چگونه از یوتوب کسب درآمد کنیم؟ اگر شما هم احساس می کنید با توجه به شرایط اقتصادی بهترین روش کسب درامد درامد های دلاری و ارز های خارجی است شاید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از شبکه های کسب درآمد اینترنتی است. و یکی از بهترین پلتفورم ها یوتوب.

در این مقاله به سراغ روش های کسب درآمد از یوتوب رفته ایم تا با شما مرحله به مرحله  ببینیم چگونه می توانیم در خانه بدون نیاز به کار خاصی چگونه می توانیم درآمد ارزی داشته باشیم.

البته قبل از شروع این مقاله بدیهی است که برای کسب درامد از یوتوب باید یک حساب ارزی هم داشته باشیم که این مورد در قالب این مقاله نمی گنجد ولی با یک سرچ ساده می توانید این شرایط رو برای خود مهیا کنید.

با ما همراه باشید:

برای بسیاری از افراد یوتیوب جایی است که می توانند ساعات بی انتهایی را به تماشای ویدئوها بپردازند یا بازی های ویدئویی انجام دهند. برای بقیه یوتیوب یک سایت پول ساز و راهی برای کسب درآمد است.

تبدیل شدن به یک یوتیوبر یا یوتیوب باز قهار جالب به نظر می رسد، اما شروع آن در ابتدا نیازمند فشار و تلاش شماست و هیچ تضمینی وجود ندارد که نتیجه ی مطلوبی به همراه داشته باشد. اگر به دنبال راه سریعی برای برداشت محصول هستید بهتر است گزینه های دیگر را در نظر بگیرید. با این حال اگر به کار درست کردن ویدئو مشغول بوده اید و قصد دارید تلاش بیشتری برای این کار انجام دهید، می توانید از طریق یوتیوب پولسازی کنید.

آنچه که باید بدانید در این مقاله گردآوری شده است.

مستقیما از طریق یوتیوب درآمد داشته باشید


اشتراک گذاری ویدئو در یوتوب

برای اینکه مستقیما از طریق یوتیوب درآمد داشته باشید باید با این سایت شریک شوید. وقتی این کار را انجام دادید، چندین راه برای نقد کردن پولتان وجود دارد، اما برای اینکه به یک شریک تبدیل شوید باید مقررات را رعایت کنید: ویدئوهای شما باید از راهبرد های تبلیغاتی سایت تبعیت کنند و حداقل به 10000بازدید کانال نیاز دارید. پس دقت کنید که نه 10 هزار بازدید برای یک ویدئو بلکه مجموع ویدئو های کانال شما باید از 10 هزار عبور کند.

پس کاری که در ابتدا باید انجام دهید ساخت یک اکانت گوگل است که احتمالا در حال حاضر این اکانت را دارید، سپس استفاده از آن برای ساخت یک کانال یوتوب که در آن ویدئو های خود را به اشتراک بگذارید.

هر چه ویدئوهای بیشتری داشته باشید، راحت تر می توانید به این آستانه ی 10000 بازدید برسید. کسی که 200 ویدئو داشته باشد تنها 50 بازدید برای هر ویدئو نیاز دارد تا بتواند به آنجا برسد، در حالیکه شخصی با 10 ویدئو نیازمند 1000 بازدید برای هر ویدئو است.

ضوابط و قوانین در رابطه با ویدئو های گوگل کمی متفاوت تر از چیزی که فکر می کند. ویدئو های شما در صورتی که متعلق به فرد دیگری باشد یا از جایی کپی کرده باشد و به هر نحوی حق کپی رایت را رعایت نکرده باشید هر لحظه بسته شدن و بلاک شدن کانال شما را تهدید می کند. پس بهتر است ویدئو ها به دست خودتان تولید و حتما به اندازه کافی متفاوت و جذاب باشند.

مطمئنا ویدئوهای سرگرم کننده و با کیفیت بازدید بیشتری را دریافت می کنند، پس برنامه ریزی و تولید آنها ارزش وقت گذاشتن را دارد.

به Google AdSense وصل شوید

وقتی به عنوان یک شریک تأیید شدید می توانید کانالتان را به Google AdSense، سیستم تبلیغاتی گوگل، کانکت کنید. تبلیغ کنندگان از AdSense استفاده می کنند تا بر اساس عواملی همچون مخاطبانتان، موضوع ویدئویی و کلمات کلیدی مرتبط، فضایی روی ویدئوهایتان را به مزایده بگذارند.

به طور کلی بر اساس تعداد ادراکات یا تأثیراتی که ویدئوهای شما دریافت می کنند، یعنی زمانی که شخصی روی تبلیغی کلیک کرد و آن را تماشا کرد، هزینه مشخصی برای شما در نظر گرفته می شود. اما تبلیغات با هر بار که شخصی ویدئویی را تماشا می کند پخش نمی شوند، پس تعداد بازدید مستقیما به معنی پول داخل بانک نیست.

زمانی که حسابتان به 100 دلار برسد به شما پول پرداخت می شود، بنابراین اگر یک کانال کوچک داشته باشید تنها هر چند ماه یک بار مبلغ را دریافت می کنید. ممکن است بخواهید مبلغی از پولتان را برای مالیات کنار بگذارید زیرا گوگل که پرداخت های  AdSense را انجام می دهد، مالیات کامل مقرری شما را کسر نمی کند.

