راهنمای خرید پرینتر موضوع این مقاله از هاو کن یو است، در این مقاله با توجه به استفاده پرینتر و ضرورت وجودش در هرمکانی قصد داریم با شما کاربران هاو کن یو نکات مهمی که برای خرید انوع مختلف پرینتر با توجه به امکاناشت و البته قیمتشان  باید مد نظر داشته باشید را با یکدیگر مرور کنیم.

مقالات، کوپن‌ها، آخرین دستورات برای منزل مادربزرگ، هر چیزی که لازم است پرینت کنید را فقط یک پرینتر خانگی می‌تواند انجام دهد. و رقابت شدید میان رقیبان از جمله اچ پی، اپسون، کانن و برندهای دیگر موجب شده‌ است قیمت‌ها تا اندازه‌ای پایین بیایند که شما همین حالا می‌توانید وارد فروشگاهی شوید (حتی سوپرمارکت محل) و با پرینتری نو به قیمت ۶۰ دلار یا کمتر از فروشگاه خارج شوید. 

اما، انتخاب یک پرینتر خانگی می‌تواند با گزینه‌های زیادی که در فروشگاه وجود دارد سخت باشد، بدون اشاره به اصطلاحات پیچیده‌ای که به نظر می‌رسد فقط فرایند انتخاب را پیچیده می‌کنند. با در نظر گرفتن این مسئله، راهنمای خرید آسانی برای انتخاب یک پرینتر خانگی، با توضیحات ساده درباره برخی از رایج‌ترین اصطلاحات و توصیه‌هایی که برای اکثر کاربران مفید خواهد بود را ارائه می کنیم. 

اولین سوالی که همه خریداران باید در نظر بگیرند، این مورد ساده است که چه پرینتری، و با چه قیمتی می‌خواهند بخرند. 

پرینترهای جوهرافشان بسادگی اکثر بازار را در دست خود دارند، زیرا هر چیزی را می توانند پرینت کنند: مقالات، نمودارهای پای یا عکس‌های براق و غیره. و امروزه، پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای همه کاره سریع هستند و اغلب سرعت‌شان با پرینترهای لیزری رقابت می کند یا حتی پیشی‌ می‌گیرد.

پرینترهای لیزری همچنان برای تنظیمات ادرای (زمانی که بیشتر مواردی که می‌خواهید پرینت کنید تک رنگ هستند) گزینه خوبی است. برای اکثر قسمت‌ها، پرینترهای تک رنگ لیزری با قیمت‌های مناسبی قابل خریداری هستند، سرعت پرینت‌شان خوب است، و در برخی موارد قیمت پرینت یک صفحه آن کمتر از پرینترهای جوهرافشان است. اما، این دلیل نمی‌شود، شما باید تصمیم بگیرید که انعطاف‌پذیری ای که پرینترهای جوهرافشان می‌دهند برای‌تان مهم است یا خیر. پرینترهای رنگی لیزری گزینه دیگری هستند، اما روی‌هم‌رفته، در مقایسه با پرینترهای رنگی جوهرافشان هزینه پرینت آن برای هر صفحه گران‌تر است.

پرینتر جوهری یا لیزری

در گذشته، پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان صفحه بالاتری برای هر کارتریج ارائه می‌کردند. با این حال، این با پرینترهای جوهرافشان جدیدتری که ۱۰۰۰۰ صفحه پرینت‌شده از یک کارتریج جوهری تک رنگ و ۷۰۰۰ صفحه یا بیشتر از هر کارتریج رنگی ارائه می‌کنند، تغییر می‌کند. این به هزینه پرینت کمتر برای هر صفحه ، و تغییرات کارتریج کمتر تغییر می‌کند.

برای استفاده در منزل، یک دستگاه چند منظوره کاربرد بیشتری دارد، نه صرفا به این علت که در مقابل خرید یک پرینتر و یک اسکنر مجزا ارزان‌تر است، بلکه به این خاطر که فضای کمتری اشغال می‌کند. به این دلیل که پرینتر همه‌کاره بسیار رایج است و سازندگان به‌ندرت بابت آن زیاد هزینه می‌کنند (شما می‌توانید با ۵۰ تا ۶۰ دلار یکی بخرید)، ما شدیدا آن را برای استفاده خانگی پیشنهاد می‌کنیم.

نکته: بزودی، شما ناچار نیستید تصمیم بگیرید که یک پرینتر تک‌کاره بخرید یا یک همه‌کاره. تا زمانی که سازندگان به ساخت پرینترهای جدید برای ادارات ادامه می‌دهند، بسیاری از دستگاه‌های جدیدی که برای استفاده خانگی ارائه می‌شوند همه‌کاره هستند، پرینترهای تک-کاره کم‌کم از دور خارج می‌شوند.

