چگونه هدفون گوشی را تمیز کنیم؟ چگونه هندزفری و ایرباد ها را تمیز کنیم؟ چگونه ی مورد بحث امروز در هاو کن یو با سلامت گوش شما رابطه مستقیم دارد و از این مورد هم نباید بگذاریم که عمر و البته کیفیت صدای خروجی از این هدفون و ایرباد ها به راحتی با گذشت زمان تحت تاثیر قرار میگیرد که باید به آن ها رسیدگی شود. پس اگر علاوه بر کیفیت و حجم صدای بیشتر و سلامت گوش خود هستید با هاو کن یو همراه باشید.

دیگر موسیقی سن و سال نمی شناسد با هر سلیقه و سبکی و با هر سن و جنسیتی کمتر می توان کسی را دید که به نحوی با موسیقی برای تفریح هم که شده سر و کار نداشته باشد. یکی از بهترین، با کیفیت ترین، سریع ترین و البته بی آزار ترین روش های گوش فرا دادن به موسیقی استفاده از هدفون و هندزفری و ایرباد های گوشی و سایر وسایل است که شما و بسیاری از مردم در سراسر دنیا را مجاب کرده است حتی ساعت ها در یک روز با آن ها سر و کار داشته باشید. اما چقدر به بهداشت و تمیز کردن این وسایل پر مصرف بها می دهید. به نظر می رسد اگر این مقدار صفر نباشد اما تعداد دفعات مناسبی را هم شامل نمی شود. اگر که به نظافت و تمیز کردن هدفون و هندزفری نمی پردازید باید بدانید علاوه بر از دست دادن کیفیت و حجم صدا مورد مهم تر سلامت و نظافت گوش است که آن را به خطر انداخته اید پس برای تمیز کردن این هدفون با هاو کن یو همراه باشید.

پیش نیاز ها برای این مقاله

تجهیزات مورد نیاز
  • مسواک
  • دستمال
  • ظرف آب
  • خلال دندان
  • گوش پاک کن

 

مواد مورد نیاز
  • آب گرم
  • الکل
  • مایع ظرف شویی

نکات مهم

مواردی که ذکر می شود برای تمام نسخه ها و مدل های هدفون و هندزفری عمومیت داشته که می توانید از آن استفاده کنید. ما ناچارا یک مدل را به تصویر کشیدیم.

 

تهیه پاک کننده

fshibiwiv0a6pyf-medium

قبل از هرچیز شما میبایست مایع پاک کننده را آماده کنید. برای این کار شما مقداری آب گرم و نه جوش را با چند قطره مایع ظرف شویی خوب ترکیب کنید. حواستان باشد شما نمی بایست از شوینده ها و پاک کنده های قوی استفاده کنید چرا که امکان آسیب وجود دارد.

قرار دادن مسواک در پاک کننده

fvryx6aiv0a6q1v-medium

حال مسواک را برای چیزی حدود ۳۰ ثانیه داخل مایع قرار دهید. با مسواک کمی مایع را مجدد بر هم زده تا ترکیب شوند و ضمنا مسواک هم کمی رطوبت به خود جذب کند. لازم نیست این مدت را افزایش دهید همان ۳۰ تا ۴۰ ثانیه برای رسیدن به مطلوب کافیست

هدفون را مدام رو به پایین نگه دارید

fcuug6wiv0a6tgj-medium

حال کم کم باید به سراغ تمیز کردن هدفون برویم. به خاطر داشته باشید در طی انجام تمام مراحل هدفون را حتما رو به پایین نگه دارید. با این کار احتمال نفوذ آب و خدایی نا کرده صدمه زدن به صفر کاهش پیدا می کند.

آیا امکان صدمه وجود دارد؟

fwc1kbjiv0a6tcg-medium-1

با پایین نگه داشتن هدفون تقریبا راهی برای نفوذ رطوبت به داخل هفون وجود ندارد مگر اینکه از حجم زیادی پاک کننده و آب استفاده کنید. پس چنانچه از هدفون های گران قیمت استفاده می کنید جای نگرانی نیست حتی چنانچه آب هم به داخل مقداری نفوذ کند لایه ای پلاستیکی بر روی هدفون مطابق شکل وجود دارد که به شما کمک می کند. گوشی های هدفون را باز کنید و مطابق شکل بسیار با دقت و آرام آن را تمیز کنید. با این حال پایین نگه داشتن هدفون هیچ کدام از این مشکلات را پیش نخواهد آورد.

شروع به تمیز کردن کنید

f6igebmiv0a6q29-medium

حال مسواک مرطوب را بر روی میز قرار داده و هدفونی که  با سر پایین مطابق شکل نگه داشته اید را به آرامی بر روی مسواک بکشید. برای این کار علاوه بر حرکات رفت و برگشتی و دوار از حرکات بالا و پایین برای باز شدن منافذ هم می توانید کمک بگیرید. به مدت لازم این کار را تکرار کنید.

خشک کنید

fjxur5tiv0a6tfs-medium

زمانی که کار شما در مرحله قبل به پایان رسید حال هدفون را در همان حالتی که سر آن رو به پایین است بر روی یک دستمال خشک یا دستمال کافذی بکشید تا هم خشک شود هم کار تمیز کردن تکمیل شود.

نکات و هدفون های دیگر
1) چنانچه از هدفون ها و هندزفری هایی استفاده می کند که دارای سری یا کلاهک سلیکُنی یا پلاستیکی هستند آن ها را به راحتی جدا و برای ده دقیقه داخل آب داغ بیندازید ۲) برای نهایی کردن و ضد عفونی کردن کار در هر مورد می توانید مقدار بسیار کم الکل را بر روی یک دستمال زده و بر روی سیم ها و هدفون بکشید. ۳) در صورت نیاز از گوش پاک کن و یا خلال دندان هم کمک بگیرید. ۴) این کار را برای سلامت گوش و البته کیفیت خوب هدفون به صورت مرتب و منظم انجام دهید