بانکی که من در آن حساب دارم، اطلاعات حساب اعتباریرا هر ماه به صورت فایل های PDF رمزدار برایم ارسال می کند آنهم احتمالا به این دلیل که این اطلاعات شخصی من است. من این فایل ها را در گوگول درایو آرشیو می کنم چون این فایل ها با رمز محافظت شده اند، متن آنها در گوگل درایو قابل جست و جو نیست. همچنین هر فایل PDF رمز جداگانه ای دارد و حفظ کردن آنها دشوار است. میخواهیم در این مقاله به شما یاد بدهم چطور می توانید قفل pdf را بر دارید. با هاو کن یو همراه باشید.

از آنجا که گوگل درایو شما با دو لایه ی امنیتی رمز و شناسایی محافظت شده است اگر قبل از آپلود کردن فایل ها بر روی گوگل درایو رمز آنها را بردارید مشکلی نیست.

به نظر شما آیا نرم افزاری داریم که بتواند رمز فایل ها را بردارد؟ نرم افزاری که البته مجانی باشد و هم بر روی ویندوز کار کند و هم مک؟ پاسخ مثبت است و آن نرم افزار هم اکنون روی کامپیوتر شما نصب است.  این نرم افزار گوگل کروم نام دارد.

گوگول کروم یک PDF خوان و یک PDF نویس دارد و می توانیم این دو ویژگی را با هم ترکیب کنیم تا رمز را از هر PDF برداریم.

مرحله اول

هر فایل PDF رمزداری را در browser گوگل درگ اند دراپ کنید. حالا گوگل کروم از شما می خواهد رمز فایل PDF را وارد کنید. رمز را وارد کنید و Enter را برای باز کردن فایل بزنید.

مرحله دوم

حالا به منوی File در گوگل کروم بروید و Print را انتخاب کنید (یا Ctrl+P را روی ویندوز و یا Cmd+P را روی مک بزنید). پرینتر مقصد را Save as PDF انتخاب کنید و دگمه ی Save را کلیک کنید.

مرحله سوم

حالا گوگل کروم PDF را روی دسکتاپ شما ذخیره خواهد کرد اما بدون محافظت رمز. اگر این فایل را بار دیگر در گوگل کروم باز کنید گوگل کروم دیگر از شما رمز نخواهد خواست.

از سوی دیگر اگر Google Cloud Print را فعال کرده باشید می توانید مقصد را Save to Google Drive انتخاب کنید و نسخه ی محافظت نشده ی PDF مستقیما از گوگل کروم به گوگل درایو ارسال خواهد شد.

حذف رمز PDF بدون گوگل کروم

 

حالا اگر بخواهیم بدون گوگل کروم رمز PDF را بر داریم چه؟ می توانید نرم افزار رایگانی به نام BeCyPDFMetaEdit را دانلود کنید تا بتوانید رمز فایل های PDF را حذف نمایید.

برنامه را نصب کنید. برنامه از شما مکان فایل را درخواست خواهد کرد. قبل از اینکه PDF را انتخاب و باز کنید، حالت نرم افزار را به Complete Rewrite تبدیل کنید و سپس به تب Security بروید و Security System را به No encryption تبدیل کنید. دگمه ی Save  را کلیک کنید و PDF شما دیگر از شما رمز نخواهد خواست.