به عنوان یک برند، شبکه­ های اجتماعی یکی از بزرگ­ترین دارایی­ های شما هستند. در ادامه چند توصیه کارشناسان VSCO را بخوانید.

به عنوان یک کارآفرین یا دارنده یک کسب و کار کوچک، شبکه اجتماعی باید یک اولویت باشد. از ترویج محصولات گرفته تا به وجود آوردن یک اجتماع برای پرورش صدای برندتان، منفعت­ های داشتن یک حضور استوار در شبکه­ های اجتماعی برای موفقیت و جذبه شرکت شما ضروری است.

اما نگران نباشید؛ نیازی نیست که هزاران دلار روی تجهیزات صرف کنید یا یک آژانس خارجی را برای این کار استخدام کنید. اما این به این معنی هم نیست که می­ توانید یک سری عکس­ های بی ربط را در اینستاگرام منتشر کنید. در عوض، کافی­ست با فکر باشید، به حضار خود توجه کنید، چند حقه سریع و آسان دوربین عکاسی را یاد بگیرید (بله، می­توانید از تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید) و در نهایت، یک صدا، یک اجتماع و به تبع آن، یک پیروی بزرگ بسازید.

برای این که به شما کمک کنیم تمام این چیزها را به دست بیاورید، ما کندال کالی، دستیار ویرایشگر و سرپرست عکس و مایکل لیون، مدیر محتوا و کوراتور عکس در اپلیکیشن VSCO که هر دو عکاس نیز هستند را برای کمک آورده ­ایم.

لیون می ­گوید: “شما فقط باید روراست باشید، باید یک داستان خوب بگویید، باید انسان باشید.” و اینطور ادامه می­ دهد: “برندهایی که بهترین هستند، قصه­ ای برای گفتن دارند. این فراتر از محصول می­ رود.”

برای این که شروع کنید در شبکه­ های اجتماعی محتوا و برند خود را بسازید، ۱۰ نکته از کالی و لیون از VSCO بشنوید.

داشتن ثبات کلیدی­ست

لیون: “مهم ­ترین چیز در ثبات این است که یک عکس چگونه گرفته شود، شما از چه چیز عکس می­ گیرید و از طریق آن عکس چه چیزی راجع به برند خود می ­گویید. برندهایی که این کار را همواره انجام می ­دهند و یک تصویر استوار درست می­ کنند، بهترین هستند. برای مثال، با فیلترهای VSCO شما می­ توانید ویرایش­ های یکسان را روی چندین عکس درون برنامه، استفاده کنید. این راه بسیار خوبی برای خلق عکس­ های مختلف زیادی با ظاهر یکسان می­ باشد. بنابراین پیدا کردن جریان کاری­ تان، پیدا کردن راهی برای خلق یک تصویر استوار و اطمینان از این که تمام افراد تیم شبکه­ های اجتماعی به ابزارهای یکسان برای خلق آن تصویر دسترسی دارند، بسیار مهم است.”

به حضار خود تکیه کنیدمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

لیون: “بگذارید حضار شما، بزرگترین سخنگویان شما باشند. فرض کنید که شما یک تی­شرت می ­فروشید و تعداد زیادی را می­بینید که آن تی­شرت را می­خرند و عکس می ­گیرند و آن را آپلود می ­کنند و شما را در عکس تگ می­کنند؛ به آن اجتماع برای انتشار خبر تکیه کنید. و از آن محتوا در رسانه­ های اجتماعی ، به نفع خود استفاده کنید.”

کالی: “گاهی موقعیتی پیش می ­آید که شما می­ توانید مستقیما مجوز عکسی که شخصی گرفته است را بگیرید که یک وضعیت برد-برد است. یا گاهی اوقات باعث می ­شود جای پای شما در شخصیت و صدای اجتماع­ تان محکم شود. کافی­ست کاربران خود را بشناسید.”

سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنیدمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

کالی: “من سعی می­ کنم تقریبا برای هر چیزی که بتوانم از نور طبیعی استفاده کنم چرا که معمولا از نور مصنوعی بهتر است؛ مگر این که توان مالی استفاده از نورپردازی استودیو و یا تجهیزات عالی فلش داشته باشید. ولی نور طبیعی قابل دسترس و قابل اطمینان است.”

