چه رنگ خودرو بخرم؟ چه رنگ خودرویی کمتر کثیف می شود؟ چه رنگ خودرویی پر طرفدار تر است؟ چه رنگ خودرویی ایمن تر است؟ اصلا کدام رنگ خودرو برای کدام شخصیت مناسب تر است؟ این ها سوال هایی است که امروز برای شمایی که برای خرید خودرو می خواهید اقدام کنید پاسخ خواهیم داد. با هاو کن یو همراه باشید.

اگر شما به دنبال خرید خودرو هستید تقریبا پس از انتخاب مدل و رنج قیمتی مهم ترین سوالی که برای شما پیش خواهد امد این است که چه رنگ خودرویی خریداری کنیم و این موضوع هم  برای خرید خودروی صفر و یا دست دوم به خوبی صدق می کند. امروز با پرسش به برخی از سوالات پیرامون رنگ خودرو شما کاربران هاو کن یو را راهنمایی خواهیم کرد که با توجه به نوع خودرو و همچنین سلایق و سایر موارد کدام رنگ خودرو برای شما بهتر است و توصیه می شود. با ما همراه باشید.

اما قبل از شروع دو مقاله پیش زمینه در رابطه با خرید خودرو احتمالا میتواند برای شما کاربران هاو کن یو مفید باشد که در زیر می توانید ان ها را مطالعه کنید.

نکات مهم تحویل خودروی صفر که باید بدانید (تمامی نکات هنگام تحویل و خرید)

 

با این ترفند ها بهترین خودرو دست دوم را بخرید

اما پیش از شروع باید بدانید که

چرا انتخاب رنگ مناسب در خرید خودرو مهم است؟

درصد تصادفات و رنگ خودرو

جالب است بدانید که ارتباط تنگاتنگی بین رنگ خودرو و درصد تصادفات وجود دارد. هرچند که برای بیمه کننده خودروی شما فرقی ندارد که رنگ خودرو شما مشکی است یا قرمز یا سفید ولی در برخی کشور ها به دلیل بالا بودن نرخ تصادفات در برخی رنگ ها درصد بیشتری به عنوان بیمه از رانندگان و مالکان اخذ می شود. بر اساس بررسی تصادفات و رنگ خودرو ها در دانشگاهی در استرالیا آن ها به وضوح به این نتیجه رسیدند که درصد تصادفات در خودرو هایی با رنگ های ، مشکی، آبی، خاکستری، سبز، و قرمز بیشتر از سایر رنگ هاست. بر اساس این گزارش رنگ سفید در واقع ایمن ترین و کم تصادف ترین رنگ در بین رنگ های خودرو هاست.

رنگ خودرو و فضله پرندگان

نکته دیگر که شاید برای شما کاربران کمی جالب و طنز به نظر می رسد ولی بسیاری از افراد را درگیر مشکلات متعددی کرده است پرندگان و فضولاتشان است. در آزمایش به عمل آمده به خوبی نشان داده شده است که پرندگان علاقه بیشتری به دفع فضولات خود بر روی خودرو های با رنگ قرمز و آبی دارند. در این آزمایش که بر روی ۱۰۰۰ خودرو در ۵ شهر مختلف انجام گرفته است نشان داده شده است که پردندگان تمایل بیشتری برای انجام این کار بر روی خودرو های آبی، مشکی و قرمز دارند و این در حالیست که بر روی خوردو های سفید و خاکستری و نقرهای موارد مشاهده شده کمتر از سایر رنگ ها بوده است

رنگ خودرو و فروش آن

یکی از معیار ها و سوالاتی که قبل از خرید خودرو های صفر و دست دوم پرسیده میشود و یا مورد توجه قرار مگیرد این مورد است که آیا این خودرو خوب فروش میرود و یا اگر تصمیم به فروشش گرفتیم آیا راحت فروش می رود و خریدار دارد؟ بر اساس آماره ارائه شده از  DuPont Automotive Colour Popularity Report در سال ۲۰۱۲ خودرو های با رنگ سفید خوش فروش ترین رنگ خودرو در بین خودرو های دست دوم بودند، و پس از ان خودرو های مشکی و نقره ای در رده های بعدی قرار دارند.

کدام رنگ خودرو ها پر طرفدار هستند؟

در سراسر جهان همه ساله امار هایی در رابطه میزان محبوبیت رنگ خودرو ها در میان فروشندگان ارائه می شود که در این بخش از این مقاله از هاو کن یو به سراغ آن ها خواهیم رفت. الیته نمایشی از این جدول و درصد ها را شما در همین کشور خودمان و خیابان ها به وضوح می توانید مشاهده کنید که به عنوان مثال رنگ غالب خودرو ها در سطح شهر سفید است با این حال اجازه دهید که گذری به محبوب ترین رنگ خودرو ها داشته باشیم.

