کمتر کسی را می‌توان یافت که از گوشی هوشمند و یا ساده استفاده نکند. وسیله‌های هوشمندی که بخش بزرگی از کار‎‌های روزانه ما را بر عهده می گیرند. البته همین در دسترس بودن و استفاده مدام از آن‌ها در مکان‌های مختلف امکان گم‌شدن یا حتی به سرقت رفتن را افزایش می دهد.

اگر شما هم مدام به دنبال گوشی خود هستید و یا آن را در هر مکانی جا می گذارید احتمالا می‌دانید که با توجه به اطلاعات و همچنین بهای آن‌ها، از دست دادن یک گوشی چه اتفاق غم انگیزیست. اگر که با این مشکلات و یا مشکلات مشابه مواجه هستید امروز یشنهاد‌هایی را برای جلوگیری از این اتفاق و پیدا کردن سریع گوشی موبایل به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید

در شرایطی که از میان جمعیت انبوه اتوبوس یا مترو به خانه برگشته اید و خسته هستید ناگهان زمانیکه دست در جیب‌تان می‌کنید تا گوشی خود را چک کنید،  متوجه می‌شوید که گوشیتان سر جای خود نیست.  یا زمانی که از تاکسی پیاده شدید متوجه می‌شوید که گوشی نه در جیبتان است و نه در کیف. حتما برای شما هم این حس که  متوجه می شوید که گوشی در جیبتان نیست مدام اتفاق می افتد و از دست آن کلافه شده اید.  بعد از این اتفاق هم قلب شما سریع شروع به تپیدن می کند، و با شتاب در مکان های دیگر به دنبال گوشی خود می‌گردید. تنها بخاطر می آورید که داشتید با آن صحبت می‌کردید. ولی کجا جا ماند؟ 

۷ قابلیت مخفی اندروید که نمی دانستید

آیا این شرایط برای شما هم آشناست؟ . خب, باید گفت که حدود ۹۰ درصد از افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند، حتی شما در معرض نوموفوبیا Nomophobia یا NoMoFo (ترس از نداشتن تلفن همراه) قرار دارید. اما در اینجا ده ترفند ساده برای این که هرگز گوشی تان را از دست ندهید را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

استفاده از حالت سایلنت زمان دار در گوشی

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

خوب می‌دانید که گم شدن گوشی و یا افتادن آن در جایی و یا حتی جا گذاشتن آن در تاکسی و خودرو آن هم زمانی که گوشی سایلنت است یک دردسر بزرگ به حساب می آید. اما قابلیتی در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد که برای مدت زمانی مشخص حالت سکوت را فعال می کنید و پس از آن مجدادا گوشی به حالت عادی باز می گردد. از این قابلیت استفاده کنید تا بعداً حتی اگر فراموش کردید گوشی را از حالت سکوت خارج کنید و گوشی جا ماند و یا جایی افتاد با تماس قابل پیدا کردن باشد. تحقیقات نشان می دهد که سایلنت بودن یا خاموش شدن گوشی بعد از گم شدن احتمال پیدا کردن ان را تا 30 درصد کاهش می دهد. 

استفاده از پایه و استند های گوشی

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

از استند (stand) استفاده کنید و همیشه گوشیتان را هنگامی که از آن استفاده می کنید روی آن قرار دهید. تنها کافیست یک مورد از استند و یا پایه‌های کوچک را خریداری کنید و در محل کار، منزل، و البته همراه خود از آن استفاده کنید.  این کار موجب می شود که عادت کنید در یک جای مشخصی از منزل، محل کار و ماشین گوشیتان را قرار دهید. و احتمال جا ماندن و گم شدن آن تا درصد بالایی کاهش پیدا کند.  بعد از چند هفته به طرز باور نکردنی متوجه می‌شوید که دیگر زمانتان را هر روز صرف پیدا کردن گوشی‌تان نخواهید کرد. 

از اطرافیان کمک بگیرید

شاید این کار خیلی جذاب به نظر نرسد ولی می تواند کمک کننده باشد. هر وقت در جمعی همچون مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه حاضر می شوید به دوستان یا اعضای خانواده خود بسپارید که با توجه با سابقه درخشان شما در حفاظت و  نگهداری گوشی، به هنگام خارج شدن از این مکان‌ها، از همراه بودن گوشی همراه شما اطمینان حاصل کنند.

