در این مقاله از هاو کن یو، بهترین اپلیکیشن های مدیریت امور را برای شما  آماده کرده ایم و نقاط قوت و ضعفشان را در مقایسه با سایر اپلیکیشن های مشابه بیان کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید.

شاید باورتان نشود که یک اپلیکیشن ساده بتواند در مدیریت کار های روزانه به شما کمک کند. کار با این اپلیکیشن ها بسیار ساده است. شما در ابتدای هر روز و یا ایتدای هر هفته یا هرماه کار هایی را برای انجام دادن در نظر می گیرید و یادداشت می کنید. این اپلیکیشن ها علاوه بر منظم کردن کارهایتان، انگیزۀ لازم را هم برای به پایان رساندن آنها به شما می دهند تا طبق برنامه ریزی تان پیش بروید.

اپلیکیشن های انجام کار (to do list)، از قدیمی ترین برنامه های موجود در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید هستند،  اما سوال این است چگونه با اطمینان اپلیکیشنی مناسب با شیوۀ زندگیتان انتخاب کنید؟ ما مسئولیت این کار را از روی دوش  شما برداشته ایم و لیستی از بهترین اپلیکیشن های موجود از هر دو سیستم عامل iOS و اندروید را آماده کرده ایم. پس نگاهی به لیست زیر بیندازید و با ما همراه باشید.

Google Task (رایگان)

برنامه جدید Google Tasks مانند سایر برنامه های انجام کار، ساده است. این برنامۀ شگفت انگیز و در عین حال ساده که بسیار خوب و زیبا طراحی شده است، دقیقا همان کاری که باید را انجام می دهد و نه بیشتر!

شما در این اپلیکیشن می توانید برای خود وظیفه (یا Task) تعریف کنید و یک توضیح مختصر برای آن بنویسید، سپس برای آن وظیفه  یک سری “زیر وظایف” تعریف کنید. این زیر وظایف به صورت یک لیست زیر هم می آیند و در پایین وظیفۀ اصلی قرار می گیرد. شما می توانید بعد از انجام هر کدام از کارها، تیک مربوط به آن را بزنید. حتی می توانید یک  تاریخ مشخص را برای وظیفه اصلی تنظیم کرده و  هر وظیفه ای را زیر یک  لیست قرار دهید. هیچ محدودیتی در ساخت تعداد لیست های مورد نیازتان نخواهید داشت. مثلا می توانید یک لیست خرید داشته باشید و یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید. البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن Google Tasks به علت سادگی، برخی از قابلیت های موجود در اپلیکیشن های دیگر مانند “قابلیت سازماندهی” و “قابلیت ضمیمه کردن” را ندارد.

Google Tasks هم برای اندروید و هم برای IOS موجود است. اگر از Gmail در وب استفاده می کنید، می توانید یک نمای کلی از وظایفتان را در  سمت راست و در کنار تقویم و در اپلیکیشن های Google Keep ببینید.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios  می توانید از این لینک کمک بگیرید.

Todolist (در دو نسخه رایگان و premium)

اگر  یک لیست انجام کار اختصاصی نیاز دارید، قطعا اپلیکیشن Todolist را امتحان کنید. این اپلیکیشن به خاطر داشتن لیست های اختصاصی و اثبات مفید بودنش در طی این سال ها، به یکی از بزرگترین اپلیکیشن های لیست انجام کار تبدیل شده است. شما می توانید از طریق حساب فیس بوک یا گوگلتان وارد برنامه شوید و به سادگی با نوشتن اولین وظیفۀ تان و فشردن دکمه Submit  شروع کنید. پس ازآن با نوشتن وظیفه و زدن دکمۀ enter می توانید به راحتی سایر وظایف خود را وارد کنید. همچنین می توانید یک مهلت زمانی  برای تکمیل کارهایتان  تعیین کنید و ظایف را اولویت بندی کنید و یا وظایف مشابه را دسته بندی کنید.

با تکمیل شدن کارتان باید تیک مربوط به آن را که در کنار مربع سفیدرنگ است بزنید و قطعا پس از تکمیل هر وظیفه احساس رضایت خاصی را تجربه خواهید کرد. اما اگر فقط برای کامل کردن یک وظیفه آن را ساخته باشید ، به قابلیت های اصلی این اپلیکیشن  دسترسی پیدا نخواهید کرد.

