یکی از روش های کم کردن وزن؛ کم کردن وزن با میوه است. در این مقاله 14 میوه که میتواند به کم کردن وزن شما کمک کند معرفی کرده ایم و همچنان چند پیشنهاد برای خوشمزه تر کردن میوه ها نیز داده ایم. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

زمانی که حرف از کم کردن وزن میشود، قطعا برای رسیدن به اندام ایده آلتان فقط یک راه که بهترین هم باشد وجود ندارد، اما با این حال  لازم است تا بدانید یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت شود، خوردن غذاهای صحیح است.مصرف میوه میتوانید یکی از سریعترین راه های موجود برای کاهش وزن باشد. اما به نظرتان مصرف  کدام یک از  میوه ها برای وزن کم کردن بهتر هست؟ اجازه دهید تا در این مقاله جواب این سوال را به شما بدهیم؟

آناناس
میوه وزن - هاو کن یو

در اینجا ما به شماره اول  میوه های موثر در کاهش وزن یعنی آناناس اشاره میکنیم. آناناس یکی از رایج ترین و محبوبترین میوهه های استوایی است.  در این  میوه بزرگ، قهوه ای و زرد رنگ چیزهایی از قبیل تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولاد.

آناناس علاوه بر کمک در  کاهش وزن میتواند بر روی درمان بخری از مشکلات  منجمله آسم، دیابت و بیماری های قلبی نیز کمک کند. همچنین نشان داده شده  است که میوه باعث افزایش روحیه، بهبود وضعیت مو و پوست، افزایش سطح انرژی، تنظیم فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص می شود.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

برنج سرخ شده تایلندی همراه با آناناس -سیخ کبابی گوشت و آناناس- توپ پنیر شیرین و خوشمزه با طعم آناناس- گوشت بیف و انچیلادا  آناناسی(نان پیچیده دور گوشت با سس فلفل دار)


موز
میوه وزن - هاو کن یو

شماره دوم لیت ما به میوه موز تعلق میگیرد که منبعی خوبی از پتاسیم، ویتامین B6، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین است. علاوه بر وجود تمامی این ویتامین ها و مواد مغذی، موز برای سلامتی عمومی و درمان برخی بیماری های خاص از جمله  گرفتگی عضلانی تا سردرد مفید است. همچنین موز در چربی سوزی نیز بسیار مفید است، زیرا در حالی که کالری کمی دارد، فیبر غذایی آن بالاست.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

نان گیاهی با طعم موز- اسموتی کیوی و موز- اسلایس های خشک شده موزه- مافین های موزی- گرانولای موز و مغز آجیل ها


هندوانه
میوه وزن - هاو کن یو

زمانی که میوه هندوانه به ذهنتان میآید، برخی این طو فکر می کنند که  هندوانه به دلیل داشتن  قند طبیعی زیادی میوه مناسبی برای  کاهش وزن سریع مفید نیست، اما لازم است ا بدانید که این حرف درست نیست. هندوانه درست مثل اسمش (که در زبان انگلیسی Watermelon نامیده میشود.) دارای مقادیر زیادی  آب است. همچنین حاوی مقدار دوز سالمی از  اسید آمینه، آنتی اکسیدان، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است. این میوه دارای مقدار زیادی مواد مغذی است. میوه ای عالی و پرطراوت برای چربی سوزی.

علاوه بر کم کردن  وزن، با خوردن هندوانه می توانید آب بدنتان را نیز حفظ کرده، سلامت قلب خود را بهبود بخشیده، میزان استرس اکسیداتیو را کمتر کرده و باعث کاهش التهابات بدنتان شوید.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

سالسای هندوانه (ریز کردن هنداونه و میوه های دیگر و میکس آنها با هم.)- سالاد هندوانه کبابی- آب هندوانه- ترشی پوست هنداونه


گریپ فروت
میوه وزن - هاو کن یو

به گفته محققان دانشگاه وندربیلتل، گریپ فروت که میوه مرکباتی نیمه گرمسیری و مایل به شیرین و کمی تلخ است، یکی دیگر از بهترین میوه های چربی سوز است. سطوح بالاتری از مواد مغذی کلیدی، افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) و کاهش اشتها پس از مصرف گریپ  جزو علایمی بود که شرکت کنندگان در این مطالعه بدان رسیدند. گریپ فروت به غیر از سوزاندن چربی، سطوح ویتامین C، لیکوپن، پتاسیم، فیبر و کولین را  نیز به مقدار مطلوب میرساند.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

