با شروع فصل سرما طبعا نگرانی های گرم کردن اتاق ها و خانه بیشتر میشود. اگرچه تقریبا تمام خانه ها و ساختمان ها اکنون از امکانات گرما ساز مانند گاز بخاری و شومینه یا شوفاژ‌ برخوردار هستند بسیار پیش می آید که در یک مدت زمانی به هر دلیلی در دسترس نباشند و یا حتی کافی نباشند. در هر دو صورت شما با یک خانه یا اتاق فوق العاده سرد روبرو هستید. در این مقاله چند ترفند جالب که نیاز به هیچگونه وسیله گرما ساز ندارند اما در عوض خانه را به همان اندازه برای شما گرم خواهند کرد را در اختیارتان خواهیم گذاشت. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

پیش تر مقاله ای در این مضمون خدمت شما عزیزان قرار دادیم که قسمت اول این مجموعه ترفند ها بود. در لینک زیر میتوانید مقاله قسمت یک را مطالعه کنید.


۱۲ ترفند جالب برای گرم کردن خانه بدون بخاری و شوفاژ (قسمت اول)


به فکر بالون شومینه باشید

%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%88%d9%86_%d8%b4%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87_howcanu-com
آیا شومینه ای در خانه دارید که کم استفاده شده یا اصلا استفاده نمیشود؟‌ پس این شومنیه بهترین راه فرار هوای گرم از خانه و اتاق شما میباشد. همچنین در صورتی که راه عبور هوا باز باشد توده های سرد به راحتی وارد خانه شده و هر تلاشی را که برای گرم کردن خانه کرده بودید نقش بر آب میکند! در صورت دسترسی میتوانید بالون های آماده خریداری کنید و در غیر این صورت میتوانید با یک پلاستیک بزرگ و مقداری نخ خودتان دست بکار شده و یک بالن شومینه بسازید.

آبگرم کن عایق را فراموش نکنید

%da%af%d8%b1%d9%85-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-howcanu-comیک آبگرم کن ایزوله شده میتواند ۲۵٪ تا ۴۵٪ فرار دما را کنترل کرده و هزینه قبض گاز شما را تا ۱۰٪ کاهش دهد. از این رو در روز های سرد یا حتی کل سال، توسط پتو و کاپشن های قدیمی، آبگرم کن خود را بپوشانید تا آب سریع تر گرم شده و اتلاف انرژی نداشته باشید.

پایین درب ها را بپوشانید

%da%af%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-howcanu-comیکی از راه های ورود و خروج هوا که بیشترین تاثیر را در اتلاف انرژی دارد در های خانه است. درب به دلیل قابلیت باز و بسته شدن مکرر میتواند تا حد زیادی در مصرف انرژی تاثیر داشته باشد. اما درب تنها هنگام باز شدن انرژی را فراری نمیدهد. پایین هر دربی مقداری فضای خالی (۲-۳ سانتی متر)‌ وجود دارد که همیشه باز است. برای جلوگیری از خروج هوای گرم میبایست با استفاده از پتو این محل را بپوشانید. اگرچه یک راهکار بهتر از پتو استفاده از فوم های لوله ایست. مقداری از این فوم ها را در طول مناسب بریده و یک شیار موازی با طول بر روی آن ایجاد کنید. سپس سعی کنید تا سطح پایینی درب را بین این لوله فومی (همانند شکل)‌ قرار دهید.

بخاری دست ساز

%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d8%b1%db%8c_%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d8%b2_howcanu-comیکی از روش های گرم کردن خانه هایی که در آن وسایل گرمایشی وجود ندارد، ساخت یک بخاری توسط شمع وارمر است. این شمع ها مخصوص گرم نگهداشتن مواد غذایی و مایعات گرم مانند چا استفاده میشوند. علاوه بر این شما به یک یا ۲ گلدان سفالی نیز احتیاج خواهید داشت تا این بخاری تکمیل شود. همانند شکل گلدان ها را برعکس روی شمع وارمر قرار دهید و کمی از آن فاصله بدهید. سپس شمع را روشن کرده پس از چند ثانیه گرمای تولیدی شگفت انگیز این خود ساز را حس خواهید کرد.

ننشینید.راه بروید!

%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%aa_%d9%88_%da%af%d8%b1%d9%85%d8%a7_howcanu-comراه رفتن و فعالیت بدنی جریان خون را در بدن سریع تر کرده که موجب گرم شدن بدن میگردد. در صورت امکان حرکات دراز نشست، دو درجا،‌ کلاغ پر و هرحرکت نفس گیر دیگری را انجام دهید. پس از انجام این حرکات مطمئنن فضایی که سرد بود برای شما به یک فضای گرم و غیر قابل تحمل بدل خواهد شد.

پس از انجام کار های بالا چای داغ بنوشید

%da%86%d8%a7%db%8c_%d9%88_%da%af%d8%b1%d9%85%d8%a7_howcanu-comزمانی که تمام اقدامات مربوط گرم نمودن خانه و خود را انجام دادید، نوبت به نوشیدن چای یا قهوه داغ میشود. مایعات داغ علاوه بر حس گرم بودن، اعضای داخلی بدن مانند گلو و معده را داغ کرده و باعث بالا رفتن مقطعی دمای بدن خواهند شد.