برنامه به این شکل کامل نیست، اگر مایلید به تمام قابلیت های این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید، باید مبلغی برای آن پرداخت کنید. تنظیم یادآور(Reminder) برای کارتان، پروژه های فعال اضافی، نظر دادن برای کارتان و پشتیبان گیری خودکار، همگی از ویژگی های   این اپلیکیشن هستند. اشتراک نسخه premium این اپلیکیشن، حدود 29 دلاردر سال است. علاوه بر این، اگر از این اپلیکیشن استفاده کرده باشید و فکر می کنید ارزش پرداخت پول را دارد، 29 دلار در ازای یک سال سازمان دهی کارهایتان، مبلغ زیادی نیست.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios  از این لینک کمک بگیرید.

 

Evernote (در دو نسخه رایگان و premium)

یکی دیگر از برنامه های انجام کار که ویژگی های فراوانی دارد و صرفاً برای نت برداری بسیار عالی است، اپلیکیشن Evernote است. این برنامه مانند برنامه Google Keep، از چندین روش یادداشت و یادآوری، از جمله یادداشت های صوتی، لیست کامل و عکس ها پشتیبانی می کند.

Evernote با قابلیت اضافه کردن ویدئو و  چسباندن اسناد Word یا فایل های PDF به لیست کارهایتان همه چیز را یک گام فراتر برده است. مانند  اپلیکیشن Google Keep ، هر زمان که چیزی به برنامه Evernote اضافه می شود، آن را با تمام دستگاه هایتان همگام سازی  میکند. اما بر خلاف Google Keep، در اپلیکیشن Evernote یک گزینه برای دسترسی آفلاین به فایل های  شما نیز وجود دارد. البته  در صورتی که  نسخه Premium آن را تهیه کرده باشید.

مبلغ پرداختی  Evernote برای نسخه Premium، هرساله 35 دلار است و برای  نسخه Plus سالانه 70 دلار که  علت این اختلاف قیمت  گزینه های اضافی  مانند  دسترسی آفلاین، ذخیره سازی اضافی و توانایی اضافه کردن پشتیبانی از رمز عبور برای قفل کردن نوت بوک و… است.

با این حال، تنها شما هستید که  می توانید تصمیم بگیرید که آیا این اپلیکیشن ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا خیر. توصیه همیشگی ما به شما این است که مدتی از نسخۀ رایگان آن استفاده کنید تا به این نتیجه برسید که آیا ارتقا دادن اپلیکیشنتان ارزش دارد یا خیر؟

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios  از این لینک کمک بگیرید.

 

Wunderlist (در دو نسخه رایگان و premium)

اگر طرفدار سبک بازی مانند اپلیکیشن Todolist نیستید، یا به دنبال ویژگی های سادۀ دیگر آن هستید، پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن Wunderlist را امتحان کنید. این اپلیکیشن  بسیاری از گزینه های مشابه با اپلیکییشن  Todoist را دارد که آن را به اپلیکیشنی عالی تبدیل کرده است. این ویژگی ها عبارتند از: روش آسان تنظیم وظایف جدید، همکاری ساده بین کاربران و توانایی اختصاص دادن وظایف به گروه های خاص.

بسیاری از ویژگی های Todolist  فقط به کاربرانی که هزینه پرداخت کرده اند، تعلق می گیرد، اما اپلیکشین Wunderlist در ارائه برخی از دست رسی ها سخاوتمندانه تر عمل کرده است و کاربران می توانند به صورت رایگان به ویژگی هایی مثل یادآور های زمانی، همکاری ساده بین کاربران و ثبت نظرشان دسترسی داشته باشند. به طور کلی  فقط  در تعداد  افردای  که می توانید در یک زمان برای کارهایتان با آنها در ارتباط باشید، محدودیت دارید که تعداد آنها 25 نفر در هر لیست می باشد. این قابلیت روش مؤثری در تشویق   مردم برای عضویت در اشتراک اپلیکیشن و پرداخت هزینه است. برای اشتراک نسخه Premium  می توانید ماهانه 5 دلار و یا سالانه 60 دلار پرداخت نمایید. البته ممکن است این مبلغ نسبت به مبلغ 29 دلاری اپلیکیشن Todoist  زیاد به نظر برسد، اما  این شما هستید  که باید قبل از تصمیم گیری مزایا و معایب هر برنامه را بررسی کنید.

