چگونه دود سیگار یا قلیان را به صورت حلقه ای بیرون دهیم؟ اگر می خواهید که با یک حقه باحال و مخصوص میهمانی سایرین را تحت تاثیر قرار دهید، شاید دوست داشته باشید که یاد بگیرید چگونه می توانید دود سیگارتان را به صورت حلقه بیرون دهید. در حالی که  شاید این کار  خیلی جالب به نظر برسد، اما لازم است تا بدانید که حلقه کردن دود واقعا کار آسانی است. البته اگر تمرین  و تمرکز داشته باشید.

بیرون دادن حلقه های معمولی با سیگار

به آرامی دود سیگار را داخل بکشید

دود را داخل گلویتان نگه دارید، نه داخل دهانتان! این کار کمی تجربه و تمرین از قبل می خواند و ممکن است که برای دفعات اول باعث سرفه تان شود.

زبانتان را به سمت حلقتان و به عقب  ببرید

همچنان که دهانتان بسته است، زبانتان را پایین آورده  و آن را طوری نگه دارید که گویی به کف دهانتان اشاره می کند، بنابراین دود می تواند از بین لب هایتان خارج شود.

لب هایتان را به شکل “O” دربیاورید

در عین حال لب هایتان را کمی جلو بیاورید. گویی در حال گفتن “ooo” هستید. یا مثل زمانیی که می خواهید واژه انگلیسی “Boot” را تلفظ کنید. جلقه ساخته شده  باید به اندازه ای باشد که بتوانید به راحتی آن را با لب هایتان بسازید. زیاد استرس نداشته باشید و به خودتان مهلت بدهید. ممکن است در این لحظه کمی به چشم دیگران محضحک بیایید، البته درست تا قبل از این که متوجه کار جالب شما شوند!

مقدار کمی از دود سیگار را بیرون دهید

بهترین روش برای توصیف نحوه انجام این کار توصیف صداییست که موقع حس خفگی از خود در می آودید،  در واقع در این حالت حنجره تان را منقصبض کرده اید و هوا را از دهانتان بیرون می دهید. در این لحظه شما احساس فشار و  پر بود دهانتان از دود را خواهید داشت. اما نباید صدایی از دهانتان خارج شود و دمیدنتان فقط باید باید مانند یک صدای خیلی خفیف که از گلو به بیرون می آید باشد.

سعی کنید  تا بدون نفس کشیدن، مقدار کمی از هوا را از  انتهای گلوی خود بیرون بیاورید، بدون اینکه نفس کشید و بدون  این که فک پایینتان را حرکت بدهید. بعد از این که در این روش ماهر شدید، ساختن حلقه ها برایتان آسان تر خواهد شد.

زمانی که مقدار کمی از دود را از دهانتان خارج می کنید، لب هایتان را ثابت نگه دارید

در واقع این بخش سخت ترین قسمت ساخت حلقه های دود است. اطمینان حاصل کنید که زبانتان حسابی به سمت عقب باشد و برای ساخت حلقه به اندازه کافی دود وجود داشته باشد و نفس کافی برای  به بیرون دادن دود داشته باشید.

افزودن سرعت و چرخش به حلقه های دود

هنگامی که در مهارت پایه ای این کار ماهر شدید، حال سعی کنید که حلقه ها را با پس چرخش بیرون دهید

زمانی که حس می کنید دود در حال خروج از میان لب هایتان است، زبانتان را به جلو ببرید، اما همچنان آن را به سمت پایین نگه دارید. سر زبانتان را بالاتر از دندان هایتان نیاورید، چون با این کار زبانتان مانع خروج  درست دود شده و با آن برخورد می کند.

تصور کنید که زبانتان مثل یک تسمه نقاله است. در عین حال فک پایینتان را اندکی اما با سرعت به بالا بیاورید. حال اندکی لب هایتان را به داخل جمع کنید، اما این کار را سریع انجام دهید. این کار به دودتان پس چرخش می دهد و باعث می شود که حلقه تان تنگ بماند. این حرکت باعث ساخته شدن یک حلقه قطور و زیبا از دود می شود.

برای این که حلقه تان دورتر رفته و سریع تر حرکت برود، سعی کنید که حرکت سریع و رو به جلو زبان را با  حرکت به بالا آوردن سریع فکتان ترکیب کنید.

