زبان بدن زنان تفاوت های بسیاری با زبان بدن مردان دارد. دانستن نکات زبان بدن زنان میتواند کمک بسزایی در فهمیدن احساسات و افکار خانم ها باشد. همانگونه که میدانیم زنان بیشتر از مردان متکی به روش های رفتاری به جای کلامی برای انتقال اطلاعات هستند. این مقوله باعث میشود که نیاز به درک صحیح از حرکات و رفتار های بدنی زنان بیش از پیش شود. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از زبان بدن زنان را بازگو کنیم.

رفتار لوندانه ی زنان

مردان و زنان رفتارهای عاشقانه متفاوتی دارند. در اینجا برخی از رفتارهایی که زنان (به طور ناخودآگاه و یا آگاهانه) برای جلب توجه مردان انجام می دهند، ارائه می شود: مانند مرلین مونرو، زنان برای مورد توجه مردان قرار گرفتن، تمایل دارند که ابروهایشان را بالا ببرند و به پایین نگاه کنند. نگاه کردن به بالا و اطراف، نمونه ای دیگر از این گونه رفتار زنانه است. زنان برای جلب توجه، از رژ لب های براق و روشن استفاده می کنند. یکی دیگر از این گونه رفتارها، بازی کردن با موهای سر و به یک طرف راندن آنهاست.

جسارت در برابر اطاعت

زنان برای به کرسی نشاندن حرفشان پافشاری می کنند. از دیدگاه زبان بدن، این امر به چند روش رخ می دهد. زنان، با مطیع بودن سعی می کنند خود را حساس و آسیب پذیر نشان دهند، و گاهی هم با جسور بودن می خواهند ثابت کنند که مطیع و بی دفاع نیستند. بالا بردن ابروها در زنان، به این دلیل است که می خواهند در نظر مردان بی دفاع به نظر برسند. و این باعث می شود مردها احساس کنند باید از زنها دفاع کنند و مراقبشان باشند.

عجیب اینکه مچ دست سست و بی حال در زنان، نشانه تسلیم پذیر بودن آنهاست و هر دو تمایل دارند برای جلب توجه افراد، این کار را به صورت ناخودآگاه انجام دهند. به همین دلیل است که زنان در هنگام سیگار کشیدن، سیگار را با یک مچ دست به شکل سست و رو به بیرون نگه می دارند. زمانی که زنان می خواهند جسور باشند، پاهای خود را با فاصله از هم به روی زمین ستون می کنند. این کار در نگاه مردان، نشانه ی تحکم و جسارت زنان است.

زنان و دروغ


مردان و زنان به اشکال متفاوت دروغ می گویند. انگیزه های آنها برای فریب دادن متفاوت است: مردان دروغ می گویند تا قدرتمند، جالب و موفق به نظر برسند. آنها در مورد خودشان هشت برابر بیشتر دروغ می گویند تا در مورد دیگران. زنان در مورد خودشان کمتر دروغ می گویند و بیشتر برای محافظت از احساس دیگران یا برای بهبود احساس دیگران در مورد خودشان، دروغ می گویند.

زنان و نشانه های زبان بدنی

زنان در ارائه و درک نشانه های زبان بدنی نسبت به مردان بهتر عمل می کنند. به این شکل که: مونیکا مور، پروفسور روانشناسی تجربی، در دانشگاه وبستر در سنت لوییس، دریافت که مردان اغلب اولین نگاه عاشقانه زنان را درک نمی کنند. به طور متوسط زنان برای اینکه یک مرد متوجه آنها شود، باید سه بار خیره به او نگاه کنند.

در مطالعه ای دیگر، از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک فیلم صامت را رمزگشایی کنند. زنان حدود ۸۷ درصد توانستند به درستی حدس بزنند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما مردان تنها ۴۲ درصد درست حدس زدند. جالب این است که مردانی که مشاغل احساسی دارند (مثل پرستاری، تدریس و بازیگری) تقریباً به خوبی زنان توانستند حدس بزنند. زنان ممکن است به این دلیل در خواندن زبان بدنی بهتر عمل کنند که بخش بیشتر مغز آنها مدام در حال بررسی رفتار دیگران است. اسکنهای MRI نشان می دهند که ۱۴ تا ۱۶ ناحیه مغز زنان در هنگام ارزیابی دیگران فعال است، در حالی که در مردان، فقط چهار تا شش قسمت مغز آنها در این مواقع فعال است.

نکاتی برای مردان و زنان

با در نظر گرفتن برخی از اشارات زبان بدنی زنان، در اینجا چند نکته برای زنان و مردان در این مورد وجود دارد: مردان هیچ گاه نباید از پشت سر به زنان نزدیک شوند، چرا که این امر باعث می شود زنان حالت تدافعی بگیرند. بهتر است از روبرو و مقابل دیده زن ها، به سمتشان حرکت کنید. زنان برای اینکه مورد توجه مردان قرار بگیرند، نیازی به زیبایی چهره ندارند. مطالعات نشان می دهد که مردان به نسبت جذب زنانی می شوند که رفتار لوندانه دارند.

موارد دوست داشتنی زبان بدن زنان

افراد چگونه زبان بدن را دوست داشتنی می دانند؟ برخی از رفتارهایی که در اجتماع، محیط کار و موقعیت های احساسی جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسند، اینها هستند:

  • لبخند زدن
  • روی گشاده
  • قرار دادن دستها زیر چانه (نگه داشتن دست بالاتر از چانه حالت تهاجمی دارد)
  • قرار دادن دست ها روی هم (دست به سینه بودن، ولی به حالت سست و راحت)
  • نگه داشتن دستها در خارج از جیب
  • سه بار تکان دادن سر به نشانه ی رضایت و تایید
  • ورانداز کردن مهرورزانه (از چشم به دهان و سپس به بدن)
  • خم شدن به سمت دیگری
  • عکس العمل نشان دادن