نصب تلویزیون بر روی دیوار، علاوه بر اینکه جای کمتری را اشغال میکند، جلوه زیباتری نیز دارد. البته این کار تنها نیازمند خرید یک تلویزیون دیواری و نصب آن بر روی دیوار نیست، بلکه شما باید یک سری از روش های انجام این کار را نیز بدانید. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا ما جزئیات این کار را به شما مخاطبان هاو کن یو آموزش دهیم.

محل نصب را مشخص کنید

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek

مهمترین اصل، نصب تلویزیون در راستای دیدتان در محلی است که تلویزیون تماشا می کنید. به این معنا که تلویزیون باید حدود ۶۰ الی ۹۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. بسیاری از افراد، تلویزیون خود را بالای شومینه و یا قفسه کتاب نصب می کنند و برای تماشای تلویزیون باید گردن خود را بالا بگیرند که این کار در طولانی مدت باعث خستگی شخص می شود. تنها شما در اتاق خواب می توانید تلویزیون را به این صورت نصب کنید چرا که در حال دراز کشیدن، تلویزیون تماشا می کنید و خم و راست کردن گردنتان باعث خستگی نمی شود.

پایه مناسب تلویزیون را تهیه کنید

به طور معمول، دو نوع پایه وجود دارد. نوع اول پایه ی لولا دار است، به این صورت که این پایه از یک بازو و چند قطعه ی لولا دار تشکیل شده است که امکان حرکت و تنظیم آن را فراهم می آورد.این پایه برای تلویزیون های کوچکتر و سبک تر است که در یک نقطه ی مشخص نصب می شوند. البته شما می توانید پایه های مفصل دار بزرگتری برای تلویزیون های بزرگ تر پیدا کنید که از چند قسمت می توانید آن ها را به دیوار متصل کنید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

نوع دوم پایه ها، پایه شیب دار است که برای تلویزیون های بزرگ تر و سنگین تر استفاده می شود. این پایه ها چندین نقطه اتصال به دیوار دارند.

با استفاده از این پایه فقط می توانید زاویه ی تلویزیون را به سمت بالا یا پایین تغییر دهید، و امکان چرخش آن به سمت راست یا چپ وجود ندارد. البته اگر میخواهید آن را روبروی کاناپه ی خود قرار دهید، نیازی به چرخش آن ندارید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

بعد از تصمیم گیری در مورد نوع پایه ی مورد نظرتان، باید به سوراخ های محل نصب پایه در تلویزیونتان دقت کنید. تمام تلویزیون های مدرن، بر اساس استانداردهای الکترونیکی هستند که توسط بیشتر شرکت های سازنده پایه های تلویزیون استفاده می شود.اگرچه تلویزیون های مختلف، دارای سوراخ های متفاوتی هستند. پس باید اندازه دقیق آن را داشته باشید.

نصب تلویزیون بر روی دیو

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

اگر به پشت تلویزیون نگاهی بیاندازید، چهار سوراخ به شکل مربع وجود دارند. فاصله بین دو سوراخ را اندازه بگیرید، اگر این فاصله ۴۰۰ میلیمتر باشد، شما از پایه های استاندارد می توانید استفاده کنید. بیشتر پایه ها مناسب این سایز هستند.

به درستی تلویزیون را نصب کنید

حالا شما باید تلویزیون را به درستی نصب کنید. شما نمی توانید چند نقطه انتخاب کنید و آن ها را سوراخ کنید. تلویزیون و پایه ی آن سنگین هستند پس باید آن ها را طوری نصب کنید که پس از نصب، نیفتند.شما باید تلویزیون را به دیوار پیچ کنید، نصب آن روی تیغه ی دیوار با استفاده از میخ بسیار خطرناک است چرا که مقاومتی ندارد و خسارت ایجاد می کند.قبل از سوراخکاری از نوع مصالح استفاده شده در دیوار مطمئن باشید تا رولپلاکی مناسب تهیه کنید. در هنگام سوراخ کاری مراقب باشید سیم های داخلی دیوار را پاره یا خراشیده نکنید. پایه ها را تراز کنید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

پایه تلویزیون را روی دیوار قرار دهید، و با یک مداد نقطه های مورد نظر را مشخص کنید. از یک شخص دیگر برای انجام این کار کمک بگیرید. سوراخ های مورد نظر را دریل کنید و پایه ها را بر روی آن پیچ کنید. بعد از نصب پایه ها بر روی دیوار، تلویزیون را بر روی پایه نصب کنید و مطمئن شوید که محکم شده است.

کابل ها را مخفی کنید

زمانی که تلویزیون را نصب کردید، باید کابل ها را نیز مخفی کنید که برای این کار چند گزینه دارید.

بهترین گزینه استفاده از کیت های مخصوص است که در پشت تلویزیون قرار می گیرد. یکی از مزیت های استفاده از این کیت ها، اتصال آن به برق، در همان محل نصب تلویزیون به دیوار است.
اگرچه نصب این کیت ها و سیم کشی از داخل دیوار نیازمند اطلاعات الکترونیکی است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

اگر نمی خواهید در دیوار سوراخ ایجاد کنید، میتوانید از وسایل مخفی کردن کابل ها کمک بگیرید. البته این وسایل به طور کامل کابل ها را نمی پوانند ولی از آویزان بودن کابل ها بسیار تمیز تر و مرتب تر است.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

نصب تلویزیون بر روی دیوار_ هاو کن یو How_To Geek©

در آخر اینکه نصب تلویزیون بر روی دیوار کار سختی نیست و با استفاده از روش هایی که برای شما مخاطبان هاو کن یو ارائه شد، می توانید خودتان این کار را در منزل انجام دهید.