برای داشتن زندگی شاد راهکار های زیادی معرفی شده است. برخی به سادگی لبخند زدن و برخی هم گویا نیاز به برنامه ریزی های جدی دارند. ما هم در این مقاله از دیدی دیگر به چگونگی داشتن زندگی شاد پرداخته ایم. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن روزنه های شادی در زندگی خود هستید با ما همراه باشید.

به گفته بسیاری از بزرگان شاد بودن یکی از اهداف بزرگ زندگی است. هدفی به بزرگی تمامی ساعت ها، روزها، ماه و سال های عمر شما. از زمان های بسیار قبل تر، انسان به دنبال دستیابی به این موهبت بزرگ بوده است و این راه با گذشت صد ها هزار سال همچنان ادامه دارد. برخی دستیابی به این شادی را با وجود تمام مشکلات زندگی راحت و آسان و برخی سخت و مشکل تعریف کرده اند. اما در این مقاله برای شما راه ها و روش هایی را که همگی می توانند به یک زندگی شاد و لذت بخش بینجامند آماده کرده ایم تا شاید بتواند نقشی هرچند کوچک، در شاد شدن شما کاربران داشته باشیم.

هرکاری که دوست دارید انجام دهید

13194396214_4ae8465e24_kاین مورد مرز و محدوده ندارد. در انجام بازی، ورزش، انتخاب لباس ها و رنگ ها نوشتن یک کتاب و یا شعر، انواع آموزش ها و … همگی در جهت تمایلات خود قدم بردارید. هر چند همیشه قوانین و چهار چوب هایی برای انجام هر کاری وجود دارد ولی در چارچوب همین قوانین می توانید پیش بروید. همیشه به سلیقه خود عمل کرده و بهترین ها را از نظر خود را انتخاب کنید.  اگر دوست دارید کاری را انجام دهید با انرژی به سراغش بروید و انجام دهید، مطمئنا از انجام آن لذت خواهید برد. هنگامی که انجامش دادید متوجه تفاوت احساسات این کار ها با کار هایی که مجبور به انجامش هستید می شوید.

به دیگران کمک کنید

حتی زمانی که به اهداف خود می رسید باز هم در درون خود کمبود هایی احساس می کنیم. احتمالا شاید این اهداف به اندازه کافی برای ما معنا دار نبوده اند و تمامی احساسات ما را در گیر نکرده اند. شک نکنید، زمانی که تصمیم به کمک کردن می گیرید،   آنقدر انژی مثبت و حس خوب به سراغ شما می آید که نمی توانید با هیچ کاری در دنیا آن را مقایسه یا جایگزین کنید. به یکدیگر کمک کنید.

شکرگذار باشید

frog-1672862_960_720همین الان نگاهی به اطراف خود بیاندازید، به تمام داشته های عاطفی و مالی خود. مطمئنا جا دارد که کامل تر شوند، ولی همین داشته های شما به راحتی یک آرزوی بزرگ و تمام عیار برای بسیاری دیگر به حساب می آید. با تمجید داشته های خود مطمئنا احساس بهتری برای خود به وجود خواهید آورد. همانطور که خود را از نظر مالی با افراد متمول مقایسه می کنید نگاهی هم به افراد  کم بضاعت داشته باشید.

با دیگران به اشتراک بگذاریدmichelangelo-71282_960_720-2

زمانی که ما زمان، وسایل، اندیشه ها، مهارت ها، دانش، کتاب ها و … را با دیگران به اشتراک می گذاریم، حالمان خوب می شود. یک زندگی بدون به اشتراک گذاری شاید کمی کوچک به نظر بیاید. از همین فردا تصمیم بگیرید که یکی از مهارت های خود را با فردی که به آن نیازمند است به اشتراک بگذارید.  در رابطه با وسایل هم نگاهی به داشته های خود در اطراف خانه بیاندازید. مطمئنا وسیله های بلا استفاده زیادی پیدا خواهید کرد که دیگر برای شما کاربردی ندارند و البته فردی دیگر به آن ها نیازمند است.