گریپ فروت کبابی- گریپ فروت و پودینگ دانه زنجبیل چیا- سالاد تند میگو و مرکبات- مرغ و گریپ فروت- گریپ فروت کبابی با گرانولای گردو


گلابی
میوه وزن - هاو کن یو

گلابی یکی دیگر از میوه هایییست که خیلی ها آن را دست کم میگیرند، به ویژه هنگامی زمانی که صحبت کاهش وزن میشود.این میوه دارای  پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K و مقادیر کمتر ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، منیزیم، فولات، مس، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B-6 است،  گلابی با  رادیکال های آزاد بدن  مبارزه می کند،  به هضم غذا  کمک می کند، بدن را سم زدایی کرده  و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

تقریبا 84 درصد گلابی از آب تشکیل شده است،  این میوه به نگه داشتن مواد جامد هدررفته بدنتان کمک کرده و بدنتان را سم زدایی میکند.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

گلابی زنجبیلی- اوتمیل گلابی و جودوسر پرک- گلابی سرخ شده با بیکن و سس خردل- پودینگ برنج با گلابی و عسل تازه- گوشت بره و گلابی روغن زیتون زده شده


 لیمو
میوه وزن - هاو کن یو

احتمالا یکی از همه کاره ترین میوه های  در کاهش وزن همان لیمو است. این  میوه مرکباتی ترش حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و مقادیر کمتری از تیامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولات و پانتوتنیک اسید است. لیمو علاوه بر تقویت بدن و بهبود هضم غذا و سم زدایی بدن، می تواند به طور بالقوه از سلامت استخوان ها  نیز حمایت کند و جذب آهن را افزایش داده و  سنگ کلیه را از بین برده و یا حتی آن را دفع کرده و ایمنی و سلامت قلب را تقویت کرده  و پوست را نیز روشن کند.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

حموس سیر و لیمو- سالاد مدیترانه ای برگ لیمو و مرغ-  کدوسبز گریل شده همراه با لیمو و سیر- مرغ کبابی خوابانده شده در آب لیمو- ماهی و کره لیمویی و موسیر


انارمیوه وزن - هاو کن یو

انار یکی از بهترین چربی سوز ها است  که از مزایای سلامتی  زیادی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، فلاونوئیدها، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K، پلی فنل ها و فسفر است. انار پتانسیل لازم برای مبارزه با فشار خون بالا، هیپرگلیسمی، التهاب، کلسترول بالا، سرطان های خاص و استرس اکسیداتیو را نیز دارا میباشد همچنین طبق یک مطالعه  در سال 2012، این خواص برای کمک به عفونت، خونریزی، اسیدوز (کم شدن ph خون و بافت ها) و  درمانچاقی نیز موثر است.

به دلیل قرار گرفتن  دانه های پر آب انار که در گوشته این میوه قرار گرفته اند، معمولا به صورت آبگیری یا در آوردن دانه هایش استفاده میشود. با این حال برای مصرف  این میوه خوشمزه راه های بسیاری برای آماده سازی وجود دارد.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

برنج نارگیل و فرنی انار- سیب زمینی سرخ شده با بلغور و انار- گوشت طعم دار شده با انار و پرتغال- پنیر کبابی بز  همراه با مرغ اناری-  تاکوی گلابی و انار


توت فرنگی
میوه وزن - هاو کن یو

این میوه دارای مقادیر کمی از کربوهیدرات هاست و کم کالری است. توت فرنگی یکی از میوه های موثر در  کاهش وزن سریع است که فوق العاده سالم هست و قند خون را نیز افزایش نمیدهد و دارای  فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، پتاسیم، فولات، فلاونوئیدها و منگنز است.