راهنمای خرید هدفون در سال ۲۰۱۸

پرینترهای عکس

اگه شما بیشتر به حفظ عکس‌های خانوادگی بر روی کاغذ تا پرینت تکالیف منزل و نمودارهای پای مایل هستید، به فکر یک پرینتر عکس (تک‌کاره) مخصوص این کار باشید. اگرچه کارایی پرینترهای چند منظوره را ندارند، کیفیت پرینت آن‌ها به مراتب بهتر است، و اغلب با کیفیت پرینت کیوسک‌ها یا خدمات پستی مانند شاترفلای رقابت می‌کنند و یا حتی بهتر است. با این وجود، مبلغی که برای این راحتی کارتان پرداخت می‌کنید هزینه پرینت است.

بیشتر پرینترهایی که صرفا برای پرینت اختصاصی عکس یا تصویر گرافیکی فروخته می‌شوند سایزشان کوچک است و قابلیت پرینت آنها تا سایز ۶*۴ است، یا مدل‌های فرمت پهن که برای پرینت‌های سایز متوسط تا ۲۴ اینچ هستند. عرضه این نوع پرینترها نیز بطورکلی گران‌تر از پرینترهای چند منظوره است. هم مدل کانن و هم مدل اپسون مدل‌هایی دارند که سایز ۱۱*۸.۵ اینچ را پرینت می‌کنند و از جوهر پنج یا شش رنگ استفاده می‌کنند تا عکس‌هایی با دقت رنگی بیشتر پرینت کنند. و اکثر پرینترهای همه‌کاره این قابلیت را دارند که تا سایز ۱۱*۸.۵ اینچ عکس‌ها را وقتی از از کاغذ مناسب ان استفاده کنید، پرینت کنند.

هزینه تحویل

پرینتر مدل تجاری بسیار قدیمی همچنان پابرجاست و خوب کار می‌کند، درحالی که خیلی از شرکت‌ها مشتریان را برای پرینترهای بودجه‌ای با قیمت های غیرقابل تصور پایین جلب می‌کنند و می‌دانند که می‌توانند بارها و بارها به آن‌ها بفروشند زمانیکه موعد جایگزین کردن کاتریج جوهری است.

در مورد هزینه جایگزینی قبل از خرید هر پرینتری تحقیق کنید تا زمانیکه کارتریج‌خای اولیه روزی خشک شدند، بدانید چه می‌خواهید بکنید. با توجه به اینکه هر چند وقت پرینت می‌کنید، واقعا ارزش آن را دارد که پرینتر گران‌تری بخرید تا برای کاتریج‌های آن هزینه کمتری کنید. علاوه بر این، به احتمال پر کردن مجدد کارتریج نیز فکر کنید که بسیار ارزان‌تر از هر بار خرید کاتریج جدید است. در نظر داشته باشید که با این حال، در حال حاضر فروشندگان این نوع پرینتر، چیپ‌های بسیار کوچکی به کاتریج‌های‌شان اضافه می‌کنند که برای اینکه پر کردن مجدد را سخت‌تر کنند، میزان جوهر یا عمر تونر بررسی می کنند.

در آخر، به دنبال مدل‌های جدید و جوهری باشید. مدل اچ پی، برنامه‌ جوهری فوری را ارائه می‌کند که بطور خودکار وقتی میزان جوهر رو به تمام شدن است، کاتریج‌ها را برای شما می‌فرستد، و تعداد صفحات ثابتی را در قبال پرداخت مبلغ ماهانه ضمانت می‌کند. هم مدل کانن و هم مدل اپسون، در حال حاضر، مدل‌هایی مخزن جوهر ارائه می‌کنند که شما می‌توانید از بطری‌های کوچک جوهر پر کنید، پرداخت هزینه‌ای بسیار اقتصادی بابت هر صفحه، زمانیکه برادر پرینترهایی با کاتریج‌های متعدد در باکس دارد، بنابراین، که شما مدت زمان زیادی نیاز به خرید ندارید.

راهنمای خرید اسپیکر و بلندگو

دوبلکس (پرینت یا اسکن دوطرفه)

یکی از ویژگی‌هایی که خیلی متداول شده است و می‌توان آن را یک امتیاز بزرگ دانست، دوبلکس شدن خودکار است. منظور از دوبلکس پرینت یا اسکن در هر دو سمت کاغذ است بدون اینکه لازم باشد بطور دستی کاغذ را برگردانیم. در رابطه با پرینتر، دوبلکس با پرینت اولین سمت کاغذ انجام می‌شود، خود پرینتر صفحه را برمی‌گرداند و سمت دیگر را پرینت می گیرد.

تمام دستگاه‌های همه‌کاره با کارایی فیدر سند خودکار (ADF) برای اسکنر، ویژگی دوبلکس را هم دارد که شما را قادر می‌سازد هر دو سمت کاغذ را اسکن کنید، همانطورکه فید سند از این طریق انجام می‌شود. اما، دستگاه‌های همه‌کاره ای که فید سند خودکار ندارند نمی‌توانند بدون آنکه کاغذ را بطور دستی رو شیشه اسکن برگردانید، اسکن دوبلکس انجام دهند.

اسکن دوبلکس بسیار کار را راحت می‌کند، اگر شما بطور مکرر هر دو سمت کاغذها را اسکن می‌کنید مانند کاغذهای پاره‌شده یک مجله. و پرینت دوبلکس تقریبا این روزها، ضروری است، و زمانیکه لازم نیست تک صفحه‌ای پرینت کنید، به صرفه‌جویی در مصرف کاغذ کمک می‌کند.

قابلیت اتصال به شکبه(شبکه‌ای شدن)

امروزه، تقریبا همه دستگاه‌های پرینت گزینه‌های اتصال متعددی دارند. یو اس بی (USB) مدت‌ها رابط استاندارد بوده است و هر کامپیوتری چندین پورت یو اس بی دارد. از آنجایی که یو اس بی در کل، اتصال کوتاه و مستقیم است، لازم است که پرینتر یا دستگاه همه‌کاره نزدیک رایانه یا لپ‌تاپ شما گذاشته شود. با این حالت روترهای بی‌سیمی وجود دارند که مجهز به پورت‌های یو اس بی هستند که شما می‌توانید برای اتصال به پرینتر استفاده کنید و در نتیجه باعث می‌شود پرینت بصورت بی‌سیم در شبکه خانگی انجام شود.

اما در حال حاضر، اکثر پرینترهای مدرن می‌توانند با استفاده از چندین دستگاه از طریق شبکه مشترکا استفاده شوند. این می‌تواند از طریق اترنت صورت گیرد که شما کابلی را به روتر یا سوئیچ در شبکه‌تان وصل می‌کنید. علاوه بر این، اترنت اتصال سریع‌تری برقرار می‌کند. با این وجود، این تنظیم سیمی در محیط اداری رایج‌تر از منزل است، بنابراین، تعداد اندکی از مدل‌های پایان کم، پورت اترنتی خواهند داشت.

معمول‌تر آن، وای فای است که محبوب‌ترین شیوه در شبکه خانگی شده است و فقط تقریبا هر پرینتر جدیدی که برای استفاده خانگی یا کسب و کار کوچک فروخته می‌شود قابلیت وای فای را دارد.

حتی اکثرا راه‌اندازی یک دکمه‌ای بی‌سیم را ارائه می‌کنند (چنانچه روتر برای پشتیبانی آن متصل شده باشد) که با یک حرکت به شبکه وصل می‌شود. یک گزینه جدید به نام اتصال مستقیم به کمک وای فای نیز این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که پرینتر خود را به لپ‌تاپی وصل کنید که آن را پشتیبانی می کند، بدون اینکه ناچار باشید ابتدا پرینترتان را به شبکه متصل کنید. علاوه بر این، وای فای برای اتصال بسیاری از گوشی‌ هوشمند، تبلت، و دوربین‌های دیجیتالی بکار می‌رود، فقط باید پرینترهایی را انتخاب کنید که پرینت مبایلی را پشتیبانی می‌کنند مانند پروتکل ایرپرینت اپل. قابلیت ان اف سی NFC (ارتباطات نزدیک) نیز در برخی مدل‌ها وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید پرینتر خود را به یک گوشی هوشمند یا تبلت کنید، فقط باید قسمت مشخص‌شده در دستگاه را لمس کنید.

اسلات کارت حافظه، پرینت مستقیم (پیکت بریج)، و شبکه بی‌سیم

اگر شما تصمیم دارید عکس‌های زیادی را پرینت کنید، پرینتری را انتخاب کنید که قابلیت اسلات حافظه، بلوتوث، پرینت مستقیم، یا شبکه بی‌سیم را داشته باشد. تمام این قابلیت‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که عکس‌ها را مستقیما از دوربین یا دستگاه هوشمند پرینت بگیرید و لازم نیست آنها را ابتدا به کامپیوتر انتقال دهید.کارت‌های حافظه می‌توانند از دوربین عکاسی خارج و وارد اسلات پرینتر شوند. یرخی پرینترها حتی کارت‌خوانی دارند که چندین فرمت را پشتیبانی می‌کند، در حالی که برخی پرینترها فقط فرمت‌های شناخته‌شده‌تر امنیت دیجیتال (SD) را پشتیبانی می‌کنند.