این دو حرکت در واقع باید آخرین حرکت های ساخت “O” باشد. در واقع این دو حرکت همان حرکت هایی هستند که باعث خارج شدن دود به شکل “O” از دهانتان می شوند. تفاوت این تکنیک و افزودن چرخش به دودتان به دلیل این بخش خاص است که شما فکتان را به جلو میاورید، اما زمانی که میخواهید چرخش به دودتان اضافه کنید فکتان را به بالا می آورید.

سعی کنید که در تمام طول مدت این کار  نوک زبانتان را پشت دندان های جلویی از پایین و کنار راستای لثه تان نگه دارید و فقط سعی کنید  تا با وسط زبانتان فشار را وارید کنید.

سخت ترین بخش این کار که باید در آن ماهر شوید حرکت فک است و این چیزیست که باید خودتان از آن سر در بیاورید.

این تکنینک بیشترین تمرین را احتیاج دارید، اما زمانی که بدان ماهر شوید، تبدیل به استاد حلقه  ساخت می شوید و می توانید حلقه هایی بسازید که تا زمانی که چیزی بهشان نخورد روی هوا می مانند.

از لب های خود را برای تأثیر گذاری  بر روی فاصله ای که توسط حلقه های دود ساخته می شود، استفاده کنید

اگر بعد از باز و بسته کردن حنجره تان، سریعا لب هایتان را جمع کنید، حلقه تان سریع تر حرکت خواهد کرد.

هر چه بیشترحلقه لبهایتان را به جلو بکشید، حلقه دود سریعتر و دورتر خواهد رفت.

البته توجه کنید که خیلی زیاد هم لب هایتان را حلقه نکنید و یا خیلی زود هم این کار را انجام ندهید. در واقع زمان بندی مناسب خیلی مهم است. اگر هم زود دهانتان را باز کنید، حلقه هایتان کوچک تر از آن چیزی که میخواستید می شوند.

روش های سریع برای افراد مبتدی

بیرون دادن حلقه های دود با استفاده از یک ضربه کوچک به گونه تان

یک جورایی این کار تقلب به حساب می آید. اما خوب در واقع این راه، یک راه آسان و موثر و بدون داشتن مهارت در تکنیک حنجره ، برای درست کردن حلقه های کوچک دود است.

دود را داخل دهانتان جمع کنید، اما به داخل حنجره تان نکشید.

حال لب هایتان را مانند شکل یک “o” کوچک کنید.

از زبان و دهانتان استفاده کنید تا به آرامی و به طور پیوسته اندکی از دود را از دهانتان خارج کنید، حال مدام و با ضربات  کوتاه و آهسته با انگشت به لپتان ضربه بزنید. به ازای هر ضربه که به گونه تان می زنید، یک حلقه کوچک ساخته خواهد شد.

این کار را با ضربات آهسته و مدام ادامه دهید و اگر می خواهید کمی بین حلقه ها فاصله ایجاد شود، کمی بین ضرباتتان مکث کنید.

از متد فشار آوردن زبان برای ساخت حلقه های دود استفاده کنید

شما اساسا بدون دمیدن دود، برای بیرون دادن آن به خارج از دهانتان از زبان خود استفاده می کنید.

زبانتان را به سمت عقب و گلویتان گرد کنید، به طوری که نوک زبان به کف دهان بخورد. درست مثل این که زبانتان فرم یک “U” برعکس به خود بگیرد.

از قسمت صاف زبانتان استفاده کنید تا بتوانید سریعا دود را از دهانتان خارج کنید. این کار را با کشیدن نوک زبانتان به کف دهانتان انجام دهید و سعی کنید در حین انجام این کار زبانتان همچنان به فرم “U” وارونه باقی بماند.

حلقه هایی که با این روش ساخته می شوند کوچک هستند و زیاد باقی نمی مانند، اما ساختنشان بسیار آسان است.

برای ساخت حلقه های دود از بسته بندی سلفون پاکت سیگارتان استفاده کنید

  یک روش جایگزین (یا نوعی تقلب) این است که با سوزاندن یکی از دیواره های پاکت سیگارتان، یک سوراخ در آن درست کنید. بعد از استنشاق دود، آن را به داخل سوراخ بدمید. حال به آرامی به آن دیواره از از بسته سیگارتان که سوراخ ندارد ضربه بزنید. با این کار یک حلقه کوچک ساخته خواهد شد.