رنگ سفید پر طرفدار ترین رنگ

خودرو های با رنگ سفید که معمولا قسمت اعظمی از ان ها را در جهان خودرو های میان قیمت تشکیل میدهند پر طرفدار ترین و محبوب ترین رنگ در بین رنگ خود رو هاست و البته بی جهت هم نیست، دلایل آن را بالاتر ذکر کردیم. این رنگ در آمریکا ۲۱ الی ۲۴ درصد تمام خودرو ها را تشکیل میدهد و این درصد در اروپا ۲۳ الی ۲۴ درصد در آسیا، ۲۲ الی ۲۳ درصد و در جهان ۲۲ الی ۲۳ درصد است

رنگ مشکی در جایگاه دوم

با وجود مشکلاتی که برای رنگ مشکی در بالا ذکر کردیم اما این رنگ آنقدر ابهت و جذبه دارد که بتواند پس از رنگ سفید و با اختلافی نچندان زیاد جایگاه دوم محبوب ترین رنگ خود رو را به دست بیاورد. این رنگ در آمریکا ۱۹ درصد تمامی خودرو ها در ارپا، ۲۳۱ الی ۲۳ ، در آسیا ۱۹ الی ۲۱ و در جهان ۱۹ الی ۲۱ درصد خودرو ها را بهود اختصاص داده است.

رنگ نقره ای در جایگاه سوم

پس از این دو نوبت به رنگ محبوب نقره ای میرسد که در آمریکا با ۱۶ درصد، در اروپا ۱۴ درصد و در آسیا ۲۳ درصد رنگ های خودرو را به خود اختصاص داده است

جایگاه های بعدی

پس از این سه رنگ به ترتیب رنگ های نوک مدادی، قرمز، آبی، قهوه ای و سبز در جایگاه های بعدی قرار دارند. که هر یک درصدی را از سهم رنگ خودرو ها به خود اختصاص داده اند.

کدام رنگ خودرو های کمتر کثیف می شوند

 

خب شاید نکته بعدی که برای شما به هنگام انتخاب رنگ خودرو مهم باشد این موضوع است که آیا این رنگ خودرو گرد و غبار و کثیفی را زود نشان می دهد؟ چه رنگ خودرو هایی کمتر کثیف می شوند؟ جناب آقای Matt DeWolf از انجمن جهانی کارواش ها به شما کاربران در هاو کن یو اعلام می کند که رنگ نقره ای کمتر از هر رنگ خودرو ای کثیفی و گرد و غبار را بر روی خود نشان می دهد و احتمالا کمتر به تمیز کردن و شست و شو احتیاج دارد و این در حالیست که رنگ مشکی در این بین بد ترین نمره را کسب کرده است و سریع تر از بقیه رنگ ها گرد و غبار و لکه ها را بر روی خود نشان می دهد. همچنین رنگ سفید هم در این میان نمره خوبی نگرفته است. پس در این بین رنگ های نوک مدادی و نقره ای بهترین نمره را در تمیز کردن و لک گرفتن ، برای خود کسب کرده اند.

وابستگی رنگ خودرو و برند و مدل آن 

 

اما از تمامی این موارد که بگذریم باید به سراغ برند ها هم برویم. برخی از شرکت ها و کمپانی ها بر روی رنگ خودرو خاصی بیشتر مانور داده اند و البته از سوی دیگر یک رنگ با یک برند گره خورده است و گویی رنگ های دیگر آن خودرو آن مدل را از برند جدا می کند. حتما شما هم خوب می دانید که به عنوان مثال خودرو های فراری با رنگ قرمز شناخته می شوند و یا بنز بیشتر با رنگ مشکی و سفید و یا آئودی با رنگ نقره ای و یا در کشور خودمان مثلا پژو ها با رنگ سفید، و …. خب طبیعی هم است که اولین رنگی که شنیدن نام یک برند به ذهن شما می آورد کمی گران قیمت تر و البته محبوب تر باشد.

این می تواند به دلیل محبوبیت، ویا گره خوردن نام برند یا رنگ، و یا اصلا زیبایی بیشتر آن مدل از خودرو با آن رنگ باشد به هر حال در اینجا نمی توانیم نام تمامی برند ها را ببریم، شما با سرچ ساده می توانید رنگ محبوب برندی که قصد خریداری خودرو از ان دارید را پیدا کنید.

سلیقه شما و رنگ خودرو 

 

اما در پایان این شما هستید که پس از مطالعه تمامی مواردی که بالاتر گفتیم باید تصمیم بگیرید که چه رنگ خودرو را بخرید. شاید شما لذت تماشای چند ثانیه ای یک خودرو را بر تمامی مشکلاتی که بالاتر گفتیم ببخشید. این شما هستید که برای دل خود و نه نگاه دیگران خودرویی را خریداری می کنید. این که در چه سنی هستید، خانم هستید یا آقا، به چه رنگی تمایل بیشتری دارید و یا اینکه چه رنگ خودروی را بیشتر می پسندید می تواند خط بطلانی باشد بر روی تمامی مواردی که بالاتر ذکر کردیم. پس در نهایت این شما هستید که با توجه به شخصیت خود نسبت به خرید یک رنگ خودرو اقدام می کنید.