خرج کردن کار آسانی است ولی چگونه پول پس انداز کنیم؟ روش های جلوگیری از خرج اضافی پول را می دانید؟ چگونه می توانید بر روی خرج کردنتان مدیریت داشته باشید. مطمئنا شما هم با مشکل و البته سوء مدیریتی با نام خرج اضافه رو به رو هستید. روشی که با مدیریت صحیح بدون تغییر قابل توجهی در خرید هایتان بهر راحتی مقدار قابل توجهی پول پس انداز می کنید. با ما همراه باشید تا ۲۱ روش کمتر پول خرج کردن را با شما کاربران مرور کنیم؟

حتما شما هم بار ها پس از هر خرید و یا حتی در پایان هفته و ماه متوجه شده اید که چه مقدار پول اضافی را خرج کرده اید بدون آنکه این هزینه ها الزامی باشد یا حتی متوجه این هزینه ها شده باشید و جالب اینجاست که هرچقدر برنامه ریزی می کنید که برای دوره یا ماه بعد از این هزینه ها ی اضافه جلوگیری کنید باز هم قادر به انجام آن نبودید. به گفته کارشناسان اقتصادی اگر شما منبع و دلیل این مخارج را پیدا کنید و سپس برای آن برنامه ریزی کنید به راحتی می توانید از پس متوقف کردن این خرج های اضافه بر بیایید و مشاهده کنید که تا چه مقدار با همین نکات ساده می توانید پول پس انداز کنید. حال در ادامه ۲۱ راه حل برای متوقف کردن این هزینه ها را با شما کاربران هاو کن یو مرور می کنیم.

۷ ترفند هوشمندانه برای سریع پولدار شدن

 

چگونه مخارج زندگی را مدیریت کنیم؟

درباره خواسته‌تان، کمی تامل و درنگ کنید

اگر واقعا مایل به دست آوردن چیزی هستید، یک شب کمی درباره آن تامل کنید. مطمئن باشید که فردای آن روز، به اندازه قبل آن خواسته برایتان جذاب نیست.

با خودتان حساب و کتاب کنید، که برای پرداخت بهای چیزی که‌ می‌خواهید، چند ساعت باید کار کنید؟

اگر برای خریدی غیر‌لازم وسوسه شده‌اید، با خودتان محاسبه کنید که برای  به دست آوردن آن چیز، چند ساعت باید کار کنید؟ به عنوان مثال اگر درآمد شما در ساعت ۵ دلار باشد و قیمت آن چیز ۱۵۰ دلار باشد شما با محاسبه مالیات بر ارزِش افزوده آن چیز، باید تقریبا  بیش از ۳۶ ساعت کار کنید تا بتوانید بهای آن را پرداخت کنید.

بر روی بدهی‌ها و  پس‌اندازتان تمرکزکنید. ( به بدهی‌ها و پس‌اندازتان فکر کنید.)

با خودتان فکر کنید که اگر مجاب شوید و آن خرید را انجام دهید، برای تسویه بدهیتان و یا افزودن به پس‌اندازتان چقدر بیشتر باید کار کنید؟ اگر مشغول به جمع کردن مبلغی برای تعطیلاتتان هستید، برای این که واقع‌بینانه تر عمل کنید با خود تصور کنید که  شاید مبلغی که می‌خواهید، برای این خرید بپردازید، برابر با بهای گذراندن یک روز در (میامی) جزیره کیش باشد.

چک کنید که آیا دارید پولتان را برای موضوعات و  یا اقساطی بدون استفاده هدر می‌دهید یا نه؟

بسیاری از افراد هر ماهه متعهد به پرداخت های مربوط به اشتراک باشگاه، مجلات و بازپرداخت‌های برخی از حساب‌های بانکیشان هستند که در حقیقت به ندرت و یا اصلا هیچ وقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و یا با گذر زمان و یا جابه‌جایی منزلشان به کل آن‌ها را فراموش کرده‌اند.

پس‌ اول از همه پرداخت‌های مرتبی را که برای اشتراک هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و هر ماهه از حسابتان کم  میِ‌شوند را چک کنید و آن‌ها را ابطال کنید. حتی در مواردی ممکن است که بتوانید مبلغ پرداختیان را باز پس بگیرید.

