عملکرد پینترست و استفاده از آن آشنا نیستید در مقاله زیر که قبل تر منتشر کردیم به صورت کامل به قابلیت ها و آموزش کار با پینترست پرداختیم که می توانید در لینک زیر آن را مطالعه کنید.


پینترست Pinterest چیست و چگونه از پینترست استفاده کنیم؟


طبق گزارش Shareaholic ، پینترست هنوز هم ترافیک ارجاعی یا referral بیشتری را نسبت به  توییتر، استامبل آپن، ردیت، یوتیوب، و لینکدین ، به سمت وبسایت ها هدایت می کند و تنها فیسبوک است که در جایگاه بالاتری نسبت به پینترست قرار دارد.

البته طبق تحقیقی که ما در هاو کن یو انجام دادیم به نظر می رسد در سال 2019 داستان کمی متفاوت تر است و اینستاگرام جای خود را در جایگاه دوم پس از فیسبوک فیکس کرده است.  پینترست هم سقوط یک پله ای را تجربه کرده است. شما می توانید این نمودار را در زیر مشاهده کنید. با این وجود با توجه به ماهیت پینترست هنوز هم یکی از شبکه های اجتماعی خوب و بزرگ برای دریافت ترافیک میباشد.

 البته تمامی ویژگی پینتسرت محدود به هدایت یوزر و ترافیک به وبسایت  نمی شود و ویژگی هایی که در هیچ شبکه اجتماعی دیگری نمی توانید پیدا کنید را برای پیشرفت کسب و کارتان در پینترست پیدا خواهید کرد. در اینجا در این قسمت مقالات به شما آموزش خواهیم داد که چگونه برای  کسب و کارتان از پینترست استفاده کنید.  با ما همراه باشید.

در این جا چکیده ای از تعریف  پینترست  را برای شما آورده ایم :

پینترست یک بورد اعلانات مجازی می باشد درست مانند یک تابلوی چوبی که بچه ها استفاده می کنند، و ممکن است شما هم در اتاق، خانه یا دفتر کارتان داشته باشید.

این بورد اعلانات مجازی درست همین مفهوم تابلوی چوبی را در برگرفته است و یک  شبکه اجتماعی ایجاد کرده  که به کاربران اجازه می دهد کلکسیون عکس های آنلاین ایجاد کنند، مانند یک مجموعه آنلاین عکسها و قطعاتی که از کتب مختلف بریده شده است. در درجه اول پینترست  یک وب سایت و شاید بهتر است بگوییم شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس هاست که اعضای آن مجاز به ایجاد آلبوم های مرتبط با الگوها یا تم ها هستند.

این برنامه یک فرصت عالی برای برندهای مختلف است، زیرا می توانند پورتالی برای محصولات، خدمات و حتی محتوای خود داشته باشند. پینترست  شانسی  برای هدایت محتوا ایجاد می کند و باعث می شود تعامل اجتماعی یک نقش ثانویه ایفا کند. از سوی دیگر موضوع برندینگ و حتی مارکتینگ هم به خوبی از طریق این شبکه اجتماعی قابل انجام است. همچنین صاحبان کسب و کار می توانند ببینند چه برندهایی بیشتر مردم را به خود جذب کرده است و اطلاعات خوبی از این طریق از رقیبان خود به دست بیاورند.

چگونه از پینترست برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنیم؟


 

ایجاد یک بورد با محتوای متمایز و غنی

شما می خواهید بوردهای غنی از محتوا ایجاد کنید و مطالب خود را مانند سایر شبکه های اجتماعی گردآوری کنید. محصولات و محتوای خود را به بورد اعلانات الگو پین کنید و لینک های کوتاهی که اجازه می دهد ترافیک بیشتری در پینترست داشته باشید، اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که محصولات ، خدمات و محتواهای خود را در یک نمایش دیداری جذاب ارائه کرده اید، زیرا در این صورت نظر مردم را به خود جلب می کنید.

متمایز ، خلاق  و از همه مهم تر، منحصر به فرد باشید. پیشنهاد می کنیم که حداقل 10 بورد و در هر بورد 4 پین داشته باشید، زیرا چشم انداز یا منظره ای که مردم هنگام سر زدن به سایت شما می بینند ، بسیار مهم است. بوردهای  خود را خالی نگذارید. پس از مشاهده  10 بورد اول، مردم به دنبال بوردهای  بیشتری در صفحه شما می گردند. وقتی کسی روی پروفایل شما کلیک می کند، باید اولین تصور و برداشت خوب را در ذهن او ایجاد کنید. مخاطب باید بداند شما فردی فعال و جالب توجه هستید و محتواهای عالی برای ارائه به او  دارید.