YouTube Red را چک کنید

AdSense تنها راهی نیست که افراد می توانند از آن کسب درآمد کنند. می توانید ویدئو هایتان را روی YouTube Red هم در دسترس قرار دهید. YouTube Red سرویس پرمیوم و یا پولی گوگل است. اگر بیش از 1000 عضو فعال داشته باشید می توانید ویدئو ها را پشت یک دیوار پرداختی یا paywall بگذارید و chat super را فعال کنید. این کار به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا مبلغی را پرداخت کنند تا پیام هایشان در طول یک پخش زنده هایلایت شده و مشخص به نمایش گذاشته شود.

فراتر از یوتیوب فکر کنید


AdSense، YouTube Red، و super chat تنها راه های کسب درآمد در یوتیوب نیستند، اما پول سازی از طریق روش های دیگر تا حد زیادی به داشتن مخاطبان متعهد و وفادار بستگی دارد. چندین گزینه برای بررسی در اینجا ارائه می شود.

از به نمایش گذاشتن محصول و اسپانسر کردن محصول استفاده کنید

شرکت هایی که به کانال شما علاقمند هستند ممکن است اسپانسری ویدئوهایتان را بپذیرند یا به شما پیشنهاد دهند که شما را شات اوت کنند (اصطلاحا از شما قدردانی کنند) و در قبال این کار شما محصولشان را در معرض دید قرار دهید. احتمالا به ازای هر فروش یا به صورت حق کمسیون مبالغی را دریافت خواهید کرد. به منظور مشارکت احتمالی در سایت هایی مانند ShareASale، Clickbank و CJ Affiliate by Conversant جستجو کنید و قبل از ثبت نام مطمئن شوید که قصد دارید به شرکت و محصولاتی که قرار است بفروشید اطمینان دارید.

اگر در ویدئویی محصولی را تأیید می کنید یا آن را به نمایش می گذارید باید با گذاشتن تیک کادر “گسترش فروش” در تنظیمات پیشرفته ی مدیریت ویدئو، به یوتیوب این را اعلام کنید.

محصولات یا خدمات را به بازدیدکنندگان بفروشید

اگر یک کالای تجاری یا خدماتی که مرتبط با مخاطبانتان است را دارید، اجازه دهید در مورد آنها بدانند و لینک های مربوط به آنها را در ویدئوهایتان ارائه دهید. به عنوان مثال، کمدین معروف، جنا موری که بیشتر با نام یوتیوبی اش شناخته می شود، تی شرت ها و پوسترهایی که عکس یکی از سگ هایش روی آن است را می فروشد. برای فروختن یک محصول فیزیکی لازم است که موادی را بخرید یا کارخانه و تولید کننده ای را پیدا کنید، اما می توانید محصولات قابل دانلود شدن مانند کتاب های الکترونیک یا تصاویر هنری را هم بفروشید. قبل از اینکه محصولاتتان را تبلیغ کنید یک سیستم پرداختی مطمئن داشته باشید.

در دنیای واقعی با طرفدارانتان ملاقات کنید

دور همی های رسمی و رویداد های مشابه این امکان را فراهم می کنند که فعالان یوتیوب با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و محصولاتشان را بفروشند. آنهایی که کانال های کوچکتری دارند می توانند از فروش بلیط صرفنظر کنند و در عوض روی فروش محصولات سرمایه گذاری کنند. یا برای مثال اگر ویدئوی شما به بازدیدکنندگانتان طراحی کردن را می آموزد می توانید یک کلاس رایگان در پارک محلی برگزار کنید و پس از آن کتاب تکنیک های طراحی تان را بفروشید.

به سراغ تأمین مالی جمعی بروید

کراود فاندینگ یک روش جذب سرمایه است که در آن تعداد زیادی از افراد از یک ایده یا پروژه حمایت مالی می کنند و زمانی که طرح اجرا شد، سود خود را از خدمات دریافت می کنند. دو نوع تأمین مالی جمعی (crowdfunding) وجود دارد: تکرار شونده و پروژه ای. کراود فاندینگ تکرار شونده این امکان را به شرکت کنندگان در طرح می دهد تا مقدار پولی که مشخص کرده اند را بر اساس یک برنامه ی منظم پرداخت کنند. ممکن است بخواهید این نوع تأمین مالی را به منظور تبدیل کانالتان به یک جریان درآمدی اساسی، به حداکثر برسانید. مشوق هایی مانند ویدئو چت های یک به یک، کلاس های خصوصی یا کالاهای تجاری می توانند بازدید کنندگان را برای ثبت نام تشویق کنند.

اگر ایده ای برای پروژه ای که نیازمند تأمین بودجه است دارید، کمپین های کراود فاندینگ یا تأمین مالی جمعی، که در ایران هم وجود دارند، یک راه برای پیشبرد هدفتان است.

علاقه مند به ساخت آموزش ویدیویی هستید!
با ساخت پکیج های آموزشی می توانید به یک درآمد ثابت و بدون دردسر در ایران برسید. این روزها چندین سایت در زمینه آموزش آنلاین فعال است. روش درآمدی شما در این وب سایت ها به این صورت است که دوره آموزشی در زمینه تخصص خود تهیه می کنید و به صورت درصدی در آنها برای فروش قرار می دهید.

یکی از بهترین گزینه ها برای انتشار آموزش، وبسایت لیموناد است که بیشترین درصد از فروش یعنی 70 درصد را به مدرس پرداخت می کنند و بخش پشتیبانی و پرداخت آنها بسیار منظم است.
لینک و شعار آنها : آموزش آنلاین با رسانه آموزشی لیموناد است