پینترست Pinterest چیست؟ کاربرد پینترست چیست؟ چگونه با پینترست کار کنیم پینترست چگونه کار می کند. این سوالات مطمئنا اگر قبلا اسم و وبسایت پینترست را دیده و شنیده باشید بار ها به ذهن شما رسیده است. در این مقاله ایتدا با پینترست آشناده شده و کاربرد آن را فرا خواهیم گرفت و سپس آموزش ثبت نام و استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قطعا شما هم از اطرافیانتان  چیزهایی درباره وبسایت Pinterest شنیده اید و یا شاید هم در برخی سایت ها و وبلاگهای دیگر درباره آن مطالعه کرده باشید. آیکون های اشتراک گزاری، استفاده از آن در فیسبوک  وتوییتر و صد ها سایت دیگر مطمئنا ذهن شما را بر انگیخته است تا در آن ثبت نام کنید و البته آموزش استفاده از آن را نیز فرا بگیرید. در حقیقت پینترست Pinterest جزو داغ ترین موضوعات دنیای وب است و افراد بسیار زیادی عضو آن هستند و به آن علاقه مند هستند.

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)

چگونه در اسنپ چت حساب کاربری ساخته و از آن استفاده کنیم ؟

چگونه از استوری اینستاگرام حرفه ای استفاده کنیم

آموزش ساخت حساب کاربری در توییتر

پینترست چیست؟

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یووبسایت Pinterest مانند یک پین برد آنلاین (تخته و یا آلبومی که چیزهایی بر روی آن چسبانده می شود) است،  که انواع موضوعات بصری  و چند رسانه ای (غالبا تصاویر و گاهی اوقات فیلم ها که اصطلاحا به آن ها پین گفته می شود) بر روی این برد ذخیره می شوند. اگر تا الان عضو این وبسایت محبوب نبوده اید ، بهتر است تا با خواندن این مقاله با کارکرد کلی آن آشنا شوید.

در پینترست شما قادر خواهید بود تا  با توجه به علایقتان برای پین های مختلف، بردها (صفحات) جداگانه ای بسازید که قطعا این روش، برای سازمان دهی عکس ها و تصاویرتان عالی است. به عنوان مثال، اگر دوست دارید عکس های حیوانات باغ وحش را جمع آوری کنید، می توانید یک برد ایجاد کنید و  اسم آن را “حیوانات” بگذارید. از سوی دیگر، اگر به جمع آوری  دستورالعمل ها و عکس غذا علاقه دارید ، می توانید یک برد دیگر ایجاد کنید و آن را “دستورپخت” نامگذاری کنید.

کاربران Pinterest با لایک کردن پست های دیگران، کامنت (نظر) گذاشتن زیر عکسها  و به اشتراک گذاری مطالب دیگران،  با سایرین ارتباط برقرار می کنند و  این دقیقا همان  چیزی است که Pinterest را به یک شبکه اجتماعی داغ و محبوب تبدیل می کند.

آموزش ثبت نام در پینترست Pinterest

ابتدا به صورت رایگان در Pinterest ثبت نام کنید

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یوPinterest  سایتی کاملا رایگان است، اما درست مثل هر شبکه اجتماعی دیگر برای استفاده و  عضویت در آن، نیاز به ساختن یک حساب کاربری یا اکانت دارید.

به  وبسایت Pinterest.com وارد شوید. با وارد کردن ایمیل و رمز عبورتان یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و  یا به سادگی از طریق حساب فیس بوک یا گوگلتان  این کار را انجام دهید.

هنگام ثبت نام جزیییاتی از قبیل نام، سن، جنسیت، زبان و کشور از شما خواسته می شود که شما کاربران هاو کن یو باید فیلدهای مربوط به این جزییات  را نیز پر کنید و بعد از آن پینترست از شما می خواهد تا حداقل پنج دسته از موضوعات مورد علاقه خود را تعیین کنید و بعد از انجام این کار از جانب شما، اکانت پینترست شما شخصی سازی شده و با توجه به علایقتان و آن پنج دسته،  عکسهای مختلفی را  در صفحه اصلی (Home Page) به شما نشان خواهد داد.