برندسازی را در پینترست فراموش نکنید

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری یا برندتان را در پروفایل پینترست نشان داده اید. اگر برای کسب و کارتان نام تجاری دارید، ممکن است بخواهید آن را به عنوان نام کاربری تان در پینترست نیز استفاده کنید.

در قسمت “about” یا “درباره” ، یک بخش در رابطه با اینکه چه هستید و چه کاری انجام می دهیددر نظر گرفته شده است.  این بخش شبیه همان قسمت “bio” در توییتر است و باید کوتاه باشد، اما سعی کنید یک معرفی خوب و خاص از محصولاتتان و چگونگی خدماتی که برای مشتریان در نظر می گیرید ، ارائه دهید. این قسمت از اهمیت بالایی در جذب مخاطب قائل است. سعی کنید اطلاعات خلاصه و کلی باشنند و به اندازه جذاب باشند که مخاطب را به خود جذب کند.

حساب کاربری خود را به حساب فیس بوک و توییترتان وصل کنید. و البته  فراموش نکنید که  لینک آن را به وب سایت خود اضافه کنید که در زیر قسمت بیوگرافی شما نمایش داده شود.

برای نتایج جستجو از کلمات کلیدی استفاده کنید

چنانچه در پینترست از کلمات کلیدی برای توصیف پین هایتان استفاده می کنید، دیگر  نیازی به نوشتن هشتگ های طولانی ندارید، این کلمات کلیدی به عنوان تابعی برای جستجوی سایر کاربران می باشند. هنگام نوشتن توضیحات پین، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی ای استفاده می کنید که بیشتر مردم برای جستجو، آنها را به کار می برند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید تحت عنوان کلمه کلیدی ” سفر” شما را پیدا کنند، باید  از واژه “سفر” به طور مستقیم در جایی از توضیحاتتان استفاده کنید.  در این قسمت می توانید از کلیدواژه هایی استفاده کنید که خود پینترست به شما پیشنهاد می دهد.

مطمنا کلید واژه هایی که برای سئو به کار برده اید در این قسمت باید کاملا پر رنگ باشند و به کار بروند.

با این روش، کاربران دیگر به آسانی شما را پیدا می کنند و فالوورهای بیشتری خواهید داشت و این بدان معنی است که بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت.

منشن کردن را فراموش نکنید

می توانید سایر بیزینس ها و افراد شناخته شده که مربتط با این پست شما هستند را در پست های خود منشن کنید یا در قسمت کامنت ها و یا توضیحات مربوط  به پین منشن کنید تا توجه آنها را به خود جلب کنید. شاید ان ها هم تمایل پیدا کنند محتوای شما را در بورد های استفاده کنند و نامی از شما و کسب و کارتان ببرند.

“منشن ” در پینترست بسیار شبیه به فیس بوک و توییتر می باشد. علامت @ را قبل از نوشتن نام شخص تایپ کنید و سپس نام کاربری او را بنویسید.  یک قسمت  کشویی باز می شود و انتخاب شما در آن نمایش داده می شود.

می توانید فقط کاربرانی را منشن کنید که حداقل در یکی از بوردهای پینترست شما را دنبال کرده اند. هنگامی که با این روش شخصی را منشن کنی ، یک ایمیل دریافت می کند ( البته اگر تنظیمات مربوط به ایمیل را فعال کرده باشد) و اعلان منشن در پروفایل آنها نشان داده می شود.

از افزونه های مرورگر پینترست برای راحت تر پین کردن استفاده کنید

پینترست افزونه ها یا اکسنشن های مرورگر را برای کروم، فایرفاکس، ماکروسافت اج و سافاری ارائه می دهد. دانلود افزونه به شما یک دکمه برای پین کردن در قسمت راست نوار ابزار مرورگرتان می دهد. این یک راه عالی برای پین کردن سریع چیزهایی است که هنگام جستجو در اینترنت می بینید.

