اگر به درستی از توییتر استفاده شود ابزار قدرتمندی برای کسب و کار است. توییتر به شما کمک می کند رهبری ایجاد کنید، برندتان را یکپارچه و مستحکم کنید، و با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. مسئله اینجاست که اگر فالووری نداشته باشید نمی توانید تمامی این مزایای توییتر را تجربه کنید. فالوور داشتن فقط بحث پرستیژ نیست و فالوور ها فقط یک عدد نیستند. فالوور توییتر ارزش واقعی برای کسب و کار دارد. در حقیقت 36% بازاریابان می گویند با استفاده از چندیدن فالوور توییتر مشتریانی را به دست آورده اند.

این مقاله 50 روشی را بررسی می کنند که به وسیله آن می توانید فالوور های توییترتان را افزایش دهید و از مزایای فراوانی که توییتر ارائه می دهد بهره مند شوید. استراتژی های ارائه شده در یکی از 4 دستۀ زیر قرار می گیرد:

  • محتواهای توییتی که آنقدر جذاب و آموزنده هستند که مجدداً توییت می شوند
  • فالو کردن دیگران به این منظور که آنها هم شما را فالو کنند
  • محتوا سازی توییت به نحوی که واقعا دیده شود
  • ترویج دادن مؤثر اکانت توییترتان

برای جذب فالوور توییتر گزینه های هزینه بر زیادی وجود دارد که برای جذب فالوور بسیار مؤثر عمل می کنند، اما در این مقاله، هاو کن یو فقط گزینه های رایگان را بررسی می شود (زیرا گزینه های هزینه بر کاملا شفاف هستند). فراموش نکنید بهترین توصیه های توییتری تان را در انتها در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.


آموزش ساخت حساب کاربری در توییتر


افراد بیشتری را فالو کنید. تحقیقات تطابقی را بین تعداد فالوور ها و تعداد افرادی که فالو کرده اید نشان می دهد.

  1. از ابزاری مانند Hootsuite یا SproutSocial استفاده کنید تا توییت هایتان را برنامه ریزی کنید. پست گذاشتن منظم می تواند درگیر شدن شما در توییتر و قابلیت دیده شدنتان را افزایش دهد، در نتیجه تعداد فالوور توییترتان فزایش می یابد.
  2. از برنامۀ Twiends استفاده کنید و کاربران جدید توییتر که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید را پیدا کنید. وقتی در فهرست پایگاه قرار می گیرید، کاربران با علاقمندی های مشترک نیز می توانند شما را پیدا و فالو کنند.
  3. بیوی توییترتان را تقویت کنید. کاربرانی که می خواهند اطلاعات بیشتری دربارۀ شما کسب کنند لاجرم به قسمت بیوی توییترتان مراجعه می کنند. مطمئن شوید که این قسمت حرفه ای و کامل است و به خوبی شما و کسب و کارتان را به نمایش می گذارد.
  4. در توییت هایتان از لینک ها استفاه کنید. توییت هایی که لینک دارند نسبت به توییت های بدون لینک بیشتر بازتوییت می شوند.
  5. در بیو توییترتان از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید تا در سرچ های توییتر در رتبه بندی قرار بگیرید. فراموش نکنید که از نام شهر و منطقه تان استفاده کنید تا کاربران محلی بیشتری را جذب کنید.