قسمت پروفایل پینترست

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یو

در گوشه بالا و سمت راست، قادر خواهید بود تا نام و عکس پروفایلتان را ببینید که با کلیک بر روی آن می توانید وارد حسابتان کاربریتان  شوید. (اگر هنوز تصویر پروفایلتان را تنظیم نکرده اید، بر روی سه نقطه موجود در  گوشه سمت راست و بالا کلیک کنید و سپس از منوی کشویی باز شده گزینه Edit Setting (یا همان تنظیمات ) را انتخاب کرده و سپس از صفحه جدیدی  که باز می شود، از منوی سمت چپ بر روی گزینه Profile (پروفایل) کلیک کنید.)

زمانی که بر روی عکس پروفایلتان کلیک می کنید و وارد حساب کاربریتان می شوید، سه زبانه را مشاهده خواهید کرد:

Boards (بردها): نمایش دهنده پین بردهایی که تا به حال ساخته اید است.

Pins(پین ها): همه چیزهایی که اخیرا بر روی بردهایتان ذخیره کرده اید را  نمایش می دهد.

Trys(تلاش ها): تمام پین هایی که برای خودتان ذخیره کرده اید و از آن ها بازخورد گرفته اید و با توجه به آن کاری انجام داده اید.

ذخیره عکس در پینترست

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یو

در واقع این مرحله،  قسمت سرگرم کننده کار است. حال که یاد گرفته اید تا که حساب کاربریتان را تنظیم کنید و درباره کارکرد پینترست به یک درک کلی رسیده اید، اکنون نوبت ذخیره کردن پین های مورد علاقه تان بر روی بردهایتان است.

زمانی که  در Pinterest  مشغول جست و جو هستید و به عکسی برخورد می کنید که از آن خوشتان آمده و می خواهید آن را  ذخیره کنید (pin کنید)، موستان را روی عکس قرار داده و سپس  بر روی  دکمه Save (دکمه ذخیره قرمز رنگی  که در گوشه سمت راست و  بالای عکس ظاهر می شود) کلیک کنید. پس از آن صفحه کوچکی برایتان باز می شود که در آن از شما پرسیده شده تا قصد دارید آن عکس را بر روی کدام Board ذخیره کنید.

نحوه پین کردن  عکسهایی که در رایانه تان دارید و یا در اینترنت پیدا کرده اید

برای انجام این کار با کلیک کردن بر روی عکس پروفایلتان وارد حساب کاربری خود شوید  و بر روی یکی از دو  زبانه Pins یا Boards خود کلیک کنید . در سمت چپ با کادر طوسی رنگی مواجه می شوید که داخل آن دکمه گرد و قرمز رنگی قرار دارد و پایین این کادر عبارت Create Pin یا Create Board نوشته شده است. بر روی این دکمه کلیک کنید.

Create Pin رد پینترست به چه معناست: در مرحله قبل بعد از فشردن دکمه گرد قرمز رنگ یک صفحه برای شما باز می شود. حال  اگر تصویر بر روی حافظه رایانه شما باشد، می توانید آن را بر روی وب آپلود کنید و  اگر هم  چیزی را که می خواهید پین کنید در یک وبسایت قرار داشته باشد ،  میتوانید URL مستقیم آن را  کپی کرده و سپس در کادر داده شده با مضمون Webstie جایگذاری کنید.

Create Board به چه معناست: برای  ساخت بردهای مختلف می تتوانید از این گزینه استفاده کنید و پین های خود را سازماندهی کنید. برای بردتان نامی  انتخاب کنید و اگر دوست دارید آن را Hidden (خصوصی و مخفی ) نگه دارید.

یک نکته حرفه ای: اگر هنگام مرور سایت های مختلف دوست دارید تا به صورت تصادفی عکس ها و چیزهای مختلفی  را بر روی بردهای پینترستتان ذخیره کنید، پیشنهاد می شود تا  دکمه مرورگر Pinterest را نصب و به مرورگر صفحه اینترنت تان اضافه کنید  تا با این کار هم در وقتتان صرفه جویی کرده و هم  با چند کلیک عکس های مورد نظرتان را بر روی بردهایتان  ذخیره کنید.

فالو کردن افراد در پینترست

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یو

اگر  به بردها و پین های کاربر خاصی علاقه مند شده اید، می توانید تا او را دنبال کنید ، با این روش زمانی که وارد پینترست می شوید، مطالب آنها در صندوق صفحه اصلی و شخصی شما نشان داده می شود. چیزی شبیه به فالو کردن افراد در اینستاگرام و فیسبوک.