اگر فکر می کنید که احتمالا برای همکاری در مقیاس متوسط به نسخه  premium احیتاج دارید، ممکن است که اپلیکیشن Todoist  کاملا برایتان مناسب باشد. اگر هم فقط به دنبال سازماندهی باشید، شاید نسخه رایگان Wunderlist برایتان مناسب تر باشد.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios از این لینک کمک بگیرید.

Microsoft To-Do (رایگان)

اغلب ابزارهای سازمانی مشابه با  سایر برنامه ها و اپلیکیشن های دیگر وجود دارند. بنابراین اگر به محیط مایکروسافت و کار کردن با سرویس ایمیل Outlook و برنامه های Office آشنایی دارید و به کار با این محیط علاقمند هستید، شاید از شنیدن این که مایکروسافت اپلیکیشن انجام کار مخصوص به خود را دارد، هیجان زده شوید.

در واقع این اپلیکیشن توسط تیم Wunderlist ساخته شده و در سال 2015 توسط مایکروسافت خریداری شده است و شباهت قابل توجهی به اپلیکیشن Wunderlist دارد . راه اندازی یک وظیفه جدید در آن  آسان است و از لحاظ ابزار و امکانات هم  بسیار مشابه Wunderlist است.

تفاوت بزرگی که Microsoft To-Do با Wunderlist  دارد در قسمت “My Day” آن است. یعنی شما هر روز با یک صفحه سفید شروع به کار کرده و در آغاز هر  روز زمان کمی را به نوشتن آن چه که واقعا میخواهید در آن روز انجام دهید یا کسب کنید اختصاص می دهید.

این یک فلسفه شسته و رفته و مهم در زندگی است و هدف آن این است که کاربران تمرکزشان را روی زمان حال  بگذارند. قطعا  این مسأله برای همه نیست و فقط به زمان حال محدود نمی شود  و اگر واقعا برنامه ریزی هایی برای آینده تان دارید ، Microsoft To-Do قابلیت برنامه ریزی برای آن را نیز به شما می هد. این اپلیکیشن همچنین دارای یک ابزار پیشنهاد هوشمند است که بر اساس رکورد قبلیتان، وظایفی را به شما پیشنهاد می کند. در واقع این ابزار یک ایده جدید و بکر بوده  است که هنوز هم در حال بهبود بخشی به آن هستند.

این گونه به نظر می رسد که در آینده اپلیکیشن Microsoft To-Do کاملاً جایگزین Wunderlist  می شود و اگر تا به حال از  Wunderlist استفاده می کرده اید،می توانید وظایفتان را به راحتی اپلیکیشن  Microsoft To-Do  منتقل کنید. لازم است بدانید که  در آینده اپلیکیشن های دیگری نیز برای ترکیب شدن با مایکروسافت برنامه ریزی شده اند.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios   از این لینک کمک بگیرید.

Bear (در دو نسخه رایگان و premium)

اگر ترجیح می دهید که  یادداشت ها  و لیست کارهایتان را در کنار یک دیگر داشته باشید، احتمالاً اپلیکیشن  Bear برایتان مناسب باشد. در محیط این اپلیکیشن یک نوار منو وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا  متنتان  را فرمت کنید و همچنین گزینه ای تحت عنوان markdown وجود دارد که  برای ایجاد تغییرات سریع است. علاوه بر این شما می توانید لیست ها و یادداشت ها را از طریق هشتگ ها گروه بندی کنید و پیدا کردن وظایفتان را آسان کنید.

این اپلیکیشن برای iOS، MacOS و WatchOS به صورت رایگان برای شما در دسترس است  . اما اگر می خواهید آن  را  بین دستگاه های خود همگام سازی کنید، باید سالانه 15 دلار پرداخت نمایید. در حال حاضر هیچ برنامه اندرودی مشابه با این اپلیکیشن وجود ندارد.

 نسخه  ios  این اپلیکیشن را از این لینک دانلود کنید.