    21 ترفند توییتر که احتمالا نمیدانید


  6. از هشتگ های مرتبط در پست هایتان استفاده کنید. توییت هایی که شامل هشتگ می شوند تقریبا دو برابر بیشتر به کار گرفته می شوند و این به شما کمک می کند فالوور های بیشتری که آن کلید واژه ها را سرچ می کنند جذب پست شما شوند.
  7. درخواست کنید پستتان را باز نشر دهند. توییت هایی که حاوی این درخواست هستند 4 برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.
  8. با آپلود کردن کانتکت های ایمیلتان به توییتر، افرادی که می شناسید را پیدا کنید. احتمال دارد که آنها هم شما را فالو کنند، به ویژه اینکه آنها شما را در دنیای واقعی هم می شناسند.
  9. پست هایتان را با تصویر همراه کنید. تحقیقات نشان می دهند که توییت های حاوی تصویر 18 درصد بیشتر از توییت های بدون تصویر بازخورد دارند.
  10. اکانت توییترتان را در تمامی موارد بازاریابی تان ترویج کنید. این موارد می توانند شامل کارت های بیزنس، بروشورها، امضاها و صد البته وب سایتتان باشد.
  11. به جای تصویر لوگویتان از عکس خودتان به عنوان عکس پروفایلتان استفاده کنید. هیچکس دوست ندارد یک برند بدون چهره را دنبال کند. با استفاده از عکس خودتان نشان دهید که یک چهرۀ واقعی پشت این برند است.
  12. از امضای وورد پرس با عبارت “این پست را توییت کنید” یا معادل انگلیسی اش “Tweet This”  استفاده کنید تا باکس محتوایتان را در وبسایت یا وبلاگتان قرار دهید. این روش فوق العاده ای است برای اینکه بینندگان سایتتان شروع به توییت کردن محتواهای شما کنند، دامنۀ دسترسی تان را افزایش دهید و فالوور های جدید را جذب کنید.
  13. اکانت توییترتان را در اکانت های شبکه های اجتماعی دیگراتان ترویج کنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه با ذکر اینکه موضوعات جالبی را در توییترتان مورد بحث قرار می دهید توجه افراد را به توییترتان جلب کنید.
  14. آخر هفته ها توییت کنید. تحقیقات نشان می دهند که در طول آخر هفته برند ها 17% بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
  15. به کاربران توییت هایتان بازخورد نشان دهید. وقتی به کاربران دیگر پاسخ می دهید یا نام آنها را ذکر می کنید مطمئن شوید که از علامت @ استفاده کرده اید. وقتی نام افراد در توییتی ذکر می شود توجه شان به آن توییت بیشتر می شود.
  16. از آیکون follow در وبسایت یا وبلاگتان استفاده کنید. چرا کاری نکنید که بازدید کنندگان وبسایت یا وبلاگتان هر چه آسان تر شما را پیدا کنند؟
  17. نقل قول های الهام بخش و انگیزشی را توییت کنید. این مطالب عناوین خوبی برای باز نشر دادن هستند.
  18. زمانی که پاسختان می تواند برای همه مفید باشد به صورت عمومی پاسخ دهید. به جای اینکه به سوالات عمومی در دایرکت پاسخ دهید، دانشتان را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید اما با @ فردی که سوال پرسیده را ذکر کنید.