با خودتان حساب و کتاب کنید واز خودتان بپرسید که آیا واقعا به آن‌ها احتیاج دارید؟حتی اگر شما به ندرت از اشتراک باشگاهتان، و یا اشتراک وبسایت Spotify (سایتی معروف در ضمینه دانلود آهنگ)  و یا اشتراک وبسایت Netflix (سایتی معروف در ضمینه دانلود سریال و فیلم) استفاده می‌کنید و یا  اگر تا آلان بسیار ولخرجی کرده‌اید، لازم است بدانید که از عهده پرداخت این روش خرج کردن تجملانه و لوکس  بر نخواهید آمد. پس می‌توانید از راه‌های جایگزین مناسبی  از جمله، سایت‌های Gym Passes, Free Music Streamin, Free Online Movies & Box Sets  استفاده کنید

ماهی یک بار برای خرید خرد‌ و خوراک به فروشگاه بروید و برایش برنامه ریزی کنید

یک بودجه مالی درنظر بگیرید و یک برنامه غذایی معین داشته باشید و وقتی که به خرید می‌روید یک ماشین حساب با خود ببرید. (با خودتان حساب وکتاب کنید.) هیچ وقت زمانی که گشنه هستید برای خرید نروید، زیرا امکان این‌‌ که وسوسه شوید و زیاد خرید کنید بسیار بیشتر می‌شود. گر فقط یک بار در ماه به خرید بروید کمتر تمایل پیدا می‌کنید تا خرید‌های یهویی و الکی انجام بدهید.بهتر است تا  سبد خریدتان را با نان و شیر پر کنید.

کارت‌های اعتباری و بانکیتان را در منزل بگذارید

کارت های بانکیتان یکی از دلایل اصلی خرج های بیش از اندازه شماست چرا که احساس می کنید همیشه پُشتتان به حساب بانکیتان گرم است و تنها کافیست اراده کنید تا چیزی را بخرید و آن زمان است که دیگر به راحتی وسوسه خرید بر شما غلبه خواهد کرد. دیگر مانعی همچون کمبود پول برای جلوگیری از خرید در مقابل شما قرار ندارد.

زمانی که بیرون می‌روید دقیقا مقدار پول نقدی را که برای خرج آن روزتان لازم است را باخود به همراه ببرید و کارت‌ پول‌هایتان را همراه خود نبرید تا از فروشگاه‌های سر راهتان بیش از حد لازم خرید های الکی انجام ندهید. با این روش هر چقدر هم که وسوسه شوید ، در آخر باید منصرف شوید.(مغلوب شوید)

وسوسه نشوید و به خرید نروید

اگر به خرید نروید مسلما، دراطرافتان چیزهای گول زنک نخواهید دید. پس در منزل بمانید. به همین سادگی!! اگر دوست دارید اوقات فراغتتان را با خرید کردن بگذرانید، به جای آن، کار دیگری انجام دهید. خودتان را مشغول نگه دارید. بدین روش دیگر وسوسه نمی‌‌شوید تا بیش از بودجه‌تان خرج کنید.

به جای هر چیز جدیدی که می‌خرید، از شر چیزهای قدیمیتان خلاص شوید

اگر واقعا می‌خواهید که چیز جدیدی بخرید، ببینید آیا وسیله قدیمی‌ای برای فروختن دارید که بتوانید با این روش مبلغی که از فروختن آن به دست می‌آورید را با مبلغی که برای خرید می‌پردازید تهاتر کنید.

یک لیست از خرید‌های لازمتان را تهیه کنید و به‌ آن پایبند باشید

همیشه قبل از رفتن به فروشگاه ، یک لیست خرید  تهیه کنید و چیزهای(خوراکی‌های) وسوسه کننده را معلوم کنید تا وقتی که بیرون رفتید به سمت آن‌ها منحرف نشوید وگول نخورید

از سوپرمارکت‌های آنلاین خرید کنید

اگر نمی‌توانید به لیست خریدی که تهیه کرده ای مقید باشید، خریدهایتان را به صورت آنلاین سفارش بدهید. بدین صورت وقتی که مبلغ کل خریدتان  را می بینید راحت‌تر، به بودجه ای که مختص آن خرید قرار داده بودید پایبند می‌مانید. علاوه بر آن، با این روش دیگر با دیدن و شنیدن وسیله های غیر لازم در فروشگاه تحریک به خرید آن‌ها نمی‌شوید.

لیستی از بدهی‌ها و مبالغی که قصد دارید با پس ‌انداز کردن به آن‌ها برسید، نوشته و در کیف پولتان بگذارید.

با این روش هر زمانی که برای یک خرید اضافه کیف پولتان را باز کنید‌، به یاد ‌می‌آورید که به چه علت نباید آن پول خرج کنید.

می‌توانید چیزهایی از قبیل مبلمان، قهوه‌ساز و یا لباس کودک را از وبسایت خرید وسایل کارکرده و دست دوم تهیه کنید

اگر واقعا احتیاج به تعویض کردن چیزی دارید، از این وب سایت استفاده کنید. در این وب سایت  با توجه به منطقه ای که قرار دارید، برخی از محصولات دست دوم دوستان و یا شاید آشنایانی که درمجاورت شما زندگی می‌کنند به صورت رایگان به شما پیشنهاد داده می‌شود و می‌توانید از این طریق آن‌ها را تهیه کنید. نگران نباشید خیلی وقت ها برعکس این اتفاق هم ممکن است اتفاق بیافتد

فکر کنید که کارت بدهیتان مانند کارت اعتباریتان است

همان طور که در بالاتر توضیح دادیم، کارت‌های اعتباری، کارت‌های هستند که در خارج از ایران رایج هستند و برای استفاده از آن ها لازم نیست که در حسابتان پولی باشد. بانک صادر کننده این کارت‌ها، ماهانه به شما اعتباری معین می‌دهد و شما باید آخر هر ماه  آن مبلغ را بدون احتساب سود بازگردانید. اما کارت بدهی، همان کارت های رایج و معمولی در کشور خودمان است.

