برعکس بستن ساعت های اپل؟ آیا اپل این ساعت ها را برای وارونه بستن آماده کرده است یا توصیه ای در این رابطه داشته است؟ آیا اصلا می شود ساعت های اپل را وارونه به دست بست؟ گویا نتنها مشکل ایجاد نمی شود بلکه مزیت ها یی هم به همراه دارد. با ما همراه باشید

اپل مدتی قبل به روز رسانی نرم افزار WatchOS را معرفی کرد، و به نظر می رسد زمان خوبی است برای یادآوری این که شما قطعاً و بدون شک می توانید این ساعت را به صورت وارونه به مچ ببندید.

منظور از وارونه بستن ساعت اپل چیست؟


خب همین ابتدای کار بگوییم که منظور از وارونه بستن ساعت این نیست که ساعت را به گونه ای ببندید که صفحه نمایش زیر مچتان باشد. چرا که بدین صورت نمی توانید با صفحه نمایش کار کنید. به صورت معمول شما ساعت های اپل را به صورت تصویر زیر بر روی دست خود میبندید.

پس منظور وارونه بستن ساعت مچی به معنای این نیست که ساعت در زیر مچ قرار بگیرد بلکه به نحوی است که جای بالا و پایین ساعت عوض شود. به صورت معمول دکمه ها تنظیم کننده و کنترلی در سمت راست هستند و با بر عکس کردن آن دکمه ها به سمت چپ منتقل می شوند. همانند تصویر زیر.

اگر هم فکر می کنید که ما دیوانه شده ایم، به این لینک سری بزنید و کمی آن را مطالعه کنید. – دلایلی پشت این کار وجود دارد و آن هم منطقی و علمی است  و شما به راحتی می توانید به طور متفاوت ساعت خود را دست کنید. زمانی هم که دیگران به مچ شما با تعجب نگاه کنند، این پنج دلیل را برایشان بازگو کنید.

این مقاله ترجمه مقاله فردی است که 5 دلیل برای این کار ارائه کرده است که می توانید مطالعه کنید و بر اساس تجربه خود از آن استفاده کنید.

غیر فعال کردن سیری در اپل واچ

من واقعا برای سیری احساس بدی داشتم هرگز متوجه نشده بودم که چطور آن را فعال می کنم، چون مچم را به اندازه ای بالا می بردم که بتوانم صفحه رالمس کنم یا را فشار دهم، کمربند ایمنی را ببندم و دستم را در جیبم فرو ببرم، با لپتاپ خود تایپ کنم و بچه ام را به هوا پرت کنم و بگیرمش. تمام این مدت او در جای خود نشسته بود و منتظر من بود تا یک حرف هوشمندانه بزنم. یا اصلا هر حرفی.جدی میگم، با سیری کاری نداشته باشید.

اگر احساس می کنید که با سیری مشکل دارید و روشی هم برای غیر فعال کردن این دستیار صوتی که گاه و بیگاه مزاحم می شود وجود ندارد پس بهترین کار برعکس بستن ساعت مچی است.  از وقتی که ساعتم را برعکس دست می کنم، هیچ وقت او را در مواقع غیر بیدار نکرده ام. البته این به معنی غیر فعال کردن فعالیت های مزاحم سیری است و دستور های صوتی به خوبی در این شرایط کار می کنند.

 انگشت شست شما برای فشار دادن دکمه هاست، نه ضربه زدن

دکمه های کنترلی به صورت پیش فرض سمت راست ساعت هستند که شما برای استفاده از انگشت اشاره خود استفاده می کنید که گاها با مشکلاتی در استفاده بلند مدت مواجه شده اید. به صورت تجربی هم به خاطر استفاده همزمان از دکمه ها و صفحه نمایش به ناچار باید از انگشت شست خود برای تاچ کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

شاید انگشت شست من خیلی بزرگ است اما شما به خوبی می دانید که انگشت شست اصلا گزینه مناسبی برای کار کردن با صفحه نمایش کوچک اپل واچ نیست. اما پس برای چه کاری مناسب است؟ مطمئنا برای فشار دادن دکمه های بهترین انگشت انگشت شست است.

 وقتی ساعت را برعکس به دست کنید داستان متفاوت می شود. چرا که کار کاملا بر عکس شد. حال انگشت شصت برای استفاده از دکمه ها و انگشت اشاره برای استفاده از صفحه نمایش است. بهترین انگشت ها برای هر عملکرد. از این بهتر نمی شد.

استفاده بهتر از دکمه چرخان و اسکرول

انگشت شست نه تنها برای فشردن دکمه هایی مانند تاج دیجیتال بهتر است، برای استفاده از ویژگی اسکرول هم بهتر است. اگر تا به حال سعی کرده باشید از انگشت اشاره خود استفاده کنید تا آن چرخنده کوچک اسکرول را بچرخانید، پس می دانید که راحتتر است که برای انجام این کار از شست خود استفاده کنید. می توانید همین الان تست کنید و ببینید که برای چرخاندن دکمه اسکرول انگشت شست بهتر است یا انگشت اشاره.!!

کیفیت صدای بهتر در اپل واچ

احتمالا می دانید که ساعت مچی اپل یک میکروفن بسیار کوچک دارد. اگر قرار است با (اپل) خود صحبت کنید، چرا میکروفن آن سمت دهانتان نباشد؟ احتمالان نمی دانید میکروفون های اپل واچ دقیقا کجا قرار گرفته است. محل میکروفون ها در ساعت های اپل در سمت راست ساعت قرار گرفته اند.  بیایید واقع بین باشیم. دقیقا در دورترین نقطه نسبت به دهان شما . با برعکس کردن ساعت باعث می شود که این میکروفن به صورت شما نزدیکتر باشد، به خصوص حالا که سیری در نرم افزار جدید بسیار باهوشتر از قبل است، با این کار کیفیت صدای شما هم در تماس های صوتی و … به مراتب بهتر خواهد بود.

مستقل شدن اپل واچ از گوشی های آیفون

پیش از این، ساعت (اپل) شما تحت کنترل آیفونتان بود. در واقع، این ساعت یک وسیله جانبی برای یک گوشی هوشمند بود که بیشتر کارهای مهم  را انجام می داد. شما هنوز به آیفون نیاز داشتید تا برنامه های کاربردی را پیدا کرده و دانلود کنید و تغییراتی را در تنظیمات ایجاد کنید. همگی به وسیله گوشی هوشمند انجام می شد.

تمام این تغییرات در اپدیت جدید WatchOS 6 تغییر پیدا کرده است و به این دلیل است که ساعت شما قرار است به تنهایی  نام یک گجت تمام عیار را به دوش بکشد. حال  شما کارهای بسیار بیشتری را می توانید در این صفحه کوچک انجام دهید. ضربه های بیشتر، کلیک های بیشتر و فشار دکمه های بیشتر.

اگر شما آماده اید که این تغییر را انجام دهید، کاری بسیار ساده است. وارد برنامه ساعت مچی  در آیفون خود شوید، روی “جنرال” ضربه بزنید، سپس روی “جهت گیری ساعت” کلیک کنید و سپس “تاج دیجیتال سمت چپ” را انتخاب کنید. البته اگر ساعت را روی مچ دست چپ خود می بندید. واضح است که اگر آن را به دست راست ببندید، عکس این مورد درست خواهد بود.

همچنین اگر می خواهید بند ساعت خود را معکوس کنید، اپل انجام این کار را خیلی آسان کرده است. فقط کافی ست دکمه کوچک در پشت ساعت فشار دهید که بند به آن متصل میشود، بند را بچرخانید و دوباره به ساعت متصل کنید.