    روزانه چند پست در شبکه های اجتماعی قرار دهیم ؟


  19. در قیمت بیو پست های موقتتان یک لینک یا @ به اصافۀ نام کاربری تان را اضافه کنید.
  20. به مکالمات مربوط به خودتان گوش کنید: با استفاده از ابزاری همچون Social Mention بفهمید که دیگر کاربران درمورد برند شما، محصول یا صنعتتان چه می گویند. هر جا که مناسب بود می توانید به سوالات پاسخ دهید.
  21.  هر جا که مناسب است کاربران مؤثر را با استفاده از علامت @ ذکر کنید. این کار میتواند به جلب توجه آنها کمک کند، آنها را به فالو کردن شما یا باز نشر دادن محتواهایت ان سوق دهد.
  22. توییت ها را در محتوای وب سایتتان هم قرار دهید. به خصوص توییت های جالب و عمومی را در یک پست وبلاگ قرار دهید تا بازدید کنندگان وب سایتتان را به فالو کردن توییترتان تشویق کنید.
  23. در چت های توییتر شرکت کنید. چت ها راه فوق العاده ای برای جلب توجه مشتریان و مخاطبانتان در سطحی عمیق تر است. کسانی که در چت کردن با آنها آشنا می شوید را فالو کنید و احتمالاً آنها هم شما را فالو می کنند.
  24. یکی از توییت های برجسته و چشم گیرتان را در بالای صفحه تان پین کنید. وقتی افراد پروفایلتان را چک می کنند، به منظور تشویق کردنشان برای فالو کردن شما بهترین بهرینتان را به آنها نشان دهید.
  25. با استفاده از برنامۀ Hgnitiwit فالوور های جدید پیدا کنید. موضوعات مورد علاقه تان را انتخاب کنید و فهرستی از کاربرانی که باید فالو کنید را دریافت کنید. این برنامه حتی به شما می گوید که کدام کاربر انتخاب کرده که شما را فالو نکند و به این وسیله این امکان را به شما می دهد تا افرادی که به پیج شما علاقه ای ندارند را آنفالو کنید.
  26. از مشترکان ایمیلتان بخواهید شما را در توییتر فالو کنند. بگذارید از مباحثات جالب، چت ها و موضوعاتی که در صورت فالو کردنتان می توانند انتظار پیدا کردنشان را داشته باشند مطلع شوند.
  27. به جای اینکه فقط نیروی محرک پرسنل خودتان باشید به بقیه هم کمک کنید. هدف توییتر کمک کردن، برقراری ارتباط و فراهم کردن محتویات عالی است، نه فروختن محصولات خودتان. به عنوان فردی شناخته شوید که نیازهای دیگران را در اولویت اول قرار می دهد، و تعداد فالوور هایتان به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.
  28. از قسمت سرچ توییتر برای پیدا کردن افرادی که علائق مشترک با شما دارند استفاده کنید. آنها را دنبال کنید، توجه آنها را به محتویاتتان جلب کنید و منتظر بمانید تا آنها هم شما را فالو کنند.
  29. در جمعه های فالو یا Follow Friday (FF#) شرکت کنید. به طور منظم فالوور هایی را اضافه کنید و به کاربران، کسانی که می توانند فالو کنند را پیشنهاد کنید. برقراری ارتباط و عامل برقراری ارتباط شدن هر دو از عناصر افزایش تعداد فالوور هایتان هستند.
  30. موارد تأثیر گذار را باز نشر دهید و بازخورد های ارزشمند ارائه دهید. جزئیات را بررسی کنید و به منظوراستفاده از تکنیک های جلب توجه افراد تأثیر گذار و فالو شدن توسط آنها آن جزئیات را دنبال کنید.
  31. یک محتوا را چندین بار توییت کنید. تخمین زده شده که طول عمر یک توییت حدود 18 دقیقه است. چند نفر از فالوور های شما طی آن 18 دقیقه در فضای توییتر حضور دارند؟ لینک هایتان را چندین بار طی یکی دو روز توییت کنید تا بتوانید به بیشترین میزان ممکن دیده شدید.
  32. در توییت هایتان کاربران را با @ ذکر کنید و از آنها درخواستِ داده کنید. وقتی کسی را با اسم صدا می زنید مقاومت کردن در برابر پاسخ دادن کار سختی است.
  33. در پروفایل شبکه های اجماعی دیگرتان هم به پروفایل توییترتان لینک بزنید.
  34. همیشه به سوالات پاسخ بدهید. این کار نه تنها یک برچسب خوب برای شماست بلکه نشانۀ این است که شما در واقع به فالوور هایتان توجه می کنید و به آنها اهمیت می دهید و در نتیجه ارزش فالو شدن را دارید.
