چگونه مقصد سفر انتخاب کنیم؟ انتخاب بهترین مقصد و یا مکان برای مسافرت گاهی اوقات سخت می شود؟ اینکه در فصل مورد نظر به کدام نقاط، شهر ها و یا کشور ها باید برویم، چگونه هزینه های سفر را کاهش دهیم، از چه سرویس حمل و نقلی باید استفاده کنیم و بسیاری نکات دیگر.

می خواهید سفر کنید، اما نمیدانید کجا باید بروید؟ آیا به انگیزه برای شروع برنامه ریزی سفر نیاز دارید؟ این پست حاوی سوالاتی ست که باید درمورد سفر از خودتان بپرسید و 5 نکته در مورد طرز مشخص کردن مقصد، به شما آموزش می دهد.

شما می خواهید سفری موفق، لذت بخش، ایمن و جذاب داشته باشید، رسیدن به این خواسته با مقصد مناسب شروع می شود. اما انتخاب مقصد سفر گیج کننده است. نگران نباشید. این اتفاق چه زمانی که شما اولین سفر خود را برنامه ریزی می کنید و چه زمانی که یک مسافر با تجربه باشید، ممکن است رخ دهد. فرآیند را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا انگیزه کسب کنید و وضعیت تان برای سفر را مشخص شود.

برای انتخاب مقصد سفر با اصول اولیه شروع کنید

برای سفر چقدر زمان دارید؟

آیا به سفر آخر هفته، سفر ۲ هفته ای، سفر طولانی، یا چیزی بین این ها فکر می کنید؟ بسته به این که کجا زندگی می کنید و چه مقدار زمان برای سفر دارید، مشخص کردن مقصد نسبت به دیگر موارد اهمییت بیشتری دارد. صرف نظر از این که آیا شما برای استراحت کردن سفر می کنید یا می خواهید یک سفر ماجراجویانه داشته باشید، سفر به جاهای خیلی دور یا خیلی شلوغ، ممکن است باعث نارضایتی شما از سفر شود.

در همین ابتدای کار بر روی کاغذ با یک حساب سر انگشتی مدت زمانی که قرار است در مسیر باشید، مدت زمان اقامت و موارد دیگر را یادداشت کنید و یک زمان تخمینی از ابتدا تا به آخر مسافرت خود به دست بیاورید.

با چه کسی سفر می کنید؟

آیا شما به عنوان یک زوج سفر می کنید، یا با کودکان، یا به یک سفر مجردی با دوستانتان می روید، شایسد هم تنها سفر می کنید؟ بود و نبود افراد در سفر به همراه شما، بر روی انتخاب مقصد و تجربه سفر تاثیر گذار است. چه نوع مقصد برای همه همراهان درسفر لذت بخش خواهد بود؟ اگر به تنهایی سفر می کنید، آیا این اولین بار است یا قبلا به تنهایی سفر کرده اید؟ آیا ترجیح می دهید با سفر کردن همراه یک تور کارتان آسان تر شود؟ همه این موارد را یادداشت کنید و مواردی که در این سفر باید با توجه به نوع همسفر خود مد نظر داشته باشید را مشخص کنید.

مطمئنا محیط هایی که در ان با دوستان می توانید به تفریح بپردازید با مکان هایی که خانوادگی بدانجا سفر می کنید متفاوت است. همه این تفاوت وها و نکات را با توجه به نوع همسفر خود یادداشت کنید.

چه نوع آب و هوایی برای سبک سفر شما مناسب است؟

آیا  در فصل گرما، به دنبال برنزه کردن پوستتان هستید یا چشم انداز های زیبا برایتان مهم است؟ آیا هوای خنک را ترجیح می دهید یا می خواهید یک منظره زمستانی ببینید؟ بدیهی است که آب و هوای مطلوب شما می تواند به انتخاب مقصد سفر، بسته به زمانی که دارید، کمک کند. به خاطر داشته باشید که سفر در فصل های پر سفر با هزینه ی بالاتری همراه است. آیا با سفر در فصل های فرعی، برای پایین آوردن هزینه ها موافق هستید؟ اغلب اوقات، آب و هوا در این فصول خوب است، اما ممکن است ایده آل شما نباشد. از طرفی، افراد کمتری در طول این زمانها سفر می کنند، که به این معنی است که شما به شلوغی جاده ها بر نمی خورید.

بودجه شما چقدر است؟

قطعا شما به مقدار زیادی پول برای سفر نیاز ندارید، اما باید مقصد، صندلی هواپیما و محل اقامت تان را طبق میل تان انتخاب کنید.

  • آیا شما یک مسافر کم هزینه یا یک مسافر تجملی هستید؟
  • آیا شما صندلی فرست کلاس هواپیما را می خواهید یا صندلی معمولی؟
  • درچه جور هتلی اقامت خواهید کرد؟
  • آیا مقصد شما به ابزار خاص سفر نیاز دارد؟

اگر در شرکتهای هواپیمایی یا هتل کار می کنید، میتوانید جاده ها و مقصد هایی را انتخاب کنید که سفرتان هزینه کمتری داشته باشد؟ به نرخ ارز نیز توجه کنید. آیا می دانید نرخ ارز که کدام کشورها مقرون به صرفه است؟ حتما قیمت ها ارز های رایج کشور مقصد را در مقایسه با پول کشور خودمان استخراج کنید.

یک مسافر آگاه از لحاظ مالی، پاسخ به این سوالات را می داند و بر طبق آن سفرش  را برنامه ریزی می کند.

با پاسخ به سوالات بالا ، شما اولین قدم های عملی برای انتخاب مقصد سفر خود را برداشته اید. قدم بعدی قسمت مورد علاقه  ما در هاو کن یو است. اینجاست که شما می توانیددانش و اطلاعات خود را به کار ببندید و مقصد را مطابق با تجربه ای که به کسب آن امید دارید، انتخاب کنید.

چه نوع مسافرتی را می خواهید؟

قطعا، شما باید تصمیم بگیرید که رفتن به کوه را دوست دارید یا ساحل، مناظر شهری یا ماجراجویی در خارج از شهر، تعطیلات تفریحی یا بازدید از مناظر تاریخی و فرهنگی مشهور را ترجیح میدهید.

  • مهم تر از همه، برنامه ریزی سفر به معنی شروع یک سفر یا تجربه برای شما و همراهان است.
  • شما از سفر خود چه انتظاراتی دارید؟ همراهان سفر شما از این سفر چه سودی خواهند برد؟
  • چه تجربیاتی را می خواهید با همراهان سفر خود، یا اگربه تنهایی سفر کنید، به تنهایی کسب کنید؟
  • شما چطور می خواهید این سفر را به یاد بیاورید؟ آیا این سفر، همان سفر یه یادماندنی است که به آن امید دارید؟

اگر می خواهید زمانی را با هم بگذرانید، سفر به ساحل یا کوه می تواند مناسبتان باشد. شاید شما با بچه ها سفر می کنید و می خواهید سفر به نوعی آموزشی باشد. پس به مناطق دارای منظره و چشم انداز و موزه مناسب با سن و سال بچه ها سفر کنید. اگر یک ماجراجویی دو نفره میخواهید، آموختن غواصی و یا سفر پیاده می تواند گزینه مناسبی باشد.

شناخت نوع سفر یا تجربه که می خواهید، مساوی ست با انتخاب مقصد درست و رسیدن به موفقیت. اغلب، از مردم می شنویم که می گویند: “من به تعطیلاتی از تعطیلات خود نیاز دارم” نباید این طور باشد. سفر کردن صرفا دوری از کار و محل زندگی نیست. بدانید که سفر باید هدف داشته باشد.

اگر زمان لازم برای برنامه ریزی یک سفر پر معنی را داشته باشید که نیازها، امیدها و خواسته های شما از سفر را برآورده کند، سفر می تواندبیاد ماندنی، دلخواه و راضی کننده باشد. زمانی که مقصد سفر خود را ، به این دلیل انتخاب می کنید که فکر می کنید باید کودکان را به آنجا ببرید و یا هر کس دیگری که می شناسید به آنجا می رود، سفر شما خسته کننده و بی زرق و برق می شود و ارزش پول و زمان شما را ندارد.

۵ ابزار برای پیدا کردن و انتخاب مقصد سفرتان

 

 از تصاویر کمک بگیرید

جمله “یک تصویر هزاران کلمه حرف دارد” بسیار کلیشه ای است، اما حقیقت دارد. ما موجوداتی هستیم که با دیدن جهان اطرافمان را درک می کنیم، همانطور که سگها با حس بویایی شان به این درک می رسند. مغز ما به سرعت تصاویر را پردازش می کند، که بر چگونگی احساس ما، فکر ما، و حتی آنچه انجام می دهیم، تاثیر میگذارد.

شما می توانید از این منطق علمی برای توجیه وسواس در استفاده از Pinterest و Instagram  استفاده کنید. اما همچنین به درک این مساله کمک میکند که چرا ۱۰۰ % از میلیون ها نفر از این رسانه های بصری برای انتخاب همه چیز از دکوراسیون منزل گرفته تا برنامه ریزی سفر استفاده می کنند. همه ما عکس هایی از مکان هایی دیده ایم که ما را مبهوت کرده است، و باعث واکنش احساسی و بصری ما شده است. این احساسات می تواند به انتخاب مقصد سفر کمک زیادی کند.

اگر از Pinterest به عنوان یک رسانه اجتماعی استفاده نمی کنید، از آن به عنوان یک موتور جستجو که نتایج را در عکس ها به نمایش می گذارد، استفاده کنید. شما به یک حساب کابری در Pinterest نیاز دارید تا جستجو کنید، پس اگر هنوز حسابی ندارید، این کار را انجام دهید.

هشتگها و پیج های مرتبط  در اینستاگرام را دنبال کنید

اینستاگرام  مکانی برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو است، چه شما یک عکاس حرفه ای باشید و چه  یک عکس از کفش های تازه خود را به اشتراک بگذارید. در هر روز ۶۰ میلیون عکس جدید در اینستاگرام آپلود می شود. خوشبختانه، هیچ محدودیتی  در عکسهای برجسته و مکانهای شگفت انگیز دور دنیا وجود ندارد.

