تکنولوژی، بازده یا همان راندمان شما را تضعیف می‌کند اما چهار عادت کوچک وجود دارد که می‌تواند بخش اعظمی از راندمان ازدست‌رفته‌ شما را بازگرداند. به عنوان یک مدیر موفق باید راهکارهای زیادی را برای افزایش راندمان کاری بلد باشید. اگر عاری از راهکار باشید یعنی مدیریت خوبی ندارید، به همین دلیل افزایش راندمان کاری اهمیت زیادی دارد.

اگر شبیه بسیاری از مدیران دیگر هستید، دارید وقت خودتان و دیگران را هدر می‌دهید. خبر خوبی برایتان داریم. می‌توانید با وقت باقی‌مانده‌تان کارهای بیشتری انجام دهید.

بی. جی. فوگ که دانشمند استنفورد و مؤسس آزمایشگاه طراحی رفتار دانشگاه استنفورد است، کشف کرده است که افراد چیزی بیشتر از هیچ‌چیز می‌خواهند تا سودآوری‌شان را به منصه ظهور بگذارند.

بعلاوه او پس از 3 دهه مطالعه به یک دیدگاه ساده و قدرتمند دست‌یافته:

اینکه افراد با ایجاد بهسازی‌های کوچک در کارهای روزمره‌شان می‌توانند به بازده بهتری دست پیدا کنند. یعنی اگر پس از ایجاد تغییر به خودشان پاداش بدهند این تغییر پایدار خواهد بود.

طبق گزارش‌های CNBC، فوگ افراد را تشویق می‌کند تا ریز عادت‌هایی را در برنامه‌ی روزمره‌شان جای دهند، مثلا عادتی را بعد از مسواک زدن صبح قرار دهند. اگر کسی نتواند به عادت جدید پایبند باشد کمتر احساس ناامیدی می‌کند چراکه انتظارش بالا نبوده. وقتی عادت را ایجاد کرد می‌تواند اولین پاداش و خسته نباشید را به خودش بدهد.

ما بعد از بررسی 12 ریز عادتی که فوگ معرفی کرده است، چهار مورد را که معتقدیم برای مدیرانی همچون شما مفید هستند را انتخاب کردیم. هر عادت به فعالیت دیگری متصل است که به شما یادآوری می‌کند آن را انجام دهید. مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چرا هر کدام از این موارد را انتخاب کرده‌ایم؟ چرا این موارد برای کارآفرینان مهم هستند؟ و چرا عادت، بازدهی را افزایش می‌دهد؟

۴ عادت افزایش راندمان کاری


تلفن همراه خود را از دسترس خارج کنید

پشت میزتان بنشینید و موبایلتان را روی حالت عدم مزاحمت یا همان do-not-disturb mode قرار دهید.

تیم کاری، مشتریان و سرمایه‌گذاران دائما از کارآفرینان موفق می‌خواهند که وقتی را به آن‌ها اختصاص دهند. اگر بخواهید به درخواست‌های فوری همه آن‌ها پاسخ دهید کنترل زمانتان را از دست می‌دهید که البته این کار باعث می‌شود شرکت‌تان دیرتر به اهداف خود برسد.

برای حفظ انگیزه‌ی بالای این افراد هر روز برنامه‌ای برایشان در نظر بگیرید و به آن متعهد باشید. این کار یعنی مانع می‌شوید که این افراد شما را از برنامه‌هایتان عقب بیاندازند. به همین خاطر است که نباید به هر تماسی که با شما گرفته می‌شود جواب دهید و گوشی‌تان را روی حالت عدم مزاحمت قرار دهید.

این عادت به شما کمک می‌کند روی وظایف اصلی‌تان متمرکز بمانید و زمانی که می‌خواستید به حرف زدن با شخصی بگذرانید را به شما بازمی‌گرداند. بعاً به آن تماس‌ها فکر کنید و کاری در جهت حل مسئله‌ی تماس‌گیرنده انجام دهید.