پس از نصب افزونه (پلاگین) ، می توانید به سادگی با یک کلیک راست، پین این تصویر را از منوی کشویی انتخاب کنید و همچنین می توانید بوردی که می خواهید پین کنید را انتخاب کنید. اگر یک جفت کفش فوق العاده دیدید، می توانید آن تصویر را در بورد حساب پینترست خود پین کنید. نه تنها عکس آن محصول پین می شود ، بلکه لینکی که شما را به منبع اولیه پیوند می دهد را نیز پین می کند.

ویدئو ها را فراموش نکنید

پینترست علاوه بر پین کردن عکس ها به شما اجازه می دهد ویدئوها را نیز پین کنید (اما نه به شکلی که در محیط پینترست بتوانید ویدیوی خود را از روی کامپیوتر یا موبایل مستقیما روی یکی از بوردهایتان پین کنید) . شما مجاز به پین کردن فیلم از سایت هایی مانند یوتیوب ،  تی ای دی ، Dailymotion و ویمئو و… می باشید. البته هر بار با آپدیت های پینترست این شرایط تغییر می کند.

ویدئو ها اینگیجمنت بیشتری در مخاطبین شما نسبت به عکس ایجاد می کنند و تبدیل کردن یک یوزر پینترست به یک یوزر وبسایت یا مشتری کسب و کارتان را محتمل تر می کند.

برای پین کردن یک ویدئو، باید مطمئن شوید که آدرس اشتراک ویدئو را داشته باشید، نه آدرس جایی که ویدئو را در آن تماشا کرده اید. برای مثال، در یوتیوب ، این لینک را در زیر ویدئو در زیر قسمت “share” یا  “اشتراک “، پیدا خواهید کرد.

در پینترست هوشمندانه پین کنید

یک توصیف خوب احتمالا بیشتر از یک گرافیک پین شده، بازخورد دارد و بیننده را بیشتر ترغیب می کند پستتان را دنبال کند، بنابراین مطمئن شوید که نام کسب و کارتان را در توضیحات ذکر کرده باشید. (به خصوص اگر نام کاربری شما همان نام تجاری تان نباشد)

از بهترین گرافیک یا عکس در پست هایتان استفاده کنید

مطمئن شوید که در پست های وبلاگتان از عکسی استفاده می کنید که به وضوح با محتوا مرتبط است. به عنوان مثال، اگر در مورد چگونگی پخت یک استیک فوق العاده صحبت می کنید، از عکس یک استیک ساده برای آن استفاده نکنید. سعی کنید خلاق باشید و تصاویری استفاده کنید که به جذب مخاطب بیانجامد.

تصاویری که جرقه ای در ذهن کاربران می زند تا آنها را ذخیره کنند، تصاویر قدرتمندی هستند و گاهی به روشی احساس مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است بخواهید متنی  را به عنوان توضیح به عکستان اضافه کنید تا محتوای پستتان را  مشخص کند؛ مانند گرافیکی که در بالای همین مقاله هست.

هنگام ایجاد گرافیک برای پست های وبلاگ خود، مطمئن شوید که نام پست خود را به قسمت URL اضافه کرده باشید، به طوری که هر جا از عکس شما استفاده شد منبع آن هم نوشته شده باشد و باعث اعتبار شما شود.

از اپلیکیشن پینترست استفاده کنید

اگر تا حالا از این نسخه استفاده نکرده اید، به شما توصیه می کنیم که آن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. از آنجایی که اکثر ما در حال حاضر بیشتر وقتمان را با گوشی مان می گذرانیم تا با کامپیوتر، پس طبیعتا نسخه موبایلی پینترست بیشتر برایمان کارآمد است. با استفاده از این نسخه می توانید عکس هایتان را از گالری انتخاب کنید ، ذخیره کنید و یا عکسی که همان لحظه می گیرید را ذخیره کنید.

پین های سایر کاربران را لایک کنید

اگر به صورت اتفاقی با پین هایی مواجه شدید که آنها را دوست دارید اما برای مخاطبان شما  لزوما مفید نیست یا با مواردی که می خواهید در بوردتان داشته باشید همخوانی ندارد ، بهتر است آنها را لایک کنید تا اینکه آنها را ری پین (مجددا پین) کنید. هر زمانی که  پین شخص دیگری را لایک کنید، در قسمت محتوای فعالیتش به او اعلام می شود. این کار احتمالا باعث می شود توجهشان به شما جلب شود و شما را دنبال کنند.