Ike (رایگان)

ظاهرا طبق روش سازمانی رئیس جمهور سابق  آمریکا به نام Dwight D. Eisenhower ، اپلیکیشن  Ike به عنوان رویکردی آسان برای انجام کارهای روزانه طراحی شده است.کارکرد این اپلیکیشن بر اساس اولویت ها چیده شده است و با ساخت یک ماتریس از اولویت هایتان،  برنامه روزانۀ خود را به ترتیب کارهای ضروری انجام خواهید داد و این روش  باعث می شود تا بیشتر احساس کنید طبق برنامه پیش می روید.

خوشبختانه، رویکرد ذکر شده  در بالا به شما این امکان را می دهد تا کمی از شدت کارهایتان کم کنید. علاوه بر این شما می توانید تصاویری را به وظایفتان پیوست کنید که با این کار انجام کارهای تکراری برایتان لذت بخش خواهد شد. مثلا تصور کنید که عکس بامزه سگتان را به وظیفه مربوط به بیرون بردن او برای قدم زدن ضمیمه کنید. با این روش هر روز ساعت 6 صبح با عشق بیشتری برای انجام آن کار بیدار می شوید. همچنین می توانید به وظایفتان فایل صوتی نیز پیوست نمایید و یا می توانید یادآوری های مبتنی بر مکان تنظیم کنید و  یا برای هر بار که کار خاصی را انجام می دهید، یک جشن برای خودتان در نظر بگیرید. در واقع این اپلیکیشن یک برنامه پر قابلیت است که نسبت به سایر برنامه های مشابه، کمی متفاوت طراحی شده است.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک کمک بگیرید.

ارتقا برنامه تان به نسخه Ike Pro و   دسترسی به یادآوری های مکان، رکوردهای صوتی و تمام تم های قابل تنظیم  و  چند قابلیت دیگر، فقط و فقط یک بار هزینه دارد و مبلغ آن 2 دلار است. چطور ممکن است پرداخت فقط 2 دلار برای این اپلیکیشن کار اشتباهی باشد؟

Habitica بازی سازی وظایفتان- (رایگان)

احتمالاً تا الان فکر کرده اید که اپلیکیشن های انجام کار نمی توانند از یکدیگر متفاوت باشند، خب، دوباره فکر کنید! Habitica یک برنامه کاملا متفاوت در بین اپلیکیشن های برنامه ریزی کارهای روزانه است و از لحظه باز کردن این اپلیکیشن، این تفاوت کاملاً نمایان است. در این برنامه به جای این که در  ابتدا از شما خواسته شود تا اولین وظیفه تان را ثبت کنید، ابتدا از شما خواسته می شود تا یک کاراکتر برای خود بسازید. این برنامه قالبی بازی مانند و برگرفته از کاراکترها دارد و با این روش شما را در انجام کارهای روزانه تان تشویق  می نماید. تکمیل وظایف و  کاراکترتان در این اپلیکیشن، باعث کسب تجربه و امتیاز برایتان می شود و بعد از آن می توانید کاراکترتان را ارتقا دهید و امکانات آن را بالاتر ببرید.

سعی نکنید  تا سیستم برنامه را گول بزنید، بر اساس چند سؤالی که در طول ساخت کاراکتر از شما پرسیده می شود، Habitica  چند وظیفه را به شما اختصاص خواهد داد . ممکن است که نتوانید آن وظایف را انجام دهید، در این صورت آواتاری که ساخته اید تعدیل می گردد. کسی به شخصیت های بازی فکر نمی کرد؟

هنگام استفاده از این برنامه، مسلماً با وجود انواع مختلف وظایفی که باید آن ها را انجام دهید ، راه اندازی این برنامه کمی سخت  به نظر می آید. اما اگر از شکل بازی گونۀ این اپلیکیشن خوشتان آمده باشد، ارزش آن را دارد که برای نصب و راه اندازی آن وقت بگذارید. پس منتظر چه هستید؟

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از این لینک و برای دانلود نسخه ios  از این لینک کمک بگیرید.

شما کاربران هاو کن یو می توانید مقالات مرتبط با این مقاله را نیز در لینک های زیر مشاهده و مطالعه کنید.

بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی