ست کردن پیراهن و کروات در کنار کت و شلوار مناسب از یک سری اصول پیروی می کند. از رنگ کت و شلوار و پیراهن و هماهنگ بودن آن با کروات گرفته تا ست کردن مدل های مختلف پیراهن با کروات ها ی مختلف. اگر شما چه روزمره چه در محیط کار و مراسمات مختلف از کروات و پیراهن در کنار کت و شلوار استفاده می کنید باید از این اصول پیروی کنید. با ما همراه باشید.

شما چه تعریفی از یک مرد خوش لباس دارید؟ مردی که موهایش را خیلی خوب مرتب می کند؟ مردی که کفش های براق و واکس زده به پا می کند؟ فردی که تمام اصول برقراری ارتباط را رعایت می کند و مدام مراقب رفتار خود است.

همه این موارد تعریف های خوبی از مردی است که خوش تیپ است. اما این تعریف ویژگی سبک را جا نیاندازیم….

یک مرد خوش لباس باید بتواند کراوات، پیراهن و کتش را ست کند. ست کردنی که متناسب با استایل، فیزیک و شخصیت وی است.

 برای یاد گرفتن عمیق دربارۀ هماهنگ کردن کراوات های خاص با پیراهن و کت به یک دایرة المعارف نیاز است و این مقاله می تواند اصول اساسی این کار را به شما یاد بدهد.

یک اصل اساسی این است که تقریباً تمامی مردان باید تصمیمات هوشمندانه ای را قبل از لباس خریدن بگیرند و تلاششان را برای ترکیب کردن و ست کردن آنچه که دارند انجام دهند. حالا سراغ کار خودمان برویم.

کراوات باید مکمل پیراهن و کت باشد

اینکه برای کراواتی که دارید اقدام به خریدن پیراهن یا کت کنید کار هوشمندانه ای برای پر کردن کمد لباستان نیست. این مثل این است که بخواهید درب پارکینگ تان را با ماشین چمن زنی تان ست کنید.

به جای این کار روی ست کردن متعلقات و پیراهن هایتان با موارد گران قیمت تر (مانند کت ها و کت و شلوار هایتان) تمرکز کنید. شما باید موارد مورد نیازتان را با این اولویت خریداری کنید

 

 

 

 

  • کت تک/ کت و شلوار- فرقی نمی کند که کت شما یک کت ابریشمی و رسمی باشد یا یک کت اسپورت، احتمالا گران ترین بخش لباستان است که باید خریداری کنید. هدفتان را روی خرید کتی با رنگ خنثی و تک رنگ بگذارید تا انتخابتان برای ست کردن متعلقات با آن محدود نشود. ست کردن یک کت آبی ساده راحت تر از ست کردن یک کت سبز چهار خانه است. انتخاب رنگ و مدل کت و شلوار با رنگ ساده و تک رنگ در کنار مدل معمول، دست شما را برای ست کردن آن با رنگ ها و البته طرح های مختلف بسیار باز می گذارد و هر بار تنها با عوض کردن رنگ و مدل کروات می توانید کاملا متفاوت از دفعه قبل به نظر برسید.

 

  • پیراهن- سرمایه گذاری دومتان باید با کمی فضای بیشتر برای تجربه کردن، محافظه کارانه تر صورت بگیرد. شما  با انتخاب رنگ های واحدی مثل سفید، و آبی ساده خیلی به اشتباه نمی افتید و همیشه هم با سایر کت و کراوات ها و رنگ های نعنول به مشکل نمی خورید، اما برای کمی تفاوت و البته جذاب بودن می توانید با ترکیب کردن رنگ های محکمی همچون زرشکی و توسی و … در راه راه های ظریف، قدم محکمی بردارید.

 

  • کراوات- کراوات ها بر اساس محل تولیدشان و پارچه ای که دارند می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. اما شما می توانید کراوات های ارزان تر ولی با کیفیت هم خریداری کنید. می توانید با کراواتتان شخصیتتان را به نمایش بگذارید اما در نظر داشته باشید که طرح کت و پیراهنتان قبل از آن قرار دارد.

نسبت های کراوات

کراوات ها اندازه ها و طول های متفاوتی دارند. اما این پهنای کراوات است که توجه افراد را به خودش جلب می کند، به خصوص اگر نسبت ها خارج از عرف باشند. در واقع عرض و پهنای کروات بشدت بیش تر از طول آن مورد توجه قرار می گیرد. نباید در این زمینه اشتباه کنید.

به عنوان یک راهنمای کلی اندازۀ حدود 7.5 تا 9 سانتی متر (3-3.5 اینچ) برای پهنا، می تواند با پهنای یقۀ شما هماهنگ شود.

هر اندازه ای که بزرگتر از این باشد باید خطر این را بپذیرید که ممکن است کراواتتان خیلی پهن به نظر برسد یا برجسته تر از بخش های مهم تیپتان، از جمله کتتان، به چشم بیاید. اگر کراواتتان باریک تر از این اندازه باشد باعث می شود که خودتان بزرگتر به نظر برسید و یا مثل مواقعی باشد که سعی دارید چیزی مد روز را بپوشید.