در حالی که کاهش وزن یکی از مزایای قوی توت فرنگی است، همچنین   این میوه در بهبود جریان خون، مشکلات مختلف قلب و عروق نیز موثر است و خواص ضد پیری نیز  داشته و به تنظیم  فشارخون بالا کمک کرده  و در درمان  آکنه و کاهش کلسترول نیز موثر است. طبق تحقیقات اثبات شده است که توت فرنگی   دارای مزایای سلامتی دیگری همچون مبارزه با  چاقی، عصبی بودن، سرطان، دیابت و سندرم متابولیک نیز است.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

شیک توت فرنگی و ارده شیره- مرغ کباب چیلی و توت فرنگی- مارچوبه با توت فرنگی و فندق بوداده شده- سس توت فرنگی داغ و تنوری- اسموتی کیوی و توت فرنگی


گیلاس ترش
میوه وزن - هاو کن یو

این میوه به سلامت قلب و  کاهش وزن بدن کمک میکند. گیلاس ترشی میوه ای با مقادیر زیادی از پتاسیم، منگنز، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، فلاونوئیدها و خواص آنتی اکسیدانی است. همچنین گیلاس می تواند باعث کاهش التهاب و درد ناشی از استئوآرتریت، تنظیم چرخه خواب، مبارزه با استرس اکسیداتیو و درمان نقرس شود.

اگر از جنبه کاهش وزن و  به طور خاص بخواهیم به این میوه نگاه کنیم، گیلاس باعث آب کردن چربی نواحی شکم شده، متابولیسم را تنظیم کرده  و کلسترول خون را کاهش میدهد. از هم مهم تر یک فنجان گیلاس خرد شده  فقط 77 کالری دارد. چون گیلاس ترش کمی از گیلاس معمولی تلخ تر است، اگر طعم آن را  به تنهایی دوست نداشته باشید میتوانید با روش های آشپزی از مزایای این گیلاس بهره ببرید.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

مرغ پخته شده همراه با سس باربیکیو با طعم فلفل و گیلاس-  ترشی گیلاس- پیاز کاراملیزه و تارتین گیلاس ترش-  ترشی گیلاس با سس دارای سرکه و روغن زیتون- کمپوت گیلاس و پنیر گرم


پرتقالمیوه وزن - هاو کن یو

این میوه  نه تنها به  کاهش وزن ب کمک میکند بلکه باث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، سرطان، بیماری کبد، دیابت، فشار خون بالا شده و بر روی حل  مشکلات مربوط به پوست و بیماری های قلبی  نیز موثر است. پرتقال منبع مهمی از ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، فیبر، مس، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است.

علاوه بر مواد تشکیل دهنده و مغذی دیگر در این میوه ، پرتقال حاوی بیش از 170 فیتوکمیکال و بیش از 60  نوع از فلاونوئیدها است. پرتقال هم مانند لیمو، به عنوان یکی از بهترین و سالم ترین میوه ها به حساب میآید و  آشپزی با آن هم بسیار متنوع است و مصرف روزانه این میوه را برایتان راحت تر میکند.

علاوه بر خواص موثر  پرتقال در کاهش وزن که باعث باریک تر و تراشیده شدن بدن میشود، این میوه در کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش میزان چربی خون و  تنظیم میزان گلوکز و کمک به سلامت کبد (و به همین ترتیب، سم زدایی بدن ) نیز کمک می کند .

اگر به طور معمول میوه پرتقال را دوست ندارید، شاید پرتقال خونی یا توسرخ را دوست داشته باشید. پس این مدل از پرتقال را نیز امتحان کنید. این مدل پرتقال کمی تلختر است  و در کنار رایحه مرکباتی اسیدی خود  مقداری هم  رایحه تمشک مانند بی نظیری دارد.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

پرتقال توسرخ  و ماهی کبابی- چای یاس و آب پرتقال- بیف سرخ شده و پرتقال- نان تهیه شده از پرتقال توسرخ


بلوبری
میوه وزن - هاو کن یو

این میوه بسیار کوچک  ولی در عین حال بسیار موثر است و خواص زیادی در تحمل چربی سوزی و هضم  غذاهای تحریک کننده دارد و مزایای موثر دیگری برای تاثیر گذاری بر روی سلامت کلی از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین K، فیبر، منگنز و .. را دارا میباشد. این میوه علاوه بر حذف چربی اضافی بدن  و کمک به هضم مقادیر بالای فیبر، می تواند به سلامت قلب، پوست، استخوان، و سلامت روان کمک کند و این دحالیست که ب فشار خون، دیابت و پیشگیری از سرطان  نیز کمک می کند.