زمانی که پولتان را جمع می کنید، آن پول را، مبلغی ببینید که دست شما امانت است و  باید در آخر ماه به بانک صادر کننده کارت اعتباریتان بپردازید و به آن پول به چشم پول خود نگاه نکنید. با خود تصور کنید که کارت اعتباریتان هم مانند کارت بدهیتان است  و شما نباید سریعا سراغ کیف پولتان بروید و دست به جیب شوید.(همچنین حواستان باشد که برای آخر ماه بتوانید مبلغ کارت اعتباریتان را تسویه کنید.)

خودتان را به چالش بکشید. ( با خودتان مبارزه کنید)

خودتان را مقید کنید که بیرون رفتن های شبانه‌تان را کمی خلاقانه تر کنید و با تعیین یک بودجه مقرر اوقات فراغتتان را سپری کنید. مثلا می‌توانید برای پیک نیک کردن به یک پارک بروید و یا در منزل فیلم ببینید. و اگر چیز خاصی را لازم دارید که حتما باید تهیه کنید، با خود فکر کنید که برای بهای آن چیز از چه روش‌های جدیدتر و خلاقانه‌ای می‌توانید استفاده کنید.

یک سرگرمی جدید را شروع کنید

برای برخی از فعالیت‌های رایگان ازقبیل دویدن ویا کارهای خیریه‌ی داوطلبانه ، اندکی زمان بگذارید. با این روش زمانتان پرتر از قبل می‌شود و کمتر پول خرج می‌کنید.

به خودتان  پول‌ تو جیبی بدهید

یک حساب بانکی برای قبض هایتان بسازید و مبالغی را که باید پرداخت کنید را به آن حساب بریزید تا مطمئن شوید که پول لازم برای پرداخت قبض‌هایتان را کنار گذاشته‌اید و همه قبض ها در آخر ماه پرداخت خواهند شد. سپس از مقدار پولی که باقی‌ می‌ماند مبلغ معینی را برای خود کنار گذاشته تا هر طور که دوست دارید آن‌ را خرج کنید.

پول خردهایتان را برای پس انداز کردن، جمع کنید

پول خردهایتان را داخل یک شیشه  مربا بریزید. با این  روش کمتر تمایل پیدا خواهید کرد تا قانون را زیر پا بگذارید و اصطلاحا آن شیشه را برای خرج کردن بشکنید و زمانی که شیشه پر شد آن را یا به حساب بانکیتان واریز کنید و یا با آن، مقدار از بدهی کارت بدهیتان را تسویه کنید.

برای سر کارتان با خود یک وعده غذایی کامل از منزل ببرید. با این روش از تغذیه نادرست هم به دور می مانید

این راه یک روش قدیمی ولی بسیار خوب است. بردن یک غذای خانگی  کامل فقط باعث نمی‌شود که جلوی هوستان را در برابر خرید ساندویچ‌های گران قیمت  بگیرید، بلکه شما را از رفتن به جاهای دیگر از قبیل رستوران‌ها و فست وفودها که به سلامتیتان لطمه می‌زنند و بسیار پر خرج هستند، باز می‌دارد.(شما را از رفتن به میخانه با دوستانتان و تلوتلو خوردن‌های بعد آن باز می‌دارد.)

در یک دفترچه بدهی‌هایتان و خرج را بنویسید

یادداشت کنید که غالبا چه زمان‌هایی پول زیادی خرج می‌کنید. اگر شما بتوانید گرایشاتی را که شما را به خرج کردن زیاد سوق می‌دهند را معین کنید ، ممکن است تا بتوانید از آن‌ها جلوگیری کنید و یا طور دیگری با آن‌ها کنار بیایید.

اگر چیزی هوس کردید،‌‌‌ آن را در منزل تهیه کنید.

به هر چیزی که عادت دارید؛ چه پیتزا، چه یک نوشیدنی خاص و چه کاپوچینو کف دار، سعی کنید تا  برای مدیریت و کم‌تر کردن هزینه‌‌هایتان، آن را در منزل درست کنید.

یک روز را تعیین کنید و با خود قرار بزارید، که در آن روز به خصوص، هیچ خرجی انجام ندهید.

یک یا دو روز در هفته را باخود قرار بگذارید تا به جز بودجه‌ای که برای برخی مایحتاج واجب روزتان قرار داده‌اید هیچ خرج اضافی دیگری انجام ندهید .لازم است که بدانید، حتی اگرفقط یک بار در آن روز معین، زیر قرارتان بزنید بقیه روز را هم نمی‌توانید سر قرارتان بمانید.