بیشتر لبخند بزنید

سعی و تمرین کنید که بیشتر لبخند بزنید و ببینید این کار چقدر بر روی دنیای درونی  و دنیای اطرافیان شما تاثیر می گذارد. لبخند زدن هزینه ندارد و همیشه امکان پذیر است حتی اگر گاهی لازم است خود را مجبور به لبخند کنید از آن غافل نشوید.

ورزش کنید

آخرین باری که به تمرین رفتید و یا ورزش کردید کی بود؟ آیا به خاطر می آورید؟ ورزش استرس را کاهش و ایندورفین ترشح می کند. به سراغ هر ورزشی که علاقه دارید بروید و نتیجه و تاثیر آن را در زندگی به راحتی مشاهده کنید. تنها کافیست هرچه زودتر استارت شروع را بزنید. کمی صبح زودتر از خواب بیدار شدن و بر تن کردن لباس ورزشی تمامی کاریست که باید انجام دهید.

استرس را مدیریت کنید

hurry-2119711_960_720کسی را پیدا نخواهید کرد که با استرس روبه رو نشود ولی مطمئنا افراد موفق زیادی را مشاهده کرده اید که خیلی خوب از پس استرس برمی آیند. شما لایق شاد بودن هستید، چرا با استرس این حس را خراب می کنید. قرار نیست آن را از بین ببرید قرار است آن را کنترل و مدیریت کنید.

غذای سالم بخورید

مطمئنا سلامتی و احساس سلامتی داشت به وجود آورنده حس شادی است. حتما شما هم زمانی که با مشکل سلامتی رو به رو شده و متوجه تفاوت روز های معمول با این روز های عذاب آور شده اید. پس چرا با خوردن غذا های ناسالم خود را درگیر مشکلات متعدد و یا احساسات ناامید کننده می کنید. همین امروز برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید سبک زندگی خود را در رابطه با رژیم های غذاییتان تغییر دهید.

با کسانی که دوستشان دارید وقت بگذرانید

هیچ جایگزین و یا مورد مشابهی برای لذت بودن با دوستان و افرادی که دوستشان دارید وجود ندارد. انسان موجود اجتماعی است و نمی تواند آنچنان با تنهایی کنار بیاید. با دوستان، خانواده، آشنایان وقت بیشتر بگذرانید و از آن لذت ببرید. البته دقت داشته باشید که زیاده روی در این مورد هم می تواند برای شما نتایج معکوسی به همراه داشته باشد.

از شر افکار منفی خلاص شوید

افکار منفی همیشه و همه جا حضور دارند. همیشه این افکار بر روی ما تاثیر منفی می گذارند اما چگونه از آن ها رها شویم؟ این کار شاید کمی احتیاج به وقت و مهارت داشته باشد. ولی سعی در جایگزین کردن این افکار داشته باشید. با فراد، محیط ها و خاطرات منفی کمتر وقت بگذرانید. تکنیک های مثبت اندیشی که بار ها در رابطه با ان ها صحبت به میان آوردیم را تمرین کنید.

بیشتر هدیه بدهید

gift-1420830_960_720این گزینه شاید یکی از زیبا ترین و لذت بخش ترین حس ها در دنیا باشد، شاید زمانی برسد که با صد ها برابر هزینه ای که برای هدیه ای کوچک در زمان حال صرف می کنید نتوانید حس مشابهی را تجریه کنید.

فراموش کنید و ببخشید

choose-rescue-prizeحمل کردن تمامی دلخوری و کدورت ها انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. فقط و فقط یکبار ببخشید و آن وقت است که با لذت کسب شده دیگران را به اینکار دعوت کنید. از خود بپرسید هزینه بخشیدن دیگران واقعا چقدر است؟

خودتان باشید

i-heart-me-boating-tipsهیچ شکی نیست که انسان های بزرگ می توانند با استفاده از دانش ها و تجربه هایشان به ما کمک کنند و ما هم از این تجربه ها استفاده کنیم ولی شرایط و زمان زندگی شما با این افرا هیچ گاه دقیقا یکسان نخواهد شد. سعی کنید از تجربیات این بزرگان و افراد موفق استفاده کنید ولی هیچ گاه سعی در تقلید محض نداشته باشید. مگر نمی خواهید همانند آن ها متفاوت باشید؟ پس خودتان باشید.