با توجه به خاصیت این میوه در پایین آوردن سریع وزن، گفته می شود که میوه  بلوبری توانایی بهبود قند خون، کاهش ترگلسیرید و کاهش سطح کلسترول بد را نیز دارا می باشد . طبق تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد، نشان داد  شد که در  افرادی که دچار چاقی هستند و به مصرف انسلین حساسیت دارن، میزان این حساسیت با مصرف روزانه بلوبری به میزانی کمتر از قبل  رسید شده است.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

ماهی سالمون کبابی و سس بلوبری- لقمه کاهو و مرغ و بلوبری- بلوبری و پنیرکبابی- اوت دانه های کدوتنبل و بلوبری- پنکییک بلوبری و موز


پاپایا
میوه وزن - هاو کن یو

یکی از بهترین چربی سوزها که به درمان مشکلات پوستی، سلامت قلب، هضم ضعیف و التهاب حاد یا مزمن کمک میکند، پاپایا است که خواصی چند جانبه دارد. همچنین برخی از افراد معتقدند که این میوه خواص ضد سرطان نیز دارد.

این  میوه شامل آنتی اکسیدان ها، پروتئین، فیبر، ویتامین A، ویتامین B9، ویتامین C و پتاسیم  و مقادیر کمی  لیکوپن، منیزیم؛ کلسیم؛ و ویتامین B1، B3، B5، E و K است. این میوه استواییست و تا الان به خواص ارزشمند آن توجه زیادی نشده است،  پاپایا منبعd فوق العاده غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت  هم داخل و  هم خارج بدن  بسیار مهم است.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

سالاد پایایا و هلوی کبابی همراه با گرانولای گیاه آمارانث- مرغ و پاپایای کبابی- اسموتی نارگیل و پاپایا- سالاد کلم و پاپایا و آناناس- سالاد پاپایا و انبه ی استوایی


گواوا
میوه وزن - هاو کن یو

گواوا یکی دیگر از میوه های گرمسیری  چربی سوز و آسان کننده هضم غذا است که متأسفانه مانند میوه های دیگر موجود در بازار رایج نیست با این حال، مزایای سلامتی این میوه که بسیار فراتر از چربی سوزی هستند باور نکردنی نیست. خواصی از قبیل  ایمنی بهتر و بالا بردن  سلامت قلب و پایین تر آوردن دیابت، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود بخشیدن بینایی، کمتر کردن استرس و بهبود بافت پوست.

این میوه که پوستی سبز دارد و داخل آن صورتی رنگ است، حاوی منگنز، فولات، آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، آهن و کلسیم است.

این میوه خوشمزه نه تنها برای زنان باردار میوه ای مطمئن است، بلکه جزو میوه های  بسیار سالم برای آن ها به شمار میآید و علت آن این است که می تواند بر روی سیستم عصبی و در حال رشد جنین تاثیر مثبت گذاشته و  با عفونت ها و میکروب ها  مبارزه کرده و بر روی  بیماری های  صبحگاهی نیز تاثیر مثبت بگذارد.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

اوت میل گواوا- مربای گواوای تازه- بال مرغ گواوا شیرین و تند- سیب پر شده با گواوا- نان چالای پر شده با گواوا و پنیر


سیب ها
میوه وزن - هاو کن یو

سیب به خصوص نوع قرمز آن، با توجه به مقادیر زیاد فیبر درون خود جزو یکی از بهترین چربی سوز ها به شما میآید و به طور طبیعی باعث بالاتر رفتن سرعت هضم غذا میشود. این میوه کالری کمی داشته و بیشتر از آب تشکیل شده است. همچنین نحوه مصرف آن نیز تنوع بالایی دارد.

سیب علاوه بر غنی بودن از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها، به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی، دیابت، سرطان ها و فشار خون بالا را  نیز کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که روزانه سه عدد سیب می خورند، نتایج کاهش وزن و کاهش سطح قند خون بهتری نسبت به سایرین داشته اند.


چگونه لذت بیشتری از این میوه ببریم:

چیپس سرخ شده سیب- پنکیک سیب و دارچین- کره بادام زمینی و سیب- کره سیب- گل کلم پخته شده با سیب و شوید.


نتیجه گیری

با این چند میوه سالم که از سیاره زیبای ما انتخاب شده اند، مجموعه گسترده ای از غذاها را میتوان تهیه کرد که  انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی را برای بدنتان تهیه کرده و در کنار آن چربی های اضافه بدن را سوزاند. شاید این جمله را شنیده باشید که: “شما آن چیزی هستید که آن را میخورید.” پس چیزهایی  بخورید که هضم شما را بهتر کرده  و بدنتان را سم زدایی کرده و در نتیجه باعث لاغرتر شدن اندامتان شوند.