قطعا در هر بار استفاده از سرویس اینترنت، تبلیغات پاپ آپ از هرجای صفحه نمایش شما سردراورده و آزارتان میدهند. علی رقم اینکه افراد کمی روی لینک صفحات پاپ آپ کلیک میکنند، برخی از وبسایت ها همچنان به دنبال این نوع تبلیغات هستند. این صفحات عموما مانع دیده شدن محتوای مورد نظر شده و در بسیاری از شرایط باعث کاهش سرعت محسوس سیستم کامپیوترتان خواهند شد. اما خوشبختانه روش های زیادی برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد که روش انجام آن را در مرورگر های مختلف مانند کروم، موزیلا و … در خدمت شما عزیزان قرار خواهیم داد. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

دو روش برای حل مشکل ظاهر شدن صفحات پاپ آپ وجود دارد که یکی حل کردن مشکل با استفاده از تنظیمات مرورگر است و دیگری استفاده از پلاگین هاست.قبل از توضیح روش ها باید به نکته زیر توجه داشت.

توجه کنید که مرورگر شما (هرمرورگر مورد استفاده) باید به روز باشد. در صورتی که به روز نیست از منوی اصلی نرم افزار گزینه update را انتخاب کنید. صبر نمایید تا مرورگر شما به روز شود.

حذف پاپ آپ در اینترنت اکسپلورر

internet-explorer-10-bannerاگر هنوز از نسخه های قدیمی مرورگر های ویندوز یعنی اینترنت اکسپلورر استفاده میکنید، از طریق روش زیر میتوانید صفحه های ناخواسته تبلیغات را مسدود کنید.

  1. در منوی بالای نرم افزار علامت چرخ دنده و سپس از منوی باز شده گزینه tool را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه Internet Options کلیک کنید و سپس به بخش Privacy بروید.
  3. در صفحه باز شده در قسمت POP-UP Blocker تیک گزینه Turn on pop up blocker را بزنید.
  4. با استفاده از موس، درجه محافظت مرورگر در مقابل پاپ آپ ها را روی high قرار دهید.

قطع پاپ آپ ها در Google Chrome

7455979638_065e38fe01_bپاپ آپ ها به طور پیش فرض در مرورگر کروم مسدود هستند اما این قابلیت ممکن از در ورژن مورد استفاده شما قطع باشد.

از آنجایی که این مرورگر کاربردی ترین و مشهور ترین مرورگر مورد استفاده ایرانیان میباشد، در مقاله ای دیگر روش کامل مسدود کردن پاپ آپ های این مرورگر را مفصلأ توضیح داده ایم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

حذف پنجره های مزاحم Pop-Ups در مرورگر کروم

  1. ابتدا از علامت … در گوشه صفحه کروم گزینه Settings را انتخاب کنید.
  2. سپس بر روی نوشته Show Advanced Setting کلیک کنید. این نوشته در انتهای صفحه به رنگ آبی است.
  3. در بخش Privacy گزینه content setting را کلیک کنید.
  4. صفحه را به پایین بکشید تا به بخش pop-Ups برسید. در این بخش دو گزینه وجود دارد که نمایش یا عدم نمایش صفحات اضافی تبلیغات را مشخص میکند. در صورتی که میخواهید نمایش داده نشوند بایستی بر روی گزینه دوم یعنی Do not allow any site to show pop-ups کلیک کنید تا تیک آن نمایان شود.

اگر بر روی گزینه manage exceptions کلیک کنید، میتوانید فهرستی از وبسایت ها بنویسید که صفحه های پاپ آپ آنها مسدود نشود.

مسدود کردن پاپ آپ ها در موزیلا

firefox-bannerاگر تنظیمات پیش فرض موزیلا شما به هم ریخته و پاپ آپ ها را نشان میدهد، میتوانید از طریق زیر اقدام کنید.

  1. در صفحه مرورگر بر روی علامت موزیلا کلیک کنید
  2. در پنجره باز شده به تب content بروید
  3. تیک گزینه block pop-up windows را فعال کنید
  4. همانند مرورگر های دیگز نیز با فشردن گزینه Exceptions میتوانید سایت های استثنا انتخاب کنید

حذف پاپ آپ ها در سیستم عامل اندروید

android-banner-complete-greenآسان ترین راه برای از بین بردن پاپ آپ ها در سیستم عامل اندروید استفاده از مرورگر اپراست، چرا که خود این کار را برای شما انجام میدهد. روش دیگر بلاک کردن این صفحات استفاده از اپلیکیشن هاست. مرور گر ad block browser یکی از اپلیکیشن های معروف در این زمینه است که به طور خودکار تمام صفحات اضافه را مسدود میکند. در زیر میتوانید این نرم افزار را دانلود و در دیوایس های اندرویدی از آن استفاده کنید.

Adblock Browser for Android

حذف پاپ آپ ها در ios

banner_of__iosمرورگر Safari در آیفون ها به طور خودگار جلوی باز شدن صفحات اضافی را می گیرد اما در صورتی که هنوز با این صفحات مشکل دارید میتوانید نرم افزار معرفی شده در بالا یعنی Adblock Browser را دانلود و استفاده نمایید. در زیر لینک این نرم افزار در appstore مجود است.

Adblock Browser for ios

استفاده از پلاگین ها

پلاگین های مختلفی برای مسدود کردن pop up ها وجود دارند. در صورتیکه روش های بالا نتیجه نداد با مرورگر مورد استفاده خود به اینترنت متصل شده و عبارت plugin یا add on را جستجو کنید

برای سهولت در کار چند پلاگین برای مرورگر های کروم و موزیلا اماده کرده ایم کا با کلیک بر روی لینک مخصوص آنها میتوانید دانلود کنید.

دانلود پلاگین های مسدود کننده پاپ آپ های تبلیغاتی در کروم


دانلود اد آن های مسدود کننده پاپ آپ های تبلیغاتی در موزیلا