از طرفی دیگر، دوربین‌های پرینت مستقیم می‌توانند با همان کابل یو اس بی که به کامپیوتر وصل می‌کنید به پرینتر وصل شوند (با فرض اینکه پرینتر شما مجهز به پورت یو اس بی پرینت مستقیم است)، در حالیکه با اتصال از طریق شبکه بی سیم شما می‌توانید عکس‌ها را مستقیما از گوگل کلود پرینت (google cloud print)، دراپ باکس، و سرویس‌های دیگر اینترنتی بفرستید. فقط در مفید بودن این ویژگی‌ها غلو نکنید. ممکن است شما همچنان عکس‌هایتان به کامپیوتر انتقال دهید تا فضای کارت حافظه را خالی کنید، و اکثر عکاسان می‌خواهند وضعیت پرینت عکس‌هایشان را قبل از پرینت گرفتن، بر صفحه‌ای بزرگتر امتحان کنند.

اغلب پرینترها با ویژگی کامل، بویژه AIO ها، در حال حاضر ویژگی‌های اینترنتی‌ای دارند که شما را قادر می‌سازد به عکس‌های ذخیرهشده در سایت‌هایی از جمله فیس بوک، فلیکر، دراپ باکس و گوگل درایو دسترسی پیدا کنید، و همچنین پرینت از راه دور و دسترسی به هنرها و مهارت‌هایی که می‌توانید پرینت کنید. به خاطر بسپارید که اگر پرینتر شما به اینترنت متصل نیست، قادر نخواهید بود به خدمات گفته‌شده دسترسی پیدا کنید یا از دستگاه‌هایی مانند گوشی هوشمند یا تبلت بصورت از راه دور پرینت کنید.

کاغذ گردانی

 

هر پرینتر به حجم زیادی کاغذ ۱۱*۸.۵ نیاز دارد، اما پاکت‌های اداری، کارت‌های فهرست و سهام براق چطور؟ خوشبختانه، بسیاری از پرینترهای امروزی برای پرینت بر کاغذهای مخصوص با اندازه‌های غیرمعمول یا وزن‌های متفاوت جعبه‌های کاغذ اختصاصی دارند که کار پرینت را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، سایز جعبه ورودی را نیز در نظر بگیرید. بطور مثال، شما باید برای جعبه‌های کوچک‌تر تمام مدت کاغذ اضافه کنید، در حالی که جعبه ۲۵۰ صفحه‌ای می‌تواند هر ماه یکبار باید کاغذ اضافه کرد.

برخی از مدل‌هایی که هدف‌شان کاربر اداری خانگی است نیز جعبه دوم اختیاری دارند که شما را قادر می‌سازند از سهام کاغذ، سهام چک متفاوتی استفاده کنید، یا فقط ظرفیت کاغذ را دو برابر کنید تا ناچار نباشید جعبه کاغذ را مانند همیشه مجددا پر کنید.

ادعاهای سرعت، وضوح، و رنگ

برای سازندگان پرینتر ادعای بی‌اساس درباره سرعت پرینترهایشان یا اینکه چه انتظاری شما می‌توانستید کاغذ که از یک کاتریج جوهر یا تونر می‌آید مربوط می شود، راحت است. با این حال امروزه، تقریبا تمام فروشندگان از مجموعه‌ای استاندارد از تست‌های توسعه‌یافته و مجوز گرفته برای آنها از طریق سازمان بین المللی اسناتدارد استفاده می‌کنند. پروتکل تست ISO یک زمینه بازی سطحی فراهم می‌آورد (تمام ادعاها و رتبه‌بندی‌ها با استفاده از همان مجموعه‌های اسناد و روندهای تست ایجاد می‌شوند.

مشکل اینجاست که این مجموعه‌ها چیزی است که ISO تعیین می‌کند تا انواع معمول اسناد بکار رفته توسط میانگین کاربر تجاری باشد. اینکه این نتایج چقدر برای شما مفید خواهند بود، قضاوتش غیرممکن است بخصوص اگر شما اصولا عکس‌ها و گرافیک‌هایی که بطورقابل ملاحظه‌ای یک پرینتر را کند می‌کند و از طریق جوهر می‌سوزاند پرینت می‌کنید.

بنابراین از این مشخصات به عنوان مبنایی برای مقایسه دستگاهی با دستگاه دیگر استفاده کنید، نه به عنوان چیزی که ضرورتا شما در استفاده خود از پرینتر تجربه می کنید. و قبل از اینکه پول‌تان را خرج کنید، بازدیدها و ارزیابی‌های مستقل را بخوانید و اگر امکان دارد، نتایج چاپ‌های واقعی را در فروشگاه خرده‌فروشی مشاهده کنید تا تصمیم بگیرید سرعت یک پرینتر چقدر ایت یا کیفیت عکس‌ها را ببینید. اگر شما برند خاصی را خریداری کرده‌اید، برخی شرکت‌ها حتی برای مدل‌های‌شان راهنمای خرید دارند (فقط آنها را از کانن و اپسون بررسی کنید).