اگر هنوز به اینستاگرام نپیوسته اید، باید آن را روی گوشی دانلو کنید تا به گروه 500 میلیونی اینستاگرامی ها بپیوندید. زمانی که در حال استفاده از آن هستید، کلمات کلیدی مثل اسم مکان را در قسمت جست و جو وارد کنید تا بتوانید عکس های مربوط به آن را ببینید.

کتاب های مربوط به سفر را تهیه کنید

وقتی همه کارها امروزه به صورت آنلاین انجام می شود، قدرت کتاب های مسافرتی را دست کم نگیرید. شما با صفحات بزرگ و عکس های رنگی براق این کتاب ها که شور و شوق را به قلب شما می آورد، آشنا هستید. آنها برای تصمیم گیری در مورد این که آیا می خواهید مقصد سفر خود را انتخاب کنید یا فقط در رویاهای سفر کنید، عالی هستند. من عاشق این هستم که این کتاب ها را به طور شانسی باز کنم و ببینم چه چیزی پیدا می کنم. گاهی اوقات من یک عکس ازروی عکس صفحه کتاب می گیرم یا کتاب را باز نگه می دارم تا ببینم آیا این همان جایی ست که برای سفر بعدی ام مناسب است یا نه.

این کتاب ها مخصوصا برای افرادی که علاقه مند به سفر های خارج از کشور هستند می توانند مورد توجه قرار گیرد.

مقصد زندگی Journeys of a Lifetime: پر فروش ترین کتاب آمازون، همراه با کتاب یک عمر سفر، می تواند شور و شوق سفر به جهان را در هر کسی ایجاد کند! عکس ها شما را قبل از اینکه واقعا به آنجا بروید، به صحنه می برند، و متن هایش تصاویری پر جنب و جوش از جنگل های بارانی و معماری قرون وسطایی را در ذهن تداعی می کند. بخش های کتاب بر اساس نوع مکان ها، مثلا اینکه کوهستانی ست یا ساحل است و غیره، سازماندهی شده است.

کتاب سفر The Travel Book: این نسخه به روز شده در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. من نسخه قبلی را دارم، که در طول سال ها مرتبا از آن استفاده کرده ام. با نگاه کردن به هر کشور به طور جداگانه می توانید فرهنگ، شهرها، روستاها و مردم آن را مشاهده کنید.

بهترین تجربه ی سفر دنیا: این کتاب برای انتخاب تجربیات مناسب با سفری که برای خودتان و دیگران تصور می کنید، عالی است. ایده های این کتاب برای کسانی که می خواهند در یک سفر اکتشافی داشته باشند، بسیار عالی ست. برای سفر از پاتاگونیا تا کوههای راکی کانادا تا بهترین نقاط غواصی در دنیا، شما کوله پشتی خود را در حالی که با چشمانی باز به تمام حوادث احتمالی انتظارتان نگاه می کنید، خواهید بست.

کجا و کی سفر کنیم Where To Go When: آیا همیشه  به این فکر می کنید که کدام مقصد، در چه زمانی برای سفر، بهترین هستند؟ یا شاید به دنبال بهترین زمان برای سفر به یک مکان خاص هستید؟ این کتاب ترکیبی کامل از اطلاعات عملی و الهامات سفر است.

وبلاگ و وبسایت های مسافرتی را از دست ندهید

همینجا در هاو کن یو در بخش سفر می توانید با صد ها مقالاتی که برای مسافرت نوشته شده است بهترین رها را مطالعه و سفر خود را لذت بخش کنید. اما می دانید که، یک تن بلاگ مسافرتی وجود دارد که بسیاری از آنها دارای محتوای باور نکردنی و هیجان انگیز هستند. کسی را پیدا کنید که در رسانه های اجتماعی دنبالش می کنید. کمی وقت بگذارید تا وبلاگ آنها را پیدا کنید. این جواهر پنهان اغلب توسط کسانی کشف می شود که درطول چند دقیقه آنچه در پست ها نهفته را، حفاری می کنند.

تخفیف ها را دنبال کنید

شاید شما فردی با ذهن باز و انعطاف پذیر باشید که از سفرکردن به هر جایی خوشحال می شوید. شاید می خواهید با کمترین هزینه سفر کنید! به برنامه های رزرو اینترنتی هتل و خطوط هوایی سر بزنید تا اطلاعات مورد نیاز درباره ی مقصد و هزینه بلیت هواپیما و هتل را دریافت کنید. اگر شما اهل حساب و کتاب هستید، به دنبال تخفیف های مختلف هتل های خاص بگردید.

با وجود این که قصد من سفر به رومانی بود، با یک پرواز کم قیمت به لندن سفر کردم. این معامله خیلی خوب بود و باعث شد چند روز در لندن اقامت کنم.

مقالات مرتبط


چگونه تنها سفر کنیم؟ (تمامی نکات مهم برای تنها سفر کردن)