چگونه در شغل خود موفق شویم؟ برای موفقیت در شغل و کار خود به چه مهارت هایی نیاز داریم؟ ممکن است مدتی در شغل خاصی مشغول به کار بوده باشید و بر این باور باشید که دیگر از پس تمامی کار ها و یا حتی رهبری یک تیم بر می آیید، یا شاید هم دنیای خود را کوچک می پندارید و تا حالا تصمیمی برای پیشرفت و طی کردن پله های ترقی در شغل خود نگرفته اید؟ اگر به دنبال موفقیت در شغل خود هستید این 15 مهارت را به شما کاربران توصیه می کنیم. این متهارت های در هر شغلی و با هر تجربه ای به پیشرفت شغلی شما کمک خواهند کرد.

شما باید این موضوع را درک کنید که جریان های محل کار و شغل همیشه رو به رشد هستند و تلاش برای پیشرفت در شغل یک فرایند توقف ناپذیر است. دنیای امروز جایی است که خلاقیت و داشتن مهارت های مختلف باید به کار گرفته شود.

برای رسیدن به اهداف سازمانی و محل کار، باید چیز جدیدی برای ارائه دادن داشته باشید. مهارتی جدید و یا توانایی اجرایی کردنِ یک مهارت خاص. دیگر ملزوماتی که باعث می شوند فردی برای یک موقعیت شغلی انتخاب شود عبارتند از درگیر شدن شخصی، فعالیت های آموزشی اضافی و نشان هایی که شما را از سایر کارمندان و یا کارکنان متمایز می کند. در این عصر دیجیتال، ما اینجا در هاو کن یو 15 مهارت که برای شما لازم هستند را مهرا کرد ه ایم. این مهارت های را دنبال کنید و برای پیشرفت در شغل خود سعی کنید ان ها را به کار بگیرید.

افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی

تغییر شغل - هاو کن یو

مشتاقانه داوطلب شدن برای انجام یک پروژه و متعهد بودن به اجرای آن با هم فرق دارند. اینجاست که پای پاسخگویی به میان می آید. وقتی مأموریتی به شما واگذار می شود نمی خواهید چیزی بیشتر از تمام کردن سطحی آن را انجام دهید.

در محل کارهای مدرن، زمانی که مسئولیت انجام یک کار را به عهده می گیرید باید نسبت به آنچه که واردش شده اید کاملاً آگاه باشید، همچنین برای موفقیت در آن کار هم باید جوابگو باشید. شما وظیفه ای دارید و باید برای به نحو احسنت انجام دادن آن تلاش کنید.

پیشرفت و مسئولانه عمل کردن می تواند همان چیزی باشد که مانع گرفتن آن ارتقاء می شود.


5 روش برای داشتن مسئولیت پذیری بیشتر


سازگاری و انطباق پذیری

شرایط همیشه یک جور نیست. در محل کار امروزی، تغییر چیزی نیست که بخواهید از آن کناره گیری کنید، بلکه چیزی است که باید به استقبالش بروید و آن را در آغوش بکشید.

گیر افتادن در روش های قدیمی انجام یک کار یا قوانین قدیمی به پیشرفت واقعی شغل شما کمکی نمی کند. گاهی واقعاً باید زمانی را صرف باز کردن ذهنتان به روی رویکردها و تفکرات جدیدی کنید که در حل سریع تر و بهتر مسائل برای سازمانتان به شما کمک می کنند.

سخن آخر در مورد پاسخگویی به چیزی است که موقعیت فعلی به آن نیاز دارد. با این وجود، بله، باید قوانین و عقایدتان را انعطاف پذیر کنید و این از شما یک فرد مردمی خوب می سازد و شما را در مسیر ارتقاء قرار می دهد.

بهبود روابط اجتماعی

چگونه شنونده خوبی باشیم_ هاو کن یو 04

یک مکالمۀ ساده به این راحتی هم نیست. یک مکالمۀ ساده می تواند محور اصلی شغل شما باشد. انسان های مختلف، شخصیت های مختلف، جایگاه های مختلف و محیط های مختلف. واقعا برقراری ارتباط صحیح با تمامی این افراد مهارت نیاز دارد. شما واقعا نمی دانید که قرار است در زندگی تان چه کسانی را ملاقات کنید و برای تأثیر گذری روی شغل شما چه تأثیری می توانند داشته باشند. برقراری مکالمه با هر کسی در هر زمانی می تواند پیشرفت شما در محل کار را هدایت کند.

از صحبت کردن تا حضور در یک رویداد، و ارسال کارت ویزتتان، مطمئناً باید در نظر بگیرید که کدام شبکه سازی برایتان بهتر است.


