چگونه ماشین اصلاح برقی را تیز کنیم؟ چگونه صحیح از ماشین های برقی اصلاح نگهداری و استفاده کنیم؟ چگونه ماشین اصلاح مو را تیز کنیم؟ چگونه موزر، فیلیپس، براون و … و انواع ماشین اصلاح را تیز کنیم؟ در این مقاله از هاو کن یو به شما کاربران هاو کن یو آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید ماشین اصلاح صورت و بدن یا صورت تراشی را به راحتی خودمان در منزل تیز کنیم. با ما همراه باشید.

ماشین های اصلاح برقی صورت و یا بدن امروزه در هر خانه ای یافت می شود. این وسیله های بسیار پر کاربرد که چه در منزل و چه در آرایشگاه ها بسیار استفاده می شوند به مرور زمان و پس از استفاده های مکرر احتیاج به یک سری تعمیرات و البته مراقبت ها از قطعات مختلف منجمله تیغه ها دارند. در این مقاله ضمن اشاره به تمامی این نکات روش باز کردن و تیز کردن تیغه های ماشین اصلاح را به شما آموزش خواهیم داد.

البته با روی کار آمدن ماشین های جدید بسیاری مجهز به ویژگی، تیز شدن خودکار تیغه ها هستند ولی با این وجود این سری هم ممکن است با گذشت زمان کند شوند و کارایی خود را کم کم از دست بدهند. از جمله نشانه هایی که می توانند نشان از کند شدن تیغه ها باشند می توان به خشن بودن یا اصطلاحا گاز گرفتن ماشین، اصلاح های تیکه تیکه یا نا هم سطح اصلاح کردن،  و همچنین کند بودن سرعت اصلاح اشاره کرد. البته قبل از اقدام به تیز کردن میبایست به تمیز کردن و یا روغن کاری اقدام کنید. اجازه دهید حال به سراغ روش های تیز کردن و باز کردن ماشین های برقی اصلاح برویم.

چگونه صورت خود را صحیح اصلاح کنیم؟

باز کردن پیچ های تیغه

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

ماشین را برگردانید، در زیر تیغه ها به صورت معمول دو عدد پیچ مشاهده می کنید (بسته به نوع ماشین ممکن است پیچی نباشند و یا مکان پیچ ها متفاوت باشد.) این دو پیچ را با پیچ گوشتی مناسب باز کنید و سپس پیچ ها را زمانی که قطعات را با دست نگه داشته اید به آرامی جدا کنید. حال تیغه را از جای خود خارج کنید.

  • ممکن است به هر دلیلی تیغه کمی در جای خود ثابت و محکم شده باشد که با یک وسیله مناسب و کمی فشار می توانید ان را خارج کنید.
  • هنگام جدا کردن تمام قطعات حواستان باشد که چگونه در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. حتی می توانید قبل از جدا کردن هر قطعه با گوشی از ان عکس بگیرید.

تیغه را تمیز کنید

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

با استفاده از یک مسواک غیر قابل استفاده و یا وسیله ای مشابه مو های ریز و سایر آلودگی ها را از روی تیغه جدا شده تمیز کنید. این کار را در جهات گوناگون و با تکرار انجام دهید.

شست و شو و از بین بردن زنگ زدگی ها

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

چنانچه در از بین بردن برخی آلودگی ها و یا زنگ زدگی ها مسواک کارا نبود حال میبایست اقدام به شست وشوی آن کنید.  برای این کار می توانید یک ظرف از مخلوط آب داغ و مایع ظرفشوییی کمک بگیرید. تیغ را در این مخلوط قرار داده و سپس برای ۵ الی ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید.  حال با استفاده از یک دستمال و یا پنبه اقدام به از بین بردن اضافات و آلودگی ها کنید.

  • همچنین شما برای تمیز کردن از الکل های قوی ۹۰ درصد هم می توانید کمک بگیرید و اقدام به از بین بردن روغن های اضافی و حتی زنگ زدگی ها کنید.

تیغه را خشک کنید

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

 

با استفاده از یک حوله اقدام به خشک کردن تیغه کنید. برای این کار با کمی فشار انجام بیشتر داده تمام رطوبت و آلودگی های به جا مانده را تمیز کنید. البته اگر اوضاع تیغه خیلی خراب است و با شست و شو و تمیز کردن نمی توانید آن را اصلاح کنید بهتر است به فکر یک تیغه جدید و نو باشید.

اقدام برای تیز کردن تیغه

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

حال برای تیز کردن تیغه شما به سنگ چاقو یا همان سنگ هایی که برای تیز کردن انواع تیغه استفاده می شوند احتیاج خواهید داشت. همچنین برای جلوگیری از بریدن دست خود و ایمنی بیشتر می توانید همانند شکل از یک آهنربای باریک در زیر تیغه استفاده کنید تا مانع از بریدن دست شوید.

چگونه سوزش، خارش و سوختگی بعد از اصلاح را درمان کنیم؟(آقایان و خانم ها)

کشیدن تیغه بر روی سنگ

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

 

این سنگ های انواع مختلفی دارند شما می توانید از نوع ۴۰۰۰ grit کمک بگیرید. حال مطابق شکل تیغه را در زاویه ۳۰ الی ۴۰ درجه نسبت به سنگ بر روی ان قرار دهید و به سمت چپ و راست بکشید. هر ده بار که به چپ و راست می کشید جای تیغه را روی سنگ عوض کنید و این کار را تکرار کنید. همچنین در این میان می توانید تیغه را با یک پارچه تمیز و کار را ادامه دهید تا زمانی که احساس کنید تیغه ها تیز شده اند.دقت کنید که سطح تیغه باید یک دست باشد.

تیغه و قطعات را در سر جای خود قرار دهید

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

 

همانطور که در ابتدا تیغه و پیچ ها را باز کردید حال مجدد میبایست تیغه را در سرجای خود قرار داده و سپس اقدام به بستن پیچ ها کنید. دقت کنید که این کار را صحیح انجام دهید.

روغن کاری تیغه ها ماشین اصلاح

تیز کردن ماشین اصلاح - هاو کن یو

تیز کردن ماشین اصلاح – هاو کن یو

حال که همه قطعات در سر جای خود قرار گرفت میبایست تیغه ها را با استفاده از روغن مخصوص روغن کاری کنید. از دو یا سه قطره بیش تر استفاده نکنید.

برای چند دقیقه اجازه دهید دستگاه کار کند

capture

حال برای یک دقیقه یا کمی بیشتر اقدام به روشن کردن ماشین کنید تا مطمئن شوید ضمن روغن کاری دستکاه و تمامی قطعات به درستی کار می کنند.