تلفن های هوشمند یا اندروید مانند بسیاری از تکنولوژی های دیگر در دسترس همگان قرار دارد. شاید بارها برایتان پیش آمده که خواسته اید سیم کارت خود را عوض کنید و یا فضای خالی گوشی تان رو به اتمام بوده است و نمی دانسته اید چگونه باید این حجم عظیم اطلاعات شخصی، که شماه تماس دوستان و آشنایانتان هم جزو آنهاست ذخیره کنید. ما راه ساده ای برای گرفتن بکاپ مخاطب ها در اندروید در نظر داریم و به همین منظور در این مقاله از هاو کن یو قصد داریم شما را با نحوه گرفتن بکاپ مخاطب ها در اندروید بر روی حساب گوگل، سیم کارت و یا گوگل درایو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

روش اول: بکاپ گرفتن روی حساب گوگل


1. تنظیمات اندروید خود را باز کنید. در سینی نوتیفیکیشن، علامت تنظیمات را در دراور اپ مشاهده خواهید کرد. این روش به شما کمک می کند تمامیس داده های اندروید خود را که شامل اطلاعات تماس دوستانتان هم می شود به روی حساب گوگل خود بریزید.

2. حالا به سمت پایین اسکرول کنید و روی Backup & Reset ضربه بزنید.

3. حتما مطمئن شوید که Back up my data را انتخاب کرده اید.ممکن است لازم باشد گزینه ای را به حالت …. درآورید و یا On را از منو انتخاب کنید.

4. روی دکمه ی عقب ضربه بزنید این شما را به منوی تنظیمات باز می گرداند.

5. روی Accounts ضربه بزنید. زیر هدر Personal قرار دارد.

6. روی Google ضربه بزند.

7. روی حساب گوگل خود ضربه بزنید. اگر بیش از یم حساب در گوگل دارید روی حسابی ضربه بزنید که می خواهید اطلاعات تماستان در ان وارد شود.

8. Contacts را به وضعیت  در آورید. حالا اطلاعات تماس موجود در گوشی اندروید شما برای بکاپ گیری اتوماتیک در حساب گوگل ترکیب بندی شده است.

روش دوم: ریختن اطلاعات روی سیم کارت یا درایو


1. اپ Contacts را باز کنید. اگر از اپ Contacts که به صورت فرض در اکثر اندرویدها قرار دارد استفاده می کنید به دنبال آیکون سفید و آبی که همراه با کتابچه آدرس و پروفایل مخاطبین است باشید.

2. روی … ضربه بزنید. این گزینه در گوشه ی سمت چپ در بالای صفحه ی اپ Contacts قرار دارد. ورژن های اندروید متفاوت هستند و هر کدام مکن است اپ های Contact متفاوتی داشته باشند. مراحل ممکن است در هر تلفن یا تبلت فرق کند.

3. روی Settings ضربه بزنید.

4. به سمت پایین Scroll کنی دو به روی Export ضربه بزنید. فهرستی از حساب ها ظاهر خواهد شد.

5. روی خسابی ضربه بزنید که دوست دارید اطلاعات تماس دوستانان را در آن بکاپ بگیرید. یک علامت تیک ممکن است در کنار حساب ظاهر شود. برخی از اندرویدها ممکن است گزینه ای را برای ریخت نروی سیم کارت داشته باشند. اگر می خواهید این کار را انجام دهید آن گزینه را انتخاب کنید.

6. روی EXPORT to .VCF File ضربه بزنید. اگر این اولین باری است که از این ویژگی استفاده می کنید ممکن است برای ادامه کار لازم باشد روی ALLOW ضربه بزنید.

7. به قسمتی که می خواهید اطلاعات را در آن بکاپ بگیرید بروید. می توانید اطلاعات را روی یک سیم کارت (البته اگر دارید)، یا داخل فولدری در اندرویدتان و یا به گوگل درایو بریزید. برای پیدا کردن یم مکان، بر روی گوشه ی چپ بالای صفحه ضربه بزنید، به مکانی بروید و سپس روی فولدری که می خواهید بکاپ هایتان را در آن ذخیره کنید ضربه بزنید. حتما فولدری را انتخاب کنید که بعدا آن را فراموش نکنید. آنوقت اگر لازم شد اطلاعاتتان را از بکاپ بازیابی کنید به درد سر نخواهید افتاد.

8. روی SAVE که در انتهای صفحه قرار دارد ضربه بزنید. اکنون اطلاعات تماس در مکان منتخب شما به شمکل فایل .VCF ذخیره شده است. برای دسترسی به اطلاعات تماس از طریق این بکاگ، به Settings اپ Contacts بازگردید و روی Import (به جای Export) ضربه بزنید و فایل .VCF را انتخاب کنید.