انجام این کار بسیار آسان است و  با کلیک بر روی نام کاربری شخص مورد نظرتان قادر خواهید بود تا صفحه مربوط به او را مشاهده کرده و با  فشردن دکمه Follow موجود در صفحه  پروفایل کاربر مورد نظرتان ، می توانید تمامی بردهای او را  دنبال کنید.

لازم به ذکر است که شما   می توانید تا فقط  هر کدام از بردهایی را که دوست داشتید را Follow کنید، بدین صورت که فقط بر روی دکمه Follow مخصوص به آن برد کلیک می کنید و دیگر بر روی دکمه Follow موجود در صفحه پروفایل کاربر مورد نظرتان کلیک نمیکنید.

با سایرین تعامل کنید

آموزش کار با پینترست _ هاو کن یو

 به دلیل ساده بودن  پلت فرم بصری کاربران در این وبسایت،  اشتراک گذاری مطالب و تعامل کاربران با یک دیگر بسیار آسان شده است و این باعث می شود تا افراد Pinها را به اشتراک بگذارند  و با یکدیگر ارتباط برقرار کند. شما می توانید  تا از طریق هر یک از سه روش زیر با سایر کاربران تعامل داشته باشید:

ذخیره کردن : شما می توانید تا از این روش  برای ذخیره کردن یک پین  بر روی یکی از بردهایتان استفاده کنید.

نظر دادن در پینترست : اگر احساس کردید تا درباره پین کاربران نظر یا عقیده ای دارید، می توانید تا به راحتی نظرتان را با آنها در میان بگذارید.

اضافه کردن یک نوشته یا عکس در پسنترست : اگر پینی با موضوعاتی مثل  دستور پخت یک  غذا، ساخت صنایع دستی و غیره را امتحان کرده اید  و یا ساخته اید و یا… (اصطلاحا  Try کرده اید) می توانید عکس نتیجه  را آپلود کنید و یا نظر خود را درباره آنچه که انجام داده اید یا دوست نداشته اید بنویسید.

سرچ و جست و جو در پینترست

آموزآموزش کار با پینترست _ هاو کن یوش کار با پینترست _ هاو کن یو

علاوه بر چک کردن مرتب و روزانه صفحه اصلی پینترست تان و پیدا کردن عکس ها و مطالب جدید، می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه سه خط موجود در گوشه بالایی صحفه اصلی،  از دسته بندی های مخصوص خود پینترست نیز استفاده کنید.

با فشردن این دکمه قادر خواهید بود تا دسته بندی های ذکر شده در زیر را به همراه تعداد زیادی از سایر دسته بندی های دیگر مشاهده کنید:

Popular (پرطرف دارها) : می توانید تا پین هایی را که از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار بوده اند را مشاهده کنید. پین هایی که تعداد ذخیره و نظرهای داده شده بر روی آنها بالا بوده است.

Everything (همه چیز) :  با فشردن دکمه ماوستان بر روی این گزینه،  لیستی از انواع موضوعاتی که می توانید درباره شان جستجو کنید برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد.

Movies (فیلم ها) : هرچند  که در پینترست غالبا تصاویر به اشتراک گذاشته می شوند، اما این سابت برای فیلم ها نیز گروه بندی مجزایی در نظر گرفته است.

Gifts(هدایا) : با فشردن این گزینه قادر خواهید بود تا چیزهایی را که کاربران خودشان میسازند و یا هدایای مورد علاقه شان که در انواع سایت ها موجود هستند را، مشاهده کنید.

نکته نهایی: بر روی گوشی موبایلتان هم از پینترست استفاده کنید.  اپلیکیشن آن را دانلود و از ان به راحتی بهره ببرید.

دانلود پینترست برای اندروید ___ دانلود پینترست برای ios

قطعا استفاده از پینترست بر روی صحفه مانیتور بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است، اما امروزه اکثر افراد بیشتر تمایل به استفاده از اپلیکیشن های موجود در گوشی های موبایل اندرویدی و ios ای خود دارند. بنابراین اگر شما هم استفاده از موبایل را ترجیج می دهید،   پیشنهاد می شود تا برای  پیدا کردن پین های جدید، ذخیره آنها و پیدا کردن مجدد آنها در زمانی که بدانها احتیاج دارید ،  از اپلیکیشن پینترست که استفاده از آسان و راحت است استفاده کنید.