لیون: “من قبلا عکاس عروسی­ بودم و گاهی مجبور می ­شدم پورتره ­های بسیار زیبایی در یک اتاق در هم ریخته هتل بگیرم. حقه­ ای که می ­زدم این بود که تمام نورهای بالای سر را خاموش می ­کردم و سوژه را نزدیک یک پنجره قرار می ­دادم –می­ خواهد صورت انسان باشد یا یک محصول- تا نور طبیعی از کنار بتابد. این راه آسانی برای به دست آوردن یک تصویر تر و تمیز و استوار است.”

بهترین راه­ برای استفاده از تلفن هوشمندمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

لیون: “با آیفون یا اندروید، اگر چند حقه برای استفاده از نور به نفع خود بلد باشید، می­ توانید محتوای بی­ نظیری را برای یک کسب و کار کوچک خلق کنید. من با آیفونم و برنامه ویرایشگر VSCO، می­ توانم عکس­ هایی بگیرم که انگار با دوربین حرفه­ ای گرفته شده­ اند. من ۹۹ درصد عکس ­هایم را با آیفونم می­ گیرم. و وقتی می ­خواهید در شبکه­ های اجتماعی چیزی را به اشتراک بگذارید، نیازی نیست که کیفیت تصویر مگاپیکسلی باشد، چرا که آن­ ها را روی صفحه نمایش ­های کوچک به اشتراک می ­گذارید. پس اگر واقع ­بین باشیم، شما می ­توانید با آیفون و برنامه VSCO تصویرهای بسیار زیبایی را خلق کنید. عکس­ هایی که به زیبایی عکس ­های گرفته شده با دوربین­های SLR هستند که ۲۰۰۰ دلار برای شما آب می ­خورد.”

کالی: “صرف میزان زیادی پول روی یک دوربین خوب باعث نمی ­شود که شما عکاس خوبی بشوید. ابزار هم تاثیر دارد اما باید بدانید چگونه ابزار استفاده کنید و اگر دید خوبی دارید بیشتر از آن که تجهیزات­ تان مهم باشد، مهم این است که «چگونه» عکس را می­ گیرید.”

الهام بگیریدمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

کمی وقت را صرف درک محتوا کنید. من زمان زیادی را به چیدمان عکس ­ها و محتوا اختصاص می­ دهم تا حال و هوای آن دستم بیاید و بفهمم موقع عکس گرفتن از آن چه می­ خواهم. شاید در حال عکس گرفتن از ژله یا چیزی شبیه به آن باشم. و به تازگی از عکس ­های غذایی که نورپردازی خاص و متفاوتی داشته ­اند خوشم آمده است. آن­ ها را الگوی خودم قرار می­ دهم و از ویژگی کلکسیون اینستاگرام یا VSCO استفاده می ­کنم تا همه آن­ ها را گرد هم بیاورم. من می ­دانم که مردم عکس­ ها را چاپ می ­کنند. من عاشق اینم که با یک سری عکس در صفحه کامپیوترم یک کلاژ تصویری درست کنم. خیلی مهم است قبل از این که کاری را شروع کنید بدانید دقیقا چه کار می ­خواهید بکنید.”

قبل از انتشار برنامه ­ریزی کنیدمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

لیون: “در نمای ویرایش در VSCO می­ توانید عکس­های­تان را در مربع­های ۳ در ۳ طرح ­بندی کنید و آنجا ویرایش­شان کنید تا قبل از انتشار، پیش ­نمایش آن ­ها را ببینید. می ­توانید ببینید که قرار است چه شکلی بشوند و رنگ­ ها کنار هم چطور به نظر می ­رسند.”

کالی: “یا می­ توانید در آیفون خود این کار را انجام دهید. چند عکسی که گرفتید را به لیست علاقه­ مندی ­های خود اضافه کنید، سپس یک آلبوم بسازید و عکس ­ها را در آن آلبوم بازچینی کنید. می­ توانید بفهمید برای به حداکثر رساندن فضا باید چه چیدمانی داشته باشید.”

تعداد زیادی عکس بگیرید و آن­ ها را حذف نکنید

لیون: “وقتی از یک محصول عکس می ­گیرید، از چهار یا پنج زاویه مختلف این کار را بکنید. هر کدام در رسانه­ های اجتماعی مختلف جور دیگری برداشت می ­شوند. ممکن است یک شات افقی در توئیتر  و شات مربعی در اینستاگرام بازخورد بهتری داشته باشد. این تنوع را داشته باشید و از این نترسید که از زاویه ­های مختلف عکس بگیرید و سناریوهای نورپردازی مختلف را امتحان کنید.”

کالی: “از این نترسید که تمام عکس­ های خود را نگه دارید. شاید در حال گشتن میان عکس­ های ­تان هستید و پورتره­ ی یک نفر با یک گوشواره را ۱۲ بار گرفته ­اید و یکی از همه تر و تمیزتر و بهترین عکس است. با این حال بلافاصله بقیه را دور نریزید. شاید بتوانید قسمتی از بقیه عکس­ها را crop کنید و از جزئیات ­شان استفاده کنید. برای مثال، ممکن است یک متخصص مد در حال لباس پوشاندن به یک مدل باشد و مدل یک چکمه تا زانو به پا داشته باشد. به جای این که عکس چکمه را برای فروش پست کنید، آن عکس پشت صحنه که در حال آماده شدن بودند را منتشر کنید. بیشتر به تجربه برمی ­گردد. واقعا آسان است که عکس بی ­نقصی درست کرد اما تشخیص این که کی تصادفا عکس خوبی گرفتید، سخت است. من فکر می­ کنم جادویش در همان است.”

از منظر اجتماعی، آگاه باشیدمحتوا شبکه اجتماعی www.howcanu.com

کالی: “خیلی مهم است که مسائل روز دنیا را در نظر بگیرید و موقعی که مثلا بلای طبیعی رخ داده است، نسبت به آن بی­ اهمیت نباشید. متوجه همه چیز باشید؛ آدم خیلی خیلی خوبی باشید. احمق نباشید.”

سعی نکنید که «فقط» بفروشید

کالی: “یکی از بزرگ­ ترین چیزها این است که برندها صدای خودشان را درک نکنند. این خیلی مهم است و اغلب نادیده گرفته می ­شود. کلمات خیلی مهم­ اند. عکس­ ها خیلی مهم­ اند. حتی به نظر من عکس ­ها در موقعیت ­های شبکه­ های اجتماعی مهم ­تر هستند. مردم هیچ­وقت دوست ندارند چیزی را به آن ­ها بیاندازی. بعضی از برندها فقط می ­گویند: “بخر، بخر، بخر.” آن ­ها درباره محصول خود پرشور نیستند، فقط می ­خواهند پول دربیاورند و من می­خواهم طبیعت انسانی بیشتری در آن حس کنم.”

به جای یک محصول، یک سبک زندگی را ترویج دهید

لیون: برندهایی که بهترین هستند، بیشتر یک سبک زندگی را ترویج می­ دهند. بیشتر از این که به محصول ربط داشته باشد، به این مربوط است که چگونه به زندگی یک نفر ارزش بیشتری اضافه می ­کند. به پاتاگونیا نگاه کنید که چگونه برند خودش را می ­سازد ومحصولاتش را می­ فروشد؛ انگار محصول خود به خود فروش می­ رود وآن ­ها فقط سبک زندگی را می­ فروشند. تنها باید روراست باشید، داستان خوبی بگویید و انسان باشید. امروزه مردم به چرندیات بسیار حساس هستند و وقتی کسی می ­خواهد چیزی را به آن ­ها بیاندازد، می ­فهمند. برترین برندها، همه داستانی برای گفتن دارند؛ این فراتر از یک محصول است.”

کالی: “دوست من در آستین، تگزاس یک مغازه به نام اُلیو دارد. اکانت آن­ ها به خوبی گردانده می­ شود. چیزهای زیادی را دربرمی ­گیرد. محتوایی از فیلم ­های قدیمی، زاویه ­های مختلف و حتی عکسی از یک دست روی گل وجود دارد. این هیچ ربطی به چیزی که او می ­فروشد ندارد ولی حس عکس مهم است. باید به چیزهای عمیق ­تر و مهم­تر توجه کرد.”