احتمالا دوست دارید از زندگی روزمره و دانشگاه دست بکشید و به سراغ یک سفر هیجان انگیز بروید و یا این که برای لذت بردن خود از سفر ها هر مقدار که می توانید هزینه کنید. شما باید این کار را بسیار هوشمندانه انجام دهید. باید بتوانید هزینه ها را به حداقل برسانید و تمام موجودی تان را ذخیره کنید و در عین حا از این ماجراجویی لذت ببرید. هدف از این مقاله این است که یک کوله پشتی را بردارید و به کوله گردی و ماجراجویی بپردازید و با کمترین هزینه به خانه بازگردید.

بهترین بخش در کوله گردی ایجاد قوانین برای خودتان است. باید دقت داشته باشید مقصد و یا کشوری که می خواهید به آن سفر کنید را مشخص کنید. و اطمینان حاصل کنید که هنوز پول کمی برای سفر های بعدی دارید. از این ۱۰ ترفند برای حفظ بودجه خود در سفر استفاده کنید و از کوله گردی خود لذت ببرید. برای آشنایی با این ترفند ها با هاو کن یو همراه باشید.

کوله مناسب

dollarphotoclub_91333927-jpg-pagespeed-ce-hpodzxcleb

برای کوله گردی انتخاب مناسب یک کوله و درست جمع کردن آن بسیار مهم است. باید دقت داشته باشید چه وسایلی را با خود برمیدارید. هم از نظر وزن و هم از نظر کاربرد. برای مثال برداشتن اشیا های قیمتی و طلا و غیره با خود می تواند یک فاجعه باشد. بودن همچین وسایلی در خانه قطعا امن تر و راحت تر است. باید سعی کنید متناسب با فصل و مقصدتان لباس سبک و سنگین با خود بردارید. شناسنامه، دفترچه بیمه، نقشه ها و مواردی این چنینی که لازم است را چک کنید و با خود بردارید.

وسایلی چون ضد آفتاب، عینک دودی و حتی مواردی برای خواندن مثل کتاب یا مجله را نیز بردارید. پس باید دقت داشته باشید برای شروع سفر باید یک کوله با وسایل مناسب را آماده کنید. تا در حین سفر و ماجراجویی هیچگونه نگرانی برایتان وجود نداشته باشد. بسیار خوب است که برای همچین سفر هایی برای بستن کوله از یک کوله گرد با تجربه یا هم گروهی خود کمک بگیرید تا مطمئن شوید تمام وسایل را به درستی برداشته اید.

چادر

salema-camp-2

اگر می توانید، باید برای نگه داشتن بودجه و پایین آوردن هزینه در بیشتر مناطق چادر به پا کنید و اردوگاه بزنید. در بسیاری از مناطق اردوگاه هایی برای این کار وجود دارد که هزینه ها را کاهش می دهد و یا مناطقی که برای چادر زدن و برپایی کمپ آماده شده اند. این یک انتخاب عالی برای شماست تا بتوانید هزینه ها را کاهش دهید و یک تجربه بسیار عالی بدست آورید. می توانید در هر نقطه ای کمپ خود را برپا کنید و چادر بزنید، اما قبل از آن از ایمنی و راحتی خود اطمینان حاصل کنید و بعد این کار را انجام دهید.

چگونه در طبیعت زنده بمانیم؟

خوابگاه با آشپزخانه

c01_5252_header

ممکن است در طول سفر نتوانید در نقطه ای کمپ و چادر برپا کنید و یا از وسایلتان استفاده کنید. پس برای این که هزینه ها بالا نرود به دنبال خوابگاه هایی با آشپزخانه مشترک باشید. با این کار شما بسیار از بودجه خود را می توانید ذخیره کنید. به راحتی مواد غذایی را تهیه و در آن جا غذای مورد نظر را آماده کنید. همچنین با افراد جدیدی در این مکان ها آشنا خواهید شد. و از سفر خود لذت می برید.

چگونه آب آلوده را به آب آشامیدنی تبدیل کنیم؟

میان وعده های مناسب با خود بردارید

5_bring-own-snacks_slide

رفتن به یک سفر ماجراجویی و کوله گردی می تواند شدیدا انرژی شما را در سفر تخلیه کند. یکی از مهمترین عامل ها میان وعده ها و مواد غذایی مفید است که انرژی و پروتئین مورد نیاز بدنتان را در حین سفر تامین کند. شاید برداشتن این میان وعده ها با خودتان را احمقانه فرض کنید و با خودتان بگویید همه جا فروشگاه برای خرید تنقلات وجود دارد. شای این میان وعده ها به ظاهر کوچک باشند اما تمام فروشگاه ها در سراسر دنیا در منطقه های گردشگری ارزش آن ها را می دانند و قیمت بالایی برای آن ها قرار می دهند. همچنین در طول سفر خرید مکرر آن با وجود کم بودن می تواند هزینه های زیادی برایتان بوجود آورد.

