فعال کردن قابلیت شب توییتر که با اسم هایی چون حالت تیره، حالت شب و یا دارک مود شناخته می شود را در این مقاله به شما کاربران آموزش می دهیم. اگر از توییتر استفاده می کنید با این مقاله همراه باشید.

صفحه تلفن همراه مخصوصا تلفن هایی که صفحه ی آنها OLED است معمولا نور زیادی دارد که علاوه بر جسته کردن چشم باعث تخلیه زودهنگام باتری هم می شود. اما اگر هنگام خواب از موبایل استفاده کنیم، همانطور که قبلا در مقالات به آن اشاره کردیم این نور زیاد صفحه باعث بی خوابی خواهد شد. در واقع یک از شایع ترین دلایل بی خوابی این روز ها نور ساطع شده از گوشی بر روی غده‌ی پینه آل تأثیر است. این غده در تولید ملاتونین نقش اساسی را ایفا می کند و هورمون ملاتونین همان هورمون تنظیم کننده‌ی چرخه‌ی خواب و بیداری است.

یکی از بهترین کارها برای مقابله با این مساله که شامل خستگی چشم، آسیب به چشم يا مشکل خواندن مطالب، قرار دادن صفحه تلفن همراه در حالت تیره یا حالت شب (dark mode) است. اگر زیاد از شبکه های اجتماعی نظیر توییتر یا اینستاگرام استفاده می کنید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا راه های قرار دادن صفحه تلفن همراه در حالت تیره یا شب را به شما آموزش دهیم.

فعالسازی dark mode یا night mode سابق در توییتر

فعالسازی حالت Dark mode که پیش از این Night mode هم نامیده می شد در اپلیکیشن توییتر کار بسیار راحتی است. اول مطمئن شوید که در صفحه اصلی هر چهار تبی هستید که در پایین صفحه نمایش وجود دارند. اگر در صفحه اول نیستید کافی است روی یکی از آنها ضربه بزنید.

سپس روی آیکون پروفایل خود که در قسمت بالای سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید و یا انگشت خود را از قسمت سمت چپ صفحه به سمت راست صفحه بکشید. در منوی گوشی های اندرویدی پس از انتخاب گزینه setting and privacy به تنظیمات اپ توییتر خود می روید.

حال در این تنظیمات بر روی گزینه Display and Sound بزنید تا وارد تنظیمات نمایشگر و صدای توییتر شوید. در مرحله بعدی به دنبال گزینه Night Mode بگردید و آن را فعال یا روشن کنید.

روش ساده تردر نسخه های به روز تر : در نسخه های جدید تر توییتر شما با رفتن به صفحه پروفایل، یک آیکون در قسمت پایین سمت چپ مشاهده می کنید که آیکن یک ماه در گوشی های اندرویدی و یا چراغ قوه در گوشی های آیفون است که با زدن بر روی این آیکون به راحتی حالت شب فعال می شود.

فعالسازی یا غیرفعالسازی dark mode به صورت خودکار

اگر اولین بار است که می خواهید dark mode را فعال کنید توییتر ممکن است از شما بپرسد که آیا مایل هستید که این گزینه بر اساس ساعات روز به صورت خودکار تنظیم کند یا خیر. در آیفون هایی که آیکون چراغ لامپ دارند سریع ترین راه برای انجام این کار فشار دادن انگشت روی این آیکون به مدت طولاتی است. وقتی منوی فرعی ظاهر شد می توانی دبه راحتی و با ضربه زدن به اسلایدر dark mode خودکار را فعال کنید.

اگر آیفون X ، XS یا XS Max دارید ممکن است متوجه شوید که حالت تیره صفحه دیوایس شما تطابقی با رنگ تصویر فوق ندارد. علت این امر این است که توییتر به صورت پیش فرض برای دیوایس های OLED از حالت Lights out OELD خود استفاده می کند.

فعالسازی حالت Lights Out (تنها در Ios؛ اختیاری است)

در حال حاضر این ویژگی توییتر تنها در ios وجود دارد اما زمان زیادی به طول نخواهد انجامید که اندروید هم از این ویژگی برخوردار خواهند بود. راحت ترین راه برای فعال کردن lights out فشار طولانی آیکون چراغ لامپی است که در منوی کناری صفحه قرار دارد. اگر dark mode فعال نشده روی اسلایدر کنار آن ضربه بزنید. سپس روی lights out ضربه بزنید تا حالت تیره فعال شود.

اگر به رورسانی توییتر را در آیفون خود نمی بینید از اپلیکیشن خارج شوید و مجددا آن را باز کنید. اگر باز هم به روزرسانی آن را نمی بینید صبر کنید – توییتر دارد به روزرسانی می کند و این به روزرسانی به زودی به دیوایس شما هم خواهد رسید.

مقالات مرتبط


آموزش ساخت حساب کاربری در توییتر