روش دیگر تعیین اندازۀ کراواتتان پهنای یقۀ کتتان است. کراوات شما دقیقا باید شبیه کتتان باشد تا نسبت معادله حفظ شود. پس سایز معمول و پهنای یقه کتتان را به هنگام تهیه کروات ها مد نظر داشته باشید.

طرح های کراوات

کمتر مقاله ای در رابطه با طرح های کروات ها صحبت به میان می آورند و تنها به رنگ هاهی آن می پردازند و این در حالی است که طرح کروات و. نحوه ست کردن ان به اندازه انتخاب رنگ کروات مهم و حیاتی است.

گزینه های موجود برای آقایان فوق العاده هستند اما برخی از آنها بین گزینه های موجود گیج و سردرگم می شوند.

  • خال خالی
  • تک رنگ
  • اشکال کوچک تکراری
  • راه راه (از باریک تا پهن)
  • بته جقه
  • و…

در این زمینه بر عکس چیزی که فکر می کنید باید تضاد به وجود بیاورید. همیشه در ذهن داشته باشید که  طرح کراوات شما نباید دقیقا با طرح کت و پیراهنتان به یک نسبت هماهنگ باشد. این بد ترین حالبت برای ست کردن پیراهن، کت با کروات است.

به عنوان مثال- یک کراوات راه راه نباید با یک پیراهن راه راه پوشیده شود. در این صورت هیچ تضادی وجود نخواهد داشت و این دو به شکل غیر عادی به طریقی با یکدیگر ترکیب می شوند که ممکن است حتی دیگران آنها را متحرک ببینند.

برعکس توضیه می شود به انتخاب خود دو رنگ مناسب را برای پیراهن ساده در کنار کروات شکل دار انتخاب کنید. البته گاها می توانید با یک ترکیب رنگ خیلی خوب کت و کروات ساده استفاده کنید ولی شک نکنید ایجاد تضاد یکی از روش های متمایز و جذاب دیده شدن شماست.

رنگ های کراوات

با انتخاب رنگ هایی مثل آبی، سبز زیتونی و ارغوانی سلطنتی که تُن خنک تری دارند، هیچ گاه مرتکب اشتباه نمی شوید.

  • این تضمین می کند که اکثر پیراهن ها و کت هایتان، که طرح های ساده و رنگ های روشنی دارند، به راحتی با این کراوات ها جفت شوند.
  • اگر دوست دارید توجه بیشتری را به خودتان جلب کنید باید از کراوات هایی با رنگ های گرم تر استفاده کنید.
  • کراوات هایی با رنگ های قرمز، نارنجی و زرد به خوبی با کت و شلوارهایی به رنگ های آبی تیره و ذغالی جور در می آیند که برای ارائه دادن یا حضور یافتن در یک نشست می توانند ترکیب های فوق العاه ای باشند.

پارچه و سبک کراوات

با مقدار کراوات هایی که این روزها موجود هستند، جای سوالی نمی ماند که چرا آقایان هنگام ست کردن کراوات ها با پیراهن ها و کت و شلوارهایشان گیج می شوند. به نظر می رسد انواع و سبک های جدیدی از کراوات ها هر روزه تولید می شوند.

به منظور حذف خطا، 9 سبک کراوات را با شما  کاربران به اشتراک می گذاریم تا اهمیت و مهارتی که موقع خرید باید در نظر داشته باشید را در دسترس داشته باشید.

وقتی حرف بر سر پارچه ها و مواد کراوات می شود این اصول را در نظر بگیرید.

  • کراوات های ابریشمی- یک کراوات کلاسیک بهترین سبکی است که می توانید بخرید. احساس تجملی بودن جنس ابریشم که با شهرتش همراه می شود، آن را به بهترین گزینه برای مردان تبدیل کرده است. نوع ابریشم استفاده شده می تواند از نرم تا کمی سفت درجه بندی شود.
  • کراوات کشمیری- این پارچۀ نرم که درست در رتبۀ دوم بعد از کراوات های ابریشمی قرار می گیرد، به عنوان جنسی گرم تر از پشم شناخته می شود.
  • کراوات ساتن- کراوات های ساتن می توانند از بسیاری از پارچه هایی که بافت ساتن دارند ساخته شوند. کراوات های ساتن درخشندگی طبیعی دارند که با قیمتی ارزان تر با کراوات های ابریشمی رقابت می کنند. با این حال احساسی که کراوات های ساتن ایجاد می کنند در برابر ابریشم و کشمیر کمی کمرنگ تر است.
  • کراوات پلی استر- یک پارچه با پایۀ نفت خام است که الهام بخش آن نیز تجملِ کراوات های ابریشمی است اما در این مسیر موفق نشده است. کراوات های پلی استر ارزان قیمت هستند که در برخی از مغازه ها به عنوان یک گزینۀ اضافی موجود می باشند.

همین بود. حالا بروید و کراواتتان را با پیراهن ها و کت هایی که دارید ست کنید و در قسمت کامنت از تجاربتان برای ما بگویید.

مقالات مرتبط