خریدن یک خودرو دست دوم در بازار هر کشوری می تواند از سخت ترین و ریسکی ترین کارها باشد. بازار کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، به خصوص با افزایش تعرفه ی قیمت خودرو های صفر روز به روز افراد بیشتری به فکر خرید خودروی کارکرده می افتند. بسیار پیش آمده که شما یا آشنایانتان از محصول خریداری شده راضی نبوده و پول پرداختی را بیشتر از ارزش ماشین می دانید. این اتفاقات به دلیل کمبود اطلاعات کافی در هنگام خرید ماشین دست دوم است. در مقاله ی زیر ترفند های مهم که بایستی هنگام خرید به آن توجه داشته باشید را در اختیارتان خواهیم گذاشت. با “هاو کن یو” همراه باشید.

نکته ی مهمی که قبل از خواندن این متن باید بدانید این است که لزوماً تمام خودرو های کارکرده بد نیستند. بسیار پیش آمده که مدل قدیمی تر از مدل صفر سال خودرو (به دلیل بی کیفیتی) بهتر عمل کرده باشد. اما کسانی هم هستند که از عجله یا کمبود دانش شما سوء استفاده کرده و گران فروشی می کنند.

به جیب خود نگاه کنید

money-256281_960_720برای مقداری که می خواهید روی خرید یک خودروی کارکرده هزینه کنید، محدودیت بگذارید. به عنوان مثال می توانید تا سقف ٢٠ میلیون تومان هزینه کنید. پس از گشتن به دنبال خودرو های ٣٠ میلیون تومانی خودداری کنید، چرا که اگر خودروی ٣٠ میلیون تومانی پیدا کردید قطعا خودروی ۴٠ میلیون تومانی نیز پیدا خواهید کرد. محدود نبودن به یک عدد خاص فقط وقت شما را می گیرد همچنین می تواند در تصمیم گیری سست کند.

تا حد امکان جستجو کنید

پس از تعیین محدوده ی قیمت، حال باید بدانید که به دنبال چه خودروی دست دومی هستید. آیا کوپه می خواهید یا سدان؟ آیا رنگ خاصی مد نظرتان است؟ آیا نوع جعبه دنده ی خودرو (اتوماتیک، دنده دستی) برای شما مهم است؟ و… این ها سوالاتیست که در این مرحله بایستی از خود بپرسید. نکته ی دیگری که نیازمند توجه است این است که به محض اینکه خودروی مناسب را یافتید دست از جستجو نکشید و حد اقل ٧-٨ ماشین با مارک و مدل مختلف زیر سر داشته باشید. این قسمت یکی از مهمترین پله های خرید یک خودروی خوب است. اگر می خواهید در آینده از خرید خود راضی باشید تا جایی که امکان دارد جستجو کنید.

انجمن ها= ده قدم به جلو

entrepreneur-593378_960_720پس از انتخاب برند و مدل ماشین به اینترنت متصل شده و نام مدل مورد نظر خود را تایپ کنید. در اینترنت انجمن های نقد و بررسی خودرو دست دوم فراوانی وجود دارد که نکته قوت آنها این است که با خواند نظرات و بررسی های دیگران به سادگی هر چه تمام تر می توانید یک نمای کلی از ماشین مورد نظر داشته باشید. مشکلات احتمالی، بازار قطعات یدکی، بازار فروش، خدمات پس از فروش و را حتماً بررسی کنید.

در برخورد اول حرفه ای باشید

motor-vehicle-courses-617x400بعد از اینکه ماشین را انتخاب و با فروشنده قرار ملاقات تعیین کردید، نوبت به دیدن خودرو برای اولین بار است. در اولین قرار سعی کنید تا حد ممکن حرفه ای باشید. زیر و بم ماشین را نگاه کنید (حتی اگر چیزی نمیدانید!). حتما به شاسی اصلی ماشین و سپر و دیاق خودرو توجه کنید. نکته ی دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که تحت هیچ شرایطی همان موقع جواب مثبت یا منفی خود را ندهید. اگر فروشنده اشتیاق و عجله ی شما را در خرید ماشین حس کند احتمالاً قیمت بالاتری را ارائه خواهد کرد. اما اگر بداند که شما می توانید از این ماشین بگذرید، قیمت را پایین آورده تا نظر شما را جلب کند.

صاحب خودرو را نیز بررسی کنید

ترفند های خرید بهترین خودرو دست دوم در بازار www.howcanu.com

خودرو، نحوه ی نگهداری و سلامت آن همه و همه نشان از شخصیت صاحب خودروست. این گفته ای که در میان دلال ها باب است که میگویند: ” ماشین خارج از شهر نرفته و دست یک دکتر بوده” دلیلی بر حقیقت محض نیست. فروشنده ی واقعی را ارزیابی کنید، در صورتی که احساس کردید نا منظم یا عجول و… است، حواستان را جمع تر کنید.

خودرو دست دوم را در اختیار مکانیک خود بگذارید

2016-636140319369614817-961_mainپس از اینکه خودرو دست درم را انتخاب کردید، از فروشنده برای تست آن زمان یکی دو روزه بگیرید. ماشین را در اختیار مکانیک خود بگذارید تا نظر حرفه ای او را راجع به تمام اجزاء خودرو (موتور، گیربکس و…) بشنوید. اگر همه چیز از دید او مرتب بود، میتوانید با فروشنده تماس گرفته و زمان قرارداد و انتقال سند بگذارید.