خرید بلیط های مورد نیاز

چگونه طبیعت گردی کنیم ؟ (راهکارهای ارزان) www.howcanu.com

خرید بلیط های مورد نیاز مانند بلیط قطار در بسیاری از مکان ها و حتی کشور های دنیا می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد. از قبل برای آن ها برنامه ریزی کنید. شما می توانید در بسیاری از مناطق دنیا به همراه قطار با کمترین هزینه سفر کنید و اگر در منطقه خاصی هستید یک منظره عالی را در سفر تماشا کنید. پس در صورت نیاز از قبل برای خرید همچین بلیط ها و هزینه های حمل و نقلی برنامه ریزی و درباره آن ها برای کمترین هزینه تحقیق کنید.

راه بروید

koval_100815_3900_main

اجازه ندهید به راحتی یک سواری و یا یک ماشین برای گردشگری شما را جذب کند. با این کار باید هزینه زیادی را برای حمل و نقل خود پرداخت کنید. همچنین در مناطق گردشگری این وسایل به دلیل عبور از مناطق گردشگری کرایه های بالایی را از شما می گیرند. سعی کنید در این مناطق پیاده روی کنید تا هم از سفر و منطقه لذت ببرید وهم در کاهش هزینه ها کمک کنید. اگر قرار است به منطقه دورتری سفر کنید، سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها و یا قطار ها استفاده کنید که هم ارزان تر است و هم مطمئن تر.

چگونه بدون قطب نما جهت یابی کنیم؟(تمامی روش ها و ترفند ها)

مراقب جیب بر ها و کلاهبرداران باشید

11-07-14-mjs_ft_backpack_21384173

در اکثر مناطق گردشگری امکان دارد جیب بر ها و کلاهبرداران وجود داشته باشند. آن ها از فاصله دور می توانند یک گردشگر را شناسایی کنند و به هنگام مشاهده شما به سراغتان خواهند آمد. پس بسیار باهوش باشید و مکان امن برای نگهداری مدارک و پول هایتان داشته باشید. یکی از بهترین آن ها کمربند های مخصوص برای نگهداری پول و یا جیب های مخفی می باشد.

فروشگاه ها و مکان های خرید مناسب

کسب و کار های محلی دوست دارند پول را از دست توریست ها بیرون بکشند. باید دقت داشته باشید بدانید به چه فروشگاه یا محلی می روید. در اکثر این مکان ها حتی برای ارائه خدماتی که شاید رایگان باشد از شما پول دریافت میکنند و باید پس از دریافت خدمت به آن ها پول بدهید. پس سعی کنید حتی برای خرید نوشیدنی به یک فروشگاه مناسب مراجعه کنید. حتی می توانید از قبل فروشگاه های و مکان های مناسب برای خرید مواد مورد نیازتان را مشخص کنید و لیست آن ها را همراه خود داشته باشید.

اجتناب از تله های توریستی

berghaus-freeflow-peru1-1024x682

برای کاهش هزینه ها مواظب دام های توریستی در مناطق گردشگری باشید. برای هر چیزی هزینه نکنید و پول خرج نکنید. در یک منطقه گردشگری غذایی را بخورید که مردم آن جا می خورند. برای تفریح به مکان هایی بروید که مردم می روند. یک لیست شگفت انگیز از مکان ها و کار هایی که در آن منطقه وجود دارد تهیه کنید که هزینه ای برای شما ندارد. از تور های پیاده روی رایگان استفاده کنید. به جاه هایی یروید که تخفیفات ویژه یا دانشجویی دارند. بهترین آن ها باغ ها و موزه های آن منطقه است.

چگونه می توانید حرفه ای گره بزنید (آموزش انواع گره)

سفر با یک گروه

gcb_01

کوله گردی انفرادی یک تجربه اختیاری است. اما سعی کنید به همراه یک گروه مناسب سفر کنید. در گروه تجربه ها به اشتراک گذاشته می شود. برای مثال ممکن است یک نفر آشپز خوبی باشد. یکی می تواند مدیریت خوبی برای هزینه ها و خرید بلیط ها و غیره انجام دهد. سفر به همراه گروه تجربه بسیار عالی برای شما خواهید، همچنین هزینه های شما را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.