چگونه سخنرانی تاثیر گذاری داشته باشیم؟ در این مقاله با شما کاربران فرا خواهیم گرفت که هر زمان به عنوان یک سخنران از کلاس درس گرفته تا جلسات بزرگ حاظر شدیم چگونه بتوانیم سخنرانی و ارائه ای تاثیر گذار داشته باشیم و حضار ئ مخاطبین را به گوش فرا دادن به سخنرانی شما مجاب کنیم.

 بتی لیو سخنران و فرد تاثیر گذار اجتماعی :

به عنوان یک میزبان تلویزیون، من به جلوی دوربین بودن عادت کرده ام. آنچه که من به آن عادت نکردم صحبت کردن در یک اتاق پر از افراد زنده ای است که به من خیره شده اند.

در اجرا، یک امر مهم وجود دارد و آن خیره شدن به چشمان حضار و یا لنز دوربین است. مورد دیگر تنفس و انرژی است که با تمرین و تلاش به شما الهام می شود که از خراب کردن اجرا جلوگیری می کند.

نیاز نیست که میزان زیادی انرژی برای ایستادن رو به روی ببینده داشته باشید. (به سخنران های عمومی بی نظیری چون آنتونی رابینز و گری واینرچاک فکر کنید). به گفته  بتی لیو : آنچه که من آن را  در ارتباط برقرار کردن با بینندگان کمک کننده می دانم، محتوای قابل اعتماد است. من دوست دارم بیننده ام را بشناسم و سپس ساعت هایی برای جستجو کردن موضوعاتی که آن را برای بینندگان چالش برانگیز و جذاب می دانم می گذرانم.

قادر بودن به هدایت یک اتاق از یک نقطه مشخص بر روی صحنه ، به این معنی است که شما باید بدانید که شنوندگان شما برای شنیدن چه  چیزی آنجا هستند و هیجاناتی را در قبال آنها ابراز کنید. اما این نکمات تنها برای اجرای بر روی سن و یا در جلوی دوربین ها نیست بلکه برای همان دور همی که وظیفه سخنرانی و صحبت کردن هم به شما محول شده است هم بسیار کارامد است. در اینجا تعدادی ترفند برای جذب مخاطب وجود دارد

چگونه می توانید خوب سخنرانی کنید؟

   آمادگی

 طبق گفته ریچارد هاس،رئیس مجلس در روابط خارجی، زمانی صحبت ۳ قانون برای آمادگی وجود دارد: آمادگی و آمادگی و آمادگی. ترفند  این کار اینست که آماده شدن افراطی برای ایستادن بر روی صحنه ممکن است تا حدودی یک سخنرانی بی دقت و بی کنترل بدون تمرین به نظر بیاید. بهترین اجراها آنهایی هستند که سخنران این احساس را منتقل می کند که با وجود اینکه تمرین های بسیاری برای این خوب صحبت کردن انجام داده است ، در حالت طبیعی در حال صحبت است  طبق گفته هاس، کاری که شما باید انجام دهید اینست که راهی را برای آمادگی انتخاب کنید که طبیعی و اثرگذار به نظر برسد.


آموزش اصول تهیه پاورپوینت برای یک ارائه خوب


 نکات مهم را لیست کنید

زمانی که در حال خواندن از روی یک برگه هستید، ارتباط برقرار کردن با مخاطب بسیار سخت خواهد بود. نکات لیست شده راه بسیار خوبی برای خلق ارتباطات طبیعی بین صحبت هاست. جک ولچ توضیح می دهد که چرا از یک سخنرانی تایپ شده اجتناب می کند. ” آنچه من قصد انجام آن را داشتم اجرا بود…هیجان، اینکه به چه میزان مراقب اجرا و کارم بودم موجب شد که مهارت ها را به چند نکته کلیدی تبدیل کنم.”

به سرعت مخاطبان را مشغول کنید

طبق گفته روسچله، استندآپ کمدین سابق که جوک های خود را در زمان های طولانی تعریف می کند و مخاطبان را متقاعد می کند که سروپا به او گوش کنند می گوید: شما باید در ثانیه های ابتدایی صحبت کاری کنید که آنها را مشغول کند.

