آرام بودن همیشه هم راحت نیست. آرام بودن چیزی فراتر از آرامش ظاهری است. قبل از جسم و ظاهرتان باید اقدام به آرام کردن درون خود کنید. حتما شما هم با سوالاتی همچون چگونه آرام باشیم، چگونه آرامش خود را حفظ کنیم، چگونه صبور باشیم و .. رو به رو هستید. در این مقاله از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانیم آرامش خود را حفظ کنیم و آرام باشیم. با ما همراه باشید.

آرامش داشتن و صبور بودن و البته داشتن توانایی در کنترل هیجانات، استرس و ترس می تواند برای شما بسیار کارامد و البته حیاتی باشد. همیشه عجله داشتن، انرژی شما را کاملا نابود می‌کند. همچنین درگیر کردن خودتان با مسائلی که فراتراز کنترل شما است، فقط باعث ایجاد تنش  و استرس در شما می‌شود. اگر می‌خواهید صبور‌تر از قبل باشیدو با کنترل بیشتری بر روی هیجانات مثبت و منفی خود داشته باشید ؛ ۸ مرحله ذکر شده در زیر را تمرین کنید.

بی خیال باشید و آسان بگیرید (رها کردن البته نه همیشه)

شاید این حرف برای شما به منزله‌ی به اتمام رسیدن دنیا باشه و یا فکر می‌کنید با این حرف دنیا به آخر می‌رسد؟ استرس داشتن درباره شرایطی که در حال حاضر داخل آن قرار دارید، برای شما هیچ سودی ندارد، زیرا در هر صورت؛ شما الآن داخل این شرایط قرارگرفته‌اید،. کمی به موقعیتی که در ان قرار گرفته اید فکر کنید و ببینید که فعلا چه کار هایی از دست شما بر می آید. سعی کنید بیشتر با قوه خیال خود به این موضوع فکر کنید که دنیا هم به پایان نرسده است هر چقدر هم که مشکل بزرگ باشد باز هم راه حلی وجود دارد.  پس بی‌خیال باشید و آسان بگیرید.

تنفس و نقش آن در آرامش (نفس بکشید)

اگر شما در شرایط پر استرسی که باعث عجله کردن شما می‌شود قرار گرفته اید؛ فقط برای یک دقیقه کارهای سابق را انجام ندهید و مراحل ذکر شده در زیر را اجرا کنید. نفس عمیق به داخل و بیرون از بدنتان بکشید. (طوری که با هر استنشاق قفسه سینه شما ،کاملا جلو بیاید.) حالا تصور کنید که تمام استرستان با هر بازدمی که انجام می‌دهید  از بدنتان خارج می‌شود.

چگونه تنفس کنیم؟ (روش ها و تکنیک ها)

حالا لبخند بزنید.حتی اگرمجبورهستید، تظاهر کنید. قطعا هنگامی که روی صورتتان لبخند هست، بد اخلاق بودن برایتان کارسختی می‌شود. و حالا راحت باشید و در صورت لزوم تمامی مراحل بالا را چه در منزل و چه هنگام کار؛ هر چند ساعت یک بار تکرار کنید.

بدنتان را ریلکس کنید  (به بدنتان برسید)

بعد از مرحله تنفس یک اسکن سریع از بدنتان انجام دهید (سلامت بدنتان را بررسی کنید) تا اگربخشی از بدنتان گرفتی  و ناراحتی ای دارد متوجه شوید.چیزهایی از قبیل قفل شدن فک؟ شانه های گرد؟ و به صورت کلی هر چیزی که رو به راه نیست. همین درگیر برسی فیزیکی بدن شدن شما را تا حدودی آرام می کند.