چگونه با همکاران خود رفتار کنیم؟ (۱۳ روش برای برقراری ارتباط و همکار خوب بودن)


افزایش تمرکز

گاهی وقت ها تمرکز کلید طلایی برای موفقیت در انجام یک وظیفه است. این مور به این ختم می شود که چقدر خلاق خواهید بود.

زمانی که چندین مورد مختلف ذهن و زمان شما را درگیر خودش می کند، تمرکز کردن کار سختی می شود.

همۀ ما به آن نقطه رسیده ایم یا با این سناریو آشنایی داریم که همیشه انجام کارهای آسان تر، امن هستند. چک کردن ایمیل ها یا رفتن به سراغ صفحۀ رسانۀ اجتماعی، لذتبخش تر است.

وقتی حرف به ایستادگی و پیشرفت می رسد شاید لازم باشد که تمرکز کردن بیشتر را تمرین کنید، به این ترتیب می توانید رضایتمندی و معنای بیشتری را به کاری که مشغولش هستید می دهید.


چگونه تمرکز کنیم ؟


با دقت گوش کنید

چگونه شنونده خوبی باشیم_ هاو کن یو 03

چگونه شنونده خوبی باشیم_ هاو کن یو 03

گوش کردن با دقت، با انجام درست کار پس از درک مسئله پشتیبانی می شود. اگر با دقت به هر تصمیمی که گرفته می شود گوش نکنید و آن را زیر سوال نبرید، واقعاً متوجه نمی شوید که مسئله چیست.

بله، شما باید جزئیات را سوال کنید تا به مشاهدات و رفتارهای ریشه ای برسید. با این روش شما می توانید قضاوت های شفاف تری داشته باشید و دست به اعمال هوشمندانه ای بزنید.


چگونه شنونده خوبی باشیم؟ (7 مهارت برای خوب شنیدن )


ابتکاری بودن

چگونه ایده پردازی کنیم www.howcanu.com

این مورد به پرسیدن سوالات صحیح و ایجاد روش های هوشمندانه تر و بهتر برای رسیدن به نتیجه مربوط می شود که می تواند روش شما باشد، می تواند موضع گیری قوی تر شما و ملاقات با فرد مناسب در موقعیت مناسب باشد.

لازم نیست که کوشاترین فرد اتاق باشید، اما اگر خودتان را موظف به نگاه کردن به راه حل های خلاقانه برای حل یک مسئله در محل کار کنید، مؤثرتر خواهید بود.

اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس در یک کار زمانی حاصل می شود که از هر جهت به ان کار و محیط آن مسلط باشید. داشتن سوء ظن غلط در مورد دست یافته هایتان و توانایی برای ایستادگی کردن روی ایده هایتان متفاوت است.

گاهی ایجاد اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا به دست یافته های دیگران اطمینان داشته باشید. آنها را تشویق کنید.


(25 تکنیک برای بالا بردن اعتماد به نفس)


رهبری

مهارت های رهبری می تواند منبع تأثیر برای همکارانتان باشد و آنها را برای رسیدن به اهداف آینده تشویق کند. هر کسی که مهارت های رهبری را داشته باشد در یک سازمان به چشم می آید و مسلماً برای موقعیت ها و ارتقاء های بیشتر مورد ملاحظه قرار می گیرد.


10 مهارت مدیریتی که از شما رهبر موفق می سازد


ارتباط

مهارت های ارتباطی، چه کتبی و چه شفاهی، در محل کار ضروری است.

یک دلیل اصلی این است که این مهارت ها به برقراری ارتباط بین همکاران و سرپرستان در محل کار کمک می کنند.

با مهارت های ارتباطی خوب، انتظارات شفاف می توانند استخراج شوند به طوری که به موعد کارها می رسید و یک کار عالی را تحویل می دهید.

کارکنان، زمانی که با همکارانشان در یک سازمان ارتباط برقرار می کنند، خلاق تر می شوند.

 

توانایی مشارکت در کارتیمی

اگر کارها قرار بود توسط تک تک افراد انجام گیرند، یک شرکت کارهای زیادی نمی توانست انجام دهد. موفقیت زمانی به دست می آید افراد مختلف برای یک هدف مشترک با هم کار می کنند. بازیکنان یک تیم آماده اند تا یک فرهنگ کاری دوستانه را تشکیل دهند و به همکاری کمک کنند.

به علاوه، یک سازمان زمانی که کارمندانش می توانند استعداد ها و نقاط قوت متفاوتشان را ترکیب کنند بهتر پیش می رود.

محل کار مدرن به دنبال فردی است که به خوبی با همکارانش مشارکت و همکاری کند. اگر مهارت این را دارید که یک بازیکن تیمی خوب باشید، پس مطمئناً برای ارتقاء و پیشرفت شغلی در نظر گرفته می شوید.

مهارت های متقاعد سازی

همیشه برهه ای از زمان در شغلتان هست که باید در مورد نظراتتان، خدماتتان و محصولاتتان به دیگران بگویید. ممکن است فقط در صدد فروش آنها به دیگران باشید.

مهارت های متقاعد سازی برای پیشرفت شغلی لازم هستند، زیرا باید بتوانید یک استدلال متقاعد کنندۀ قدرتمند برای اینکه فرد دیگر چرا باید محصولات و خدمات شما را خریداری کند، ارائه دهید.


چگونه هرکس را در هر زمینه ای متقاعد کنیم ؟


مهارت های مذاکره

از مذاکره کردن در مورد حقوقتان گرفته تا بردن همکارانتان به یک طرز فکر جدید، هرگز نمی توانید قدرت مذاکره کردن را دست کم بگیرید.

در محل کارهای امروزی، مهارت های خوب مذاکره کردن طی مباحثه های داخلی و بیرونی مفید واقع می شوند. فروشندگان محصولات یا ایده های جدید همیشه نیازمند مذاکراتی برای کامیابی در محل کار هستند.

اگر چنین توانایی دارید و می توانید آن را به حداکثر برسانید، پس شانس بزرگی برای حرکت رو به بالا در شغلتان دارید.


 (15 تاکتیک مذاکرات کاری در سال 2018)


دانستن اینکه چه موقع و چگونه همدلی کنید

ساختن روابط و حفظ آنها برای موفقیت در شغل های طولانی مدت بسیار مهم است. داشتن توانایی اینکه خودتان را جای دیگری بگذارید، به پرورش رابطه کمک می کند و لازمۀ اصلی برای پیشرفت در شغلتان است.

با همدلی می توانید دیدگاه جدیدی را فراهم کنید و حمایت خودتان را به آنها پیشنهاد دهید که به آنها کمک می کنید در شغلشان پیشرفت کنند. شما نباید در یک محیط کار ماشینی باشید که رشدتان را محدود می کند، بلکه با شفقت و دلسوزی می توانید به همکارانتان کمک کنید تا بهترین عملکرشان را به اجرا بگذارند.

پس یاد بگیرید که هر روزی که کار می کنید حمایت، همدلی و بازخوردتان را به دیگران پیشنهاد کنید. به این ترتیب محیط کار انسانی تری خواهید داشت و جبران های هیجانی مثبت را دریافت می کنید.

مهارت های حل مسئله

چگونه اراده و پشتکار داشته باشیم ؟ www.howcanu.com

باید در حل مسئله فعالانه عمل کنید. محیط کارتان مجموعه ای از موقعیت های حل مسئله را به شما ارائه می دهد.

عملکرد فعالانه در حل مسئله در یک سازمان به این معنی است که آماده اید راه طولانی اضافی را طی کنید تا فشار رئیس و همکارانتان را به جان نخرید. با این مهارت مطمئن باشید که در شغلتان پیشرفت می کنید.

صبوری با دیگران

صبوری که با دیگران به خرج می دهید در موقعیت های پر تنش ضروری است. درحالیکه که محیط کار مدرن می تواند موقعیت های پرفشاری را ارائه دهد، میزان صبوری شما با همکاران و ناظرانتان می تواند پیشرفت شغلی تان را تعیین کند.

صبر یک مهارت دشوار است، اما مدیران آن را به عنوان یک توانایی بسیار قوی در پیشرفت شرکت می دانند.

زمان هایی خواهد بود که مزاحمت ها از قبل رزرو شده اند، اما اگر صبر را به عنوان یک موهبت یا مهارت داشته باشید، در دام آنها نمی افتید.

حرف آخر

  • صرفا بحث مهارت های فوق الذکر نیست، بلکه حرف به حداکثر رساندن آنها و استفاده از آنها برای پیشرفت شغلی است.
  • علاوه بر موارد بالا ویژگی های ظاهری و رفتاری در محیط کار بسیار تاثیر گذار هستند که قبل تر در هاو کن یو در رابطه با اکثر این موارد صحبت هایی به میان اورده و مقالاتی منتشر کردیم که می توانید با سرچ در سایت ان ها را مطالعه کنید.
  • باید درک کنید که این مهارت ها شما را برای چالش های جدید آماده تر می کند. هر چه بیشتر این توانایی ها را نشان دهیدو در آن ها پیشرفت کنید، کارتان سریعتر پیشرفت می کند.
  • باید درک کنید که چنین مهارت هایی به تغییر رابطه، تشکیل دیپلماسی و احترام کمک می کنند، در حالیکه شما در رأس موفقیت های فردی و خلاقیت های گروهی قرار دارید. همچنین این مهارت ها به کاهش منازعات و رفتارهای بد در محل کار کمک می کنند.
  • محیط کار جدید نیازمند رهبران سازمانی مؤثرند که سرشار از تفکر مثبت و اعتماد به نفس باشند و رشد را القا کرده محل کار بهتری را ایجاد کنند.