چگونه باهوش به نظر برسیم؟ آیا باهوش هستید؟ اطرافیان شما چطور؟ آیا واقعا همه همانطور که به نظر می رسند باهوش هستند؟ ملاک شما برا باهوش خواندن یک شخص چیست؟ شاید شما هم فکر می کنید که باهوش بودن یک امر ذاتی است و شما در آن نقشی ندارید. ولی شما در اشتباه هستید. با ما همراه باشید.

تحقیقات بسیاری نشان می دهد که به راحتی و در هر سنی که هستید می توانید بر روی مهارت های ذهنی خود تاثیر گذار باشید. شاید شما فکر کنید که تقویت این مهارت ها به قفسه های پر از کتاب های قطور و یا موضوعات عمیق و ریاضات مربوط باشد که شما سخت در اشتباه هستید چرا که با هوش شدن به موارد دیگری مربوط می شود. باهوش یا باهوش تر شدن به موضوعات دیگری که مهم تر هستند هم وابسته است که شما می توانید بر روی این مهارت ها هم کار کنید.

اما در ادامه شما را با چند راه حل و روش، که برای باهوش تر شدن شما پیشنهاد شده است آشنا می کنیم تا از این به بعد در جمع های اجتماعی به مراتب باهوش تر از چیزی که هستید به نظر برسید.

در رابطه با زمان آنلاین بودن خود باهوش تر باشید

the_social_networks_steal_your_time_by_klaritafallenangel-d747pzsهر گاه که در زمان های بیکاری به سراغ نت و اینترنت می روید میبایست در رابطه با وقتی که می گذرانید کمی دقیق تر باشید. شما علاوه بر سپری کردن تایم در اینترنت برای چک کردن اکانت های اجتماعی و مسنجر ها به راحتی می توانید خود را در گیر وبسایت های آموزشی و یا مطالب مفید و آموزنده کنید و بر حجم دانش و اطلاعات خود در این زمان ها بیفزایید. بهتر است چند دقیقه از وقتی که بر ای مشاهده حیوانات اسکیت سوار و یا آدم های عجیب و غریب در نت می گذارنید را به این آموزش های آنلاین و یا کتب الکتونیکی اختصاص دهید.

هر آنچه را که یاد می گیرید یادداشت کنید

7dd3be04-f07a-4e52-8fd1-69ebda923c64قرار نیست همچون یک برنامه دقیق و بسیار منظم این کار را انجام دهید بلکه شما می توانید در کمترین زمان هر آنچه را که در طی روز فرا میگیرید به صورت خلاصه شده در دفتری مخصوص همین کار یادداشت کنید. این یادداشت های متواند لغت انگلیسی یا ادبیاتی جدید، اطلاعاتی خاص و یا انواع مهارت های فردی و اجتماعی باشد، پس از فرا گرفتن آن ها تنها آن را یادداشت کنید. در پایان شب هر آنچه را که در طی روز بر دانش و مهارت خود افزوده اید را مرور کنید.

لیست کار های انجام شده بسازید

1884e9zof7czzjpgبخش بزرگی از هوش شما متشکل از اعتماد به نفس وشادی است. شما به راحتی می توانید هر دوی این موارد را با تهیه لیستی از کار های انجام شده بهبود ببخشید. شما با یاداشت کار های انجام شده در طی روز به یک خود باوری و اعتماد به نفس قوی برای انجام کار های بزرگ تر خواهید رسید.

باز های فکری انجام دهید

braingamesبازی های جذاب، هیجان انگیز والبته فکری، کمک شایانی به باهوش تر شدن شما می کند. بازی هایی که گاهی تک نفره و گاها چند نفره بازی می شوند و قدرت ذهن و هوش شما را به چالش می کشند. تنوع در این بازی ها بسیار زیاد است و قصد نام بردن از هیچ یک را نداریم تنها شما می توانید یکی یا چند مورد را انتخاب و با قیمت پایین خریداری کنید تا هوش و تمرکز خود را تقویت کنید.

دوستان باهوش داشته باشید

maxresdefaultهرچند ملاک های بسیار مهم تری برای انتخاب یک دوست خوب و صمیمی وجود دارد و هوش آن فرد نمی تواند اولویتی برای انتخاب آن دوست باشد، با این حال چقدر خوب می شود که یک دوست علاوه بر ملاک های شما برای دوستی از هوش خوبی هم بر خوردار باشد. صحبت کردن، همنشینی و رابطه اجتماعی با افراد باهوش به راحتی بر روی شما هم تاثیر مثبت می گذارد. حتی برخی از این روش به عنوان سریع ترین روش باهوش تر شدن نام برده اند.به خاطر داشته باشید که IQ  شما میانگین هوش ۵ دوست صمیمی شما است که بیشتر از بقیه با آن ها وقت سپری می کنید. همنشینی با این دوستان باهوش کمک بزرگی برای شما و البته هوش شما خواهد بود. به هیچ عنوان ترسی از دوست شدن با آدم های باهوش تر از خود نداشته باشید.

مطالعه کنید

61مطالعه و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست، مطالعه از هر نظر به تقویت شخصیت شما کاربران هاو کن یو از هر نظر کمک می کند. مطالعه کردن از جمله موارد اساسی و اولیه برای انواع هوش به حساب می آید. قرار نیست مطالعه کردن به کتب مختلف محدود شود. روزنامه، وبسایت ها و خبر گذاری، مقالات آنلاین و بسیاری موارد دیگر شما را همراه با زمان به جلو می برد و به هوش شما کمک می کند.

برای دیگران توضیح دهید

how-to-explain-3d-printing

آیا واقعا مطلبی را به صورت کامل و خوب فرا گرفته اید؟ ملاک برای این موضوع چیست؟

انیشتین:

اگر شما نمی توانید یک مورد را به خوبی برای دیگران توضیح دهید پس مسلما آن مطلب و یا موضوع را به خوبی فرا نگرفته اید. به همین سادگی.

اگر یک موضوعی یا مطلب یا حتی مهارتی را به صورت کامل یاد گرفته اید در اولین اقدام آن را برای شخصی دیگر توضیح دهید و تشریح کنید تا با همین حرکت ساده مدت زمان در خاطر ماندن آن مورد در ذهن و حافظه شما چند برابر خواهد شد.

آقای Jon Packles elaborate در این رابطه می گوید: هرچیز کوچک و یا بزرگ، مهم یا کم اهمیت، جالب یا جذاب را برای دیگران و یا دوستان تشریح کنید. علاوه بر مرور آن مطالب و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به هوش خود هم کمک خواهید کرد.

زبان جدید یاد بگیرید

phrasebooks630x354

نه، لازم نیست که همانند یک نیتیو با لهجه و تلفظ کامل و درست صحبت کنید ولی همین درگیر کردن ذهن و فکرتان به یک زبان جدید هرچند محدود، به شما کمک خواهد کرد. لازم نیست که حتما وقت زیادی صرف این موضوع کنید، شما می توانید اوقات بیکاری یک زبان مورد علاقه را انتخاب و سپس از هزاران وبسایت و نرم افزار موجود و رایگان در اینترنت استفاده کنید. اگر با هدف به دنبال یادگیری یک زبان هستید از آموزشگاه ها کمک بگیرید. به هر حال یادگیری زبان جدید با هزاران لغت، اصطلاح و موارد گرامری جذاب ذهن شما را از تنبلی خارج و بر هوش شما خواهد افزود.

به ذهن خود استراحت دهید

meditation-going-beyond-logic

علاوه بر بدن و جسم شما، روح و ذهن شما هم به استراحت احتیاج دارد، تا با بازیابی توان خود مجدد با تمام توان و پتانسیل در اختیار شما قرار بگیرد. علاوه بر این استراحت مغز شما هم فرصتی برای پردازش آنچهاندوخته است خواهد داشت. اگر مهارتی در ورزش های ریلکسیشن و ورزش ذهن دارید که می توانید به همان ها اکتفا کنید، اگر اینچنین نیست، و زمانی هم برای فرا گرفتن ان ها ندارید بهتر است گهگاه با رفتن به دور از شهر و با تنهایی خویشتن خلوت کنید و مدتی رو به پروش روح خود بپردازید