تشخیص شخصیت افراد کار راحتی نیست. دانشمندان معتقدند سیما شناسی، یعنی همان هنر خواندن شخصیت از روی ظاهر ، یک علم جعلی است. با این وجود بعضی از محققان اثبات کرده اند که یک چهره می تواند اطلاعات مهمی را دربارۀ شخصیت فرد به ما بدهد. کارمن لیفور از دانشگاه لندن ما را مجاب می کند که ظاهر هر فرد حاصل ترکیب ژن ها، هورمون ها و سبک زندگی اش است. به همین دلیل است که چهرۀ یک انسان واقعا می تواند نمودی از روحش باشد.

مطالعۀ ۷ بررسی علمی نشان داده است که چهرۀ انسان می تواند حقایق واقعا جالبی را درمورد شخصیت به ما بگوید. حتی طرز ژست گرفتن افراد جلوی دوربین هم می تواند اطلاعات زیادی را در مورد شخصیتشان به ما بدهد. هرچند این موارد بر اساس تحقیقات و البته آمار هایی است که قبلا به دست آمده با این حال قبول کردی برخی کمی سخت به نظر می آید.

در انتها به این نتیجه خواهید رسید که ظاهر، بسیار گول زننده و فریبنده است و خیلی هم نمی توانید از روی ظاهر افراد در رابطه با شخصیت آن ها قضاوت کنید. با ما در وبسایت هاو کن یو همراه باشید تا با یکدیگر تمامی روش ها و راه هایی که میتوتنید شخصیت افراد را بخوانید را با هم مرور کنیم؟

 

تشخیص شخصیت از روی صورت

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یودانشمندان رابطه ای را بین شکل صورت و میزان سلطه گری فرد کشف کرده اند. در بررسی جام جهانی ۲۰۱۰، کیت ولکر از دانشگاه کلورادو بولدر این حقیقت را تأکید کرد که بر اساس نسبت بین طول و عرض صورتِ بازیکنان فوتبال، می توان تعداد گلی که هر یک می تواند بزند را پیش بینی کرد. این نسبت به طور متوسط ۲ است. این رقم برای آبراهام لینکولن ۱.۹۳ بود.

  • برای محاسبۀ این نسبت برای چهرۀ خودتان شما کاربران می توانید فاصلۀ بین گوش ها، و فاصلۀ بین خط بالایی چشم و لب بالایی تان را اندازه بگیرید. نسبت بین این دو اندازه نشان می دهد که شانس شما برای سلطه گر بودن چقدر است. طبق گفتۀ دانشمندان هر چه این فاصله کمتر باشد میزان موفقیت شما در این امر بیشتر خواهد بود.

تشخیص شخصیت افراد از روی گونه ها

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یومطالعه ای که در دانشگاه لندن انجام شد نشان داد مردانی که سطح بالای تستسترون دارند دارای صورت های پهن و استخوان های درشتی هستند. سطح این هورمون ارتباط مستقیمی با خشونت، دیکتاتوری، و روحیۀ سرکشی دارد. در ضمن زنان این را به صورت ناخودآگاه حس می کنند.

  • کارگردانان از این ترفند برای انتخاب مردانی با این ویژگی چهره برای ایفای نقش های شرور و سرکش استفاده می کنند.

تشخیص شخصیت افراد از روی چین و چروک ها

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یو

چین و چروک ها نه تنها سن افراد را، بلکه شخصیت آنها را هم فاش می کنند. یک شخص از ماهیچه های مختلف صورتش برای لبخند زدن، گریه کردن، اخم کردن، یا بالا بردن ابرو ها استفاده می کند. با گذشت زمان، حتی زمانی که فرد آرام است و در مورد چیزی هم فکر نمی کند، این چین و چروک ها احساسی که بیش از همه در صورت فرد نمایان شده است را نشان می دهند. این ترفند برای شما کاربران هاو کن یو می تواند در تشخیص نوع شخصیت فرد بسیار کمک کننده و کاربردی باشد.

  • چروکی که در گوشه های لب ها و چشم ها دیده می شود چیزهای خوش بینانه ای در مورد شما می گوید. مثل اینکه شما صمیمانه عاشق خندیدن هستید و انسان بسیار عاطفی و هیجانی هستید. چروک پیشانی بین ابرو ها هم می گوید که شما فرد جدی هستید که مسیر زیادی از زندگی را طی کرده اید.

تشخیص شغل و حرفه افراد

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یوتشخیص شخصیت و الابته تمایلات برای حرفه از روی عکس و ژست عکس هم جالب است. بسیاری از ما موقع عکس گرفتن صورتمان را به سمت خاصی می چرخانیم، چون فکر می کنیم اینگونه جذاب تر به نظر می رسیم. مطالعه ای توسط دانشمندان در دانشگاهی در استرالیای جنوبی نشان داد که این عمل دلیل عمیق تری دارد. ظاهراً مهندسان، ریاضی دانان و شیمیدانان سمت راست صورتشان را به سمت دوربین می چرخانند، در حالیکه هنرمندان و روانشناسان سمت چپ صورتشان را به سمت دوربین می چرخانند.

  • بین جنسیت ها هم تفاوتی وجود دارد. زنان اغلب سرشان را به سمت راست می چرخانند و گونۀ چپشان را نشان می دهند. محققان معتقدند که طرف چپ صورت جذاب تر است زیرا به وسیلۀ سمت راست صورت که مسئول احساسات است، کنترل می شود.

عکس سلفی شما یک بیوگرافی مختصر از شماست

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یولین کی، از دانشگاه تکنولوژی نانیانگ در سنگاپور، ۱۲۳ عکس سلفی گرفته شده در یک برنامۀ مشابه به توئیتر را بررسی کرد. او دریافت که ارتباط جالبی بین انواع سلفی ها و ویژگی های شخصیتی افراد وجود دارد. افراد صمیمی و مهربان ترجیح می دهند از زاویۀ پایین از خودشان عکس بگیرند. این افراد که از تجربه کردن چیزهای جدید استقبال می کنند، بیشتر احساسات مثبت را نشان می دهند و از اینکه در عکس هایشان با مزه به نظر برسند اِبایی ندارند. در حالیکه افراد عصبی دوست دارند در عکس هایشان آن چهرۀ «اردک مانند» نازیبا را داشته باشند.

  • با این حال دانشمندان هنوز هم نمی توانند به طور کامل ویژگی های شخصی افراد را در عکس ها تعریف کنند. شاید به این دلیل که افراد سعی دارند در عکس هایشان بهتر از زندگی واقعی به نظر برسند که همین امر، موضوع را پیچیده می کند.

تشخیص شخصیت افراد از روی بینی

درمان معده درد _ هاو کن یو 13مطالعه ای روی ۱۷۰۰ عکس از چهره های مختلف، و در واقع از بینی ها، در مجلۀ جراحی صورت (Craniofacial Surgery) در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید. محققان ۱۴ شکل متفاوت از بینی و ارتباط آن با تیپ های شخصیتی مختلف را بررسی کردند. به نظر می رسد هر چه بینی بزرگتر باشد صاحب آن جاه طلب تر و بلند همت تر است. این افراد مستعد کمال طلب بودن هستند.

  • حتی دانشمندان درمورد نوک بینی هم تحقیقاتی انجام داده اند و به این نتیجه رسیدند که اگر نوک بینی فرد بزرگ و گوشتی باشد، یک سرمایه دار عالی می شود. و اگر نوک بینی فرد کوچک و ظریف باشد، خیلی به پس انداز کردن اهمیت نمی دهد.

اثر دوریان گری و تشخیص شخصیت

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یو

حتی دوقلو های یکسانی که تشخیصشان از هم غیر ممکن است با بزرگتر شدن دستخوش تفاوت هایی قرار می گیرند. این تفاوت ها بخاطر ژن ها نیست بلکه به خاطر سبک زندگی خاصی است که یک فرد دارد. عادت های بد، با گذشت زمان اثرشان را روی چهره ها می گذارند و نشان می دهند که افراد چه سبکی از زندگی را دارند و چه انتظاری باید از آنها داشت.

  • البته یک فرد معتاد به الکل به راحتی از اولین نگاه شناسایی می شود اما شرارت های انسان همیشه در چهره اش منعکس نمی شود. به عنوان مثال قاتل های زنجیره ای و مجرمان گاهی چهره های معصومی دارند.

رابطه زیبایی و مهربانی

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یوالکساندر تودورو، استاد روانشناسی در دانشگاه پرینسیتون، معتقد است که ما خیلی سریع برداشت شخصی مان را در مورد افراد جدید شکل می دهیم، اما این قضاوت ها می توانند بسیار فریبنده باشند. این قضاوت ها بر اساس چیزی به نام اثر هاله ای قرار دارند که رفتار را با ظاهر مرتبط می سازد. بر این اساس افراد زیبا باهوش و مهربان به نظر می رسند.

برای نشان دادن این نظریه، تودورو از دانشجویانش خواست ظاهر پورتره های (عکس های صورت) ترکیبی مختلف را ارزیابی کنند. افرادی با چهرۀ بچه گانه –مثلاً صورت گرد و چشمان درشت- شکننده، بی ریا، مطیع، صادق و مهربان به نظر می رسند. درحالیکه چهره های افسرده، نازیبا و غیرمتقارن با ویژگی های غیر دوستانه و غیر آشنا همراه بودند.

  • فقط به خاطر داشته باشید که برداشت اولیۀ شما برای تشخیص شخصیت از یک فرد چند مرتبه اشتباه بوده است. گاهی افراد مثبت و خوب نهایتاً افراد نا امید کننده از آب در می آیند در حالیکه، افرادی که تأثیر اولیۀ بدی در ذهن شما می گذارند انسان های خوبی از آب در می آیند. این موضوع به این دلیل است که انسان ها بیشتر می خواهند کتاب را با جلدش قضاوت کنند و کمی عمیق تر نمی روند تا بفهمند این فرد در واقع چه کسی است و چه خصوصیاتی دارد.
سه عکس از مشهورترین مجرمان در این مقاله نشان داده شد. آیا آنها را تشخیص دادید؟

تشخیص شخصیت افراد _ هاو کن یواین افراد که افراد خوب و معمولی به نظر می رسند، مجرمان واقعی هستند: تد باندی یک قاتل و متجاوز جنسی است، رزمری وست یکی از بی رحم ترین قاتلان زنجیره ای است، و جِرِمی میکس یک بزهکار محکوم است که به خوش تیپ ترین مجرم در ایالات متحده معروف است. لازم به ذکر است که جرمی بعد از آزادی از رندان یک شغل موفقیت آمیز در صنعت مد ایجاد کرد. امیدواریم نمونه ای برای تغییر مثبت افراد باشد.

آیا برداشت اولیه شما درمورد یک فرد همیشه درست از آب در می آید، یا گاهی اشتباه می کنید؟ فکر می کنید شخصیت افراد را از چهره شان می توان تشخیص داد؟ یا شاید فکر می کنید سیماشناسی بیشتر عرفانی است تا یک علم واقعی؟