استفاده از هدفون

آمار‌ها به وضوح نشان می‌دهد که افرادی که با گوشی خود موسیقی گوش می‌دهند و یا اهل استفاده از هدفون و ایرباد‌ها به همراه گوشی هستند احتمال گم‌کردن گوشی در آن ها بسیار پایین‌تر از سایر افراد است. دلیل آن هم مشخص است. این افراد مدام هدفون خود را به گوش متصل کرده و بر اساس عادت هر زمان هم که از مکانی خارج می شوند سریع دست در جیب برده و اقدام به استفاده از گوشی برای گوش فرا دادن به موسیقی می کنند. که اگر گوشی همراه آن ها نباشد سریع متوجه آن می شوند.

“البته تحقیقات دیگری نشان می دهد این افراد تقریبا به اندازه قیمت دو گوشی تا به حال هدفون و ایرباد گم و یا خراب کرده اند”

ترفند عکس پس زمینه

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

این ترفند تقریبا پیدا شدن گوشی شما را با درصد بالایی تضمین می کند، مگر آن که گوشی شما به سرقت رفته باشد. در اپلیکیشن یادداشت گوشی خود نام و شماره تلفن ضروری و در دسترسی از خود یاد داشت کنید و اسکرین شات بگیرید و آن را پس زمینه قفل صفحه یا بکگراند  گوشی خود قرار دهید و امیدوار باشید شخصی که گوشی شما را پیدا می کند انسان خوبی باشد.

گوشی را در جیب پشت قرار ندهید

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

به همان میزان که سایز گوشی های همراه افزایش پیدا کرد در صد قرار دادن گوشی تلفن همراه در جیب پشت هم افزایش پیدا کرد. اما شما هیچ وقت گوشی خود را در جیب پشتی شلوار خود قرار ندهید. با این کار علاوه بر اینکه گوشی به راحتی از جیب شما خارج می شود و متوجه این موضوع نمی شوید احتمال سرقت آن هم بسیار بالاست. از سوی دیگر گوشی شما در معرض آسیب های شدید هم قرار می گیرد. 

استفاده از کاور ضخیم

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

با پیشرفت فناوری، ضخامت گوشی‌های همراه روز به روز کاهش پیدا کرد و به کمتر از یک سانتی‌متر رسید و حال دیگر شما به راحی وجود گوشی را در جیب و یا کیفتان احساس نمی‌کنید. با خرید یک قاب و یا محافظ بزرگ و ضخیم دیگر شما همیشه به راحتی از عدم حضور گوشی در جیبتان به موقع مطلع می شوید.

چگونه قاب گوشی سیلیکونی بسازیم؟ + ویدیو

استفاده از پاور بانک

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

یک پاور بانک  برای گوشی تهیه کنید تا مجبور نباشید زمانی که در حال شارژ است گوشی را به حال خود رها کنید. رها کردن و فراموش کردن گوشی در حالت شارژ یکی از اتفاقات تکراری برای همه است. با این کار علاوه بر احتمال سرقت گوشی احتمال جا ماندن آن در مکان‌های مختلف هم افزایش پیدا می کند. با داشتن یک پاور بانک و قراردادن گوشی به همراه پاور بانک در جیب و یا کیف، دیگر نگران گوشی خود نخواهید بود.

نکات مهم هنگام شارژ کردن گوشی موبایل

یک عادت مناسب برای خود پیدا کنید

برای خود یک عادت کاربردی ایجاد کنید. مثلا به خود عادت دهید که هر چند وقت یکبار از گوشی برای چک کردن زمان استفاده کنید و یا اینکه پیام رسان‌های خود را مدام چک کنید. البته ایده گوش دادن به موسیقی هم که بالا تر گفتیم می تواند کاربردی باشد. این عادت ها باید تکرار شوند تا ملکه ذهن شوند. همچنین می‌توانید یک هشدار دهنده زمانی تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند تا هر چند ساعت گوشی‌تان را چک کنید یا می‌توانید آن را برای هر چند دقیقه تنظیم کنید.

ردیابی گوشی زمانی که آن را گم کرده اید

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

جلوگیری از گم شدن گوشی _ هاو کن یو

این قابلیت بسیار کاربردی و چاره ساز است. گوشی های هوشمند قابل ردیابی به دست خود شما هستند. شما می توانید با تنظیم کردن گوشی علاوه بر پیدا کردن مکان دقیق، اطلاعات آن را از راه دور پاک کنید. اما باید اقدامات و تنظیماتی را روی گوشی خود اعمال کنید. این قسمت احتیاج به آموزش و توضیح مفصل است که قبل تر ما در هاو کن یو مقاله ای برای شما آماده کرده ایم که می توانید این آموزش را در لینک زیر مشاهده کنید.

چگونه می توانید گوشی گمشده خود را پیدا کنید؟