ماساژ وآرام لمس کردن هر کدام  از نواحی بدنتان که  تحت فشار قرار داردند، به ریلکس شدن کلی شما کمک می‌کند و حتی می‌تواند باعث شود تا شما تصور کنید که در مکانی آرامش بخش هستید. هرچند کار سختی است. ولی سعی در انجامش داشته باشید

چگونه ماساژ دهیم ؟ (آموزش تصویری ماساژ تمام نقاط بدن)

آرام و آهسته غذا بخورید

اگر می‌خواهید که آرامش و صبور بودن را تمرین کنید و هم درعین حال هم وزن کم کنید، سر میز شام با آرامش غذا بخورید. تند و سریع بلعیدن غذا باعث می‌شود تا غذای بیشتری نسبت به مقداری که احتیاج دارید بخورید و در نتیجه باعث شکم درد شما می‌شودو در عین حال حس استرس و عدم آرامش را هم مدام به شما تلقین می کند. سعی کنید در عین خوردن غذا به مزه، ترکیب و عطر هر قسمت یا قاشق دقت کنید. همچنین آرام غذا خوردن، باعث کاهش هوس های شبانه وحشتناکی می‌شود که بعد از سر کار به سراغتان می‌آیند. با این تمرینات کم کم بدن و ذهن خود را برای آرامش عادت می دهید.

از مسیر لذت ببرید

تمرکز کردن روی نتیجه نهایی باعث خستگی زودهنگام شما می‌شود. به دنبال یک هدف هستید؟هدفی ترسناک که به زمان و صبوری  زیادی احتیاج دارد؟ آن هدف را به چند هدف کوچک‌تر تقسیم کنید. با این روش شما با رسیدن به هر کدام از آن اهداف کوچک تر ، چندین دلیل برای شاد بودن دارید. پس همیشه و به طور مستمر به خودتان  فیدبک مثبت بدهید، زیرا این کار باعث صبورتر شدن و دلگرم شدن شما می‌شود و باعث می‌‌شود درمسیر رسیدن به هدفتان لذت های بیشتری را  نیز کشف کنید.

فراتر نگاه کنید (به عکس بزرگ نگاه کنید)

دفعه بعد هنگامی که احساس کردید که سطح استرستان در حال بالا رفتن هست، یک لحظه نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید: آیا این مساله ، بازهم هفته بعد، ماه بعد، سال بعد و یا ده سال آینده برایتان مهم است؟

تذکر: خیر. این طور نیست. با شما  شرط می‌بندیم که اکثر چیزهایی که به باعث استرستان می‌شوند، بعد ازگذشت یک هفته (ویا حتی یک روز) دیگر برایتان مهم نخواهند بود. پس برای چیزهای که رویشان هیچ کنترلی ندارید خودتان را آزار ندهید، زیرا این کارفقط باعث لطمه زدن به خودتان  می‌شود.

 انتظار تمام و کمال بودن از خودتان را نداشته باشید

شما هیچ وقت کامل نیستید و این اصلا مساله‌ای نیست. اگر کمبودی در خود احساس می کنید در جهت رفع و تقویت آن قدم بردارید ولی بدانید که شما هیچ وقت کامل نخواهید بود. شخصی رانشان دهید که ادعا می‌‌کند یک انسان کامل است و ما به شما یک دروغگوی را نشان می‌دهیم. انتظار تمام و کمال بودن از خودتان و یا هر شخص دیگری فقط باعث استرس شما می‌شود، زیرا این اتفاق اصلا امکان‌پذیر نیست.

 صبر داشتن آرام بودن را هر روز تمرین کنید

و حالا در زیر چند راه آسان برای تمرین بردباری و بالا بردن تواناییتان برای آرام و  خونسرد ماندن هنگام مواجه با استرس هست، که می‌توانید هر روز آن‌‌ها را تمرین کنید.

  • اگر دفعه بعد خواستید به مغازه بروید، طولانی‌ترین راه را انتخاب کنید.
  • به جای استفاده از عابر‌بانک به داخل بانک بروید.
  • دریک مسیر یا پارک دنج، پیاده‌روی طولانی کنید.

اگر می‌خواهید تا دوستانتان هم مانند شما صبور بودن را یاد بگیرند؛ این مقاله را به آن‌ها بدهید تا بتوانند مانند شما آرام و خونسرد باشند.

در بخش نظرات به ما بگویید که چه چیز به شما در کنترل استرستان کمک می‌کند؟