  35. محتویات آگاهی بخش و جالب توجه را پست بگذارید. البته این امر لازم به ذکر نیست ولی ما به آن اشاره می کنیم. پست گذاشتن آنچه که برای ناهار خورده اید،یا نظراتتان دربارۀ دنیای سیاست، یا افکار تصادفی دربارۀ زندگی جالب هستند اما پایۀ محتویاتی ارزشمند و مرتبطی ندارند و از این طریق فالوور هایتان هرگز افزایش نمی یابند.
  36. از یک دکمۀ فالو که دارای شمارنده است در وبسایت یا وبلاگتان استفاده کنید و به این ترتیب یک سند اجتماعی را به کار ببرید.
  37. زیاد توییت کنید اما نه به صورت قطاری و پشت سر هم. یک مطالعۀ تحقیقاتی کره ای نشان داده است که یکی از دلایل آنفالو شدن به خاطر توییت های زیادی است که در مدت زمان کمی پست گذاشته می شوند.
  38. سعی کنید بین ساعات 1 تا 3 بعد از ظهر که ترافیک توییت در اوج خودش است پست بگذارید.
  39. در بازنشر کردن توییت ها بخشنده عمل کنید. افراد دوست دارند بدانند که شما فقط شنونده نیستید بلکه تمایل دارید عشق توییتر را منتظر کنید. هر چه بیشتر توییت ها را باز نشر دهید، احتمال باز نشر دادن توییت هایتان هم بیشتر است و قاعدتاً فالوور های بیشتری هم جذب اکانت شما می شوند.
  40. در صورت امکان در باز نشر توییت ها سوالاتی را هم اضافه کنید تا احتمال دیده شدن و جلب توجه را افزایش دهید.
  41. اخباری که به مخاطبانتان مربوط می شود را به اشتراک بگذارید. اخبار یکی از رایج ترین محتویاتی است که بازنشر داده می شوند.
  42. به طور منظم کوپن های انحصاری به فالوور هایتان ارائه دهید. 94 درصد کاربران توییتر برندها را به خاطر تخقفیف ها و تبلیغات دنبال می کنند.
  43. فالوور های فیک یا تقلبی نخرید! اگرچه بالا بردن تعداد فالوور ها با صرف هزینه می تواند وسوسه کننده باشد، اما این فالوور ها هرگز بهایی را به کسب و کار شما نمی افزایند. نه تنها این مورد درست است بلکه درگیر شدن در این فرایند می تواند باعث شود اکانت شما به حالت تعلیق در آید.
  44. از برنامۀ Followerwonk استفاده کنید تا افراد جدیدی که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید را بیابید و بفهمید معمولا چه فعالیت هایی بیشترین فالوور را به اکانت شما جذب می کند.
  45. مخاطبان لینکدین تان را در توییتر پیدا کنید و آنها را فالو کنید. با یک سرچ ساده می توانید روش انجام این کار را یاد بگیرید.
  46. مطمئن شوید که کنار هر یک از پست های وبلاگ یا وبسایتتان دکمۀ توییتر وجود دارد.
  47. روی خودتان تمرکز نکنید. توییت هایی که حاوی مرجع شخصی است کمتر از توییت هایی که مرجع شخصی ندارند باز نشر داده می شوند.
  48. از کارت های توییتر (Twitter Cards) برای افزایش دیده شدن و جلب توجه استفاده کنید. کد های ساده ای را به سایتتان اضافه کنید و هر بار که شخصی محتواهای سایت شما را توییت کند، رسانه ای که شما اضافه کرده اید (تصاویر، ویدئوها، و غیره) درکنار توییت آنها دیده می شود.
  49. از واژه هایی مثل “شما”، “توییتر”، “لطفا”، و “بازنشر توییت” که احتمال بازنشر توییت را بالا می برند استفاده کنید. واژه هایی که نباید در توییتتان استفاده کنید چه هستند؟ اصطلاحاتی که در چت کردن استفاده میکنید مانند LOL

اگر تصمیمتان برای افزایش تعداد فالوور توییتر تان جدی است، توصیۀ شمارۀ یک ما به شما این است: به طور منظم محتویات مرتبط و مفید را توییت کنید. پیروی از این اصل ساده بهترین کاری خواهد بود که بیشترین توجه، بازنشر و فالوور را جلب می کند. این کار علم هوا فضا نیست، و حتی کسب و کار های خیلی کوچک با بودجه های کم هم می توانند با دنبال کردن این قوانین موفق شوند.

منتظر شنیدن تجارب توییتی شما هستیم.