پی وی سی، شریک تجاری رهبر توسعه تجارت، لطیفه هایی دارد طبق گفته او :به محض اینکه امکانش وجود داشته باشد از لطیفه هایم استفاده می کنم تا مخاطب را قسمتی از مکالمه قرار دهم. سپس اینطور فکر می کنم همانطور که قرار بوده است با آنها صحبت کنم واقعا در  حال صحبت با آنها هستم.

داستانی بگویید

گفتن داستان یکی از موثرترین راه ها برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبانتان است. داستان ها افراد را به سمت گوش دادن از ابتدا تا انتها هدایت می کند و به دلیل ارتباط صحیح، نوعی احساس اعتماد خلق می کند.

همانطور که گروسمن ویت، مدیر بهینه سازی بین الملل می گوید: افراد همیشه احساسی که در آنها ایجاد شده است به یاد خواهند آورد.

چگونه با اعتماد به نفس و محکم صحبت کنیم؟

از سخنرانی لذت ببرید (حتی اگر به حالت حوصله سربری عصبی هستید)

هیچ چیزی برای مخاطب ناراحت کننده تر از دیدن کسی روی صحنه در حال کشمکش است نیست. حتی اگر از اجرای خود لذت نمی برید، حداقل تلاش کنید که تظاهر به لذت بردن کنید.

آریانا هافینگتون می گوید : لذت بردن از اجرای خودتان تفاوتی به وجود می آورد زیرا شما انسانی واقعا حاضر هستید و شما یک رابطه واقعی و گاهی جادویی با مخاطب دارید.

این مورد تنها درباره شما نیست. هر مخاطبی دوست دارد حس خاصی داشته باشد و شغل شما روی صحنه کمک می کند که به مخاطب این حس منتقل شود که صحبت کردن با آنها افتخاری است.

همانطور که نیدو کوبین اشاره می کند: مورد مهم یک سخنرانی یا یک اجرا ، فقط مخاطب است.

مهم نیست که کسی در ردیف ۱ است یا ۵۵، هر مخاطب دوست دارد که احساس کند شخصا رو به روی سخنران در حال شنیدن است.

افراد در اتاق حضور دارند، پس با همه صحبت کنید. آنها در ۴۵ دقیقه آینده همه با هم در سخنرانی شما هستند.

اعتبار بخشی کنید

گاهی اوقات در اجرا تماما خودتان بودن سخت است. مهم نیست چه چیزی، صحبت کردن روی صحنه برای صدها نفر کاری نیست که بیشتر افراد در زندگی روزمره خود انجام دهند.

ریچارد سوکاریدز، مدیر پابلیک افیرس این مسئله را اینطور با دستاورد اجرایی از این راه بررسی می کند: من خودم  را به عنوان کسی ک در حال صحبت با آدمی که روبه رویم نشسته است فرض می کنم. وآنچه که من بصورت صادقانه ای مثل  زمانی که با کسی  در حال نهار خوردن یا  نوشیدن قهوه و یا اولین باری است که یکدیگر را ملاقات می کنیم صحبت می کنم.

سازگار باشید

بدترین اجراکنندگان کسانی هستند که بدون در نظر گرفتن بازخورد مخاطب در حال جلو بردن سخنرانی است. شما نمی توانید برای تک تک مخاطبان سر تکان دهید ، اما، اگر چیزی به نظر در بین شنوندگان طنین انداخته است باید آن هیاهو را دنبال کنید. همانطور که آندرو یانگ موسس ونچر آمریکا پیشنهاد می کند: شما باید مخاطبان را مشغول کنید، شما باید از آنها سوالاتی بپرسید، شما باید به آنها اجازه دهید بدانند که هرکاری که می کنید تنها برای آنهاست و شما بصورت هوشمندانه ای در حال تغییر سخنرانی خود به سمت وسوی درخواست یا فکر آنها هستید.