شبکه‌های اجتماعی را چک نکنید

شبکه‌های اجتماعی را مرور نکنید تا حواستان پرت نشود. اگر وارد شبکه‌های اجتماعی شدید هم به‌سرعت خارج شوید.

یک نفر –ترجیحا در بخش مارکتینگ و خدمات مشتری- باید تعیین شود تا وظیفه‌ پیگیری رسانه‌های اجتماعی را بر عهده داشته باشد.

مؤسسان نباید در طول ساعات کار وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند. با این‌ حال مدیرانی هستند که نمی‌توانند بر خواسته‌شان مبنی بر چک کردن توییتر و لینکدین در طول ساعات کاری غلبه کنند. احتمالا توجیه آن‌ها این است که ممکن است یک دیدگاه مهم در زمینه‌ی کسب‌وکارشان دریافت کنند.


7 راه برقراری ارتباط موثر در محل کار


اگر شما هم مرتکب این اشتباه شده‌اید با خارج شدن از این برنامه‌ها جلوی ضرر را بگیرید. این کار باعث می‌شود زمان بیشتری را هدر ندهید. اگر هم احساس می‌کنید نیاز دارید تا از کار یکنواختتان فاصله بگیرید، چرخی در اطراف ساختمان بزنید و بازگردید.

جلسات را با یادداشت‌ برداری دنبال کنید

پس‌ از اینکه در جلسه نشستید عنوان، تاریخ و نام شرکت‌کنندگان جلسه را بالای برگه‌های یادداشتتان بنویسید.

مدیران زمان زیادی را در جلسات می‌گذرانند، چه با مشتریان بالقوه و یا با سرمایه‌گذاران. بهتر است در این جلسات یادداشت‌برداری کنید تا جزئیات کلیدی جلسه را به خاطر آورید، مثلا اینکه چه کسی چه صحبتی کرده است.

این یادداشت‌ها به شما کمک می‌کنند وقتی زمان کافی برای فکر کردن به موضوعات مورد بحث در جلسه داشتید، بتوانید فرد مناسب در کسب‌وکارتان را پیگیری کنید. به همین خاطر است که یادداشت کردن عنوان و تاریخ جلسه و شرکت‌کنندگان در آن جلسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با انجام این کار در زمانتان صرفه‌جویی می‌کنید و از شرمندگی احتمالی در برابر حضار به خاطر پرسیدن مجدد این اطلاعات هم جلوگیری می‌کنید. این زمان بهتر است صرف بررسی این شود که در آن جلسه چه اتفاقی افتاده تا بتوانید مشتریان جدید یا سرمایه مورد نیاز را جذب کنید.

ایمیل‌ها را با حساسیت زمانی پاسخ دهید

پس از خواندن ایمیلی با حساسیت زمانی با چنین عبارتی جواب دهید: “دریافت شد. به‌زودی بررسی می‌کنم و با جزئیات بیشتری اطلاع می‌دهم.”

مدیران ایمیل‌های زیادی را از طرف تیم اجرایی، کارکنان، مشتریان و دیگران دریافت می‌کنند. بسیاری از این ایمیل‌ها برای فرستنده دارای حساسیت زمانی بیشتری نسبت به کارآفرینان هستند و به همین خاطر است که گاهی از سوی کارآفرینان نادیده گرفته می‌شوند.

عدم پاسخگویی به این ایمیل‌ها با معلق نگه‌داشتن کار مربوطه، راندمان فرستنده را پایین می‌آورد که البته خشم او را هم به دنبال دارد. راهکار ساده برای این مشکل، ایجاد عادتی برای ارسال یک پیام فوری است مبنی بر اینکه شما ایمیل را دریافت کرده‌اید و تا زمان خاصی با جزئیات موردنظر پاسخ می‌دهید.


نظریه های اصلی مدیریت ( آموزش مرحله به مرحله تئوری های مدیریت )


این چهار ریز عادت را به کار بگیرید و متوجه خواهید شد که می‌توانید کارهای بیشتری را به انجام برساند. شما کاربران هاوکن‌یو آیا عادات دیگری را سراغ دارید که باعث افزایش